Skocz do zawartości

Oswietlenie LED do 120X40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam akwarium Fluval Roma 240, w pokrywie sa 2 swietlowki T8, jakis czas temu wymontowalem jedna i pozostawilem power glo (na 2 swietlowkach wydawalo mi sie za jasno). Teraz mam taki plan aby wyciagnac ta czesc pokrywy w ktorej sa swietlowki i zamontowac profil aluminiowy z modulami led i do tego sterownik wiadomo od kogo. Tu pytanie , wszyscy polecaja Ledy z polskiled lub smdled, mieszkam w Szkocji wiec szukam czegos lokalnie na ebay znalazlem podobne 5630 3 diody w module IP68 wygladaja bardzo podobnie jak te polecane, produkowane pewnie gdzies w Chinach. Czy te GOQ sa jakies ekstra super czy to tez jakas Chinska produkcja z dorobionym napisem?. Odnosnie RGB to znalazlem 5050 4 diody w module IP68, pytanie to samo, sa roznej jakosci czy bedzie to to samo? I te i te sa sprzedawane po 20 sztuk wiec chyba starczy :)

Pozdrawiam

Londo

Opublikowano

Witam

tak na szybko bo jest tego sporo

Injection Module 3 LED 5050 5630 SMD Molding Light Bulb 12V Waterproof IP68 NEW | eBay


RGB 3 SMD 5050 LED Module Light Waterproof Hard Strip Bar for Letter Home DIY | eBay


wysylka z chin wiec jak zamowie na ali express to bede czekal tak samo dlugo

Pozdrawiam

Londo


Edit

na Ali Express znalazlem takie

http://www.aliexpress.com/store/product/20pcs-lot-HIGH-brightness-5630-3LED-injection-led-module-Waterproof-IP65-12V-120degree-1-5W-cool/905340_2020331748.html

http://www.aliexpress.com/store/product/20pc-Lot-RGB-injection-led-module-4PCS-5050-12V-1-44W-IP65-Anti-static-Anti-UV/905340_637656991.html

Opublikowano

Ja też stałem przed wyborem oświetlenia, wtępnie chciałem zrobić na taśmie LED, jednak ostatecznie zdecydowałem się na moduły LED. Są to Moduły 4 diodowe Samsung RGB 5050 oraz 4 diodowe Samsung 5630 biały zimny. Zdecydowałem sie na tego typu rozwiązanie po przeczytaniu pozytywnych opini na ich temat. Co z tego będzie to sie okaże bo jeszcze nie dojechały.

Ja zamawiałem tego typu:

http://kupujled.iai-shop.com/product-pol-602-Modul-LED-4-SMD5050-SAMSUNG-GOQ-1-44W-DC12V-IP68-RGB-Multicolor-.html

Napewno na ebay znajdziesz podobne.

Opublikowano
wysylka z chin wiec jak zamowie na ali express to bede czekal tak samo dlugo

Równie dobrze możesz zamówić w polskim sklepie, podejrzewam, że z wysyłką nie będzie problemu, no chyba, że koszt zbyt duży. Przynajmniej miałbyś sprawdzone przez wiele osób moduły, a tak ryzykujesz.

Opublikowano

Witam

Jednak wole zamowic z ebay lub aliexpress za wzgledu na ocrone kupujacego, przesylka z jakichs wzgledow nie dochodzi, otwieram sprawe i mam pelny zwrot pieniedzy. Dlatego zdecydowalem sie na :

20pcs/lot 5730 3leds injection molding led module , DC12V,0.75w cool white

20pcs/lot RGB led module injection 4PCS 5050 module 12V1W

AC 100V-240V to DC 5V 5A 25W Voltage Transformer Switch Power Supply for Led Strip LED

do tego zamowilem sterownik od wiadomo kogo

Nie wiem jeszcze ile tych ledow wykorzystam ale po tyle minimum sprzedaja, mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie :)

Pozdrawiam

Londo

Opublikowano

Wg doświadczeń kolegów pod pokrywą na dobra sprawę tylko moduły o IP68 dają radę. Oprócz pierwszego linka, pozostałe mają IP65...

Co do zasilacza - to tylko opis, ale jak zasilaczem 5V chcesz zasilić moduły na 12V?


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Allegro pewnie tak ale malo ktory sprzedawca chce wysylac za granice, odnosnie zasilacza to moj blad, dzieki wam zaoszczedzilem ponownego zamawiania i straty czasu, juz pisalem do sprzedawcy ze chce 12V :)

Ppzdrawiam

Londo

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

witam nie chce zakładać nowego tematu, więc proszę o poradę tutaj.

Chodzi o oświetlenie modułowe led do mojej pokrywy nad która właśnie pracuje.

(Spienione PCV)

Pokrywa o wymiarach 100x40 cm typowe 200l.


1,Jakie ledy zamowic ?

(Zastanawiam się nad polecanym Lg 5050 lub Samsung 5630) ?


2.Czy dorzucić też niebieskie i czerwone osobno czy może RGB ?


3.Jaka ilość potrzebna do oświetlenia 200l akwarium ?


4.Czy montować ją na profilach aluminiowych czy też przykleić bezpośrednio do pokrywy ?


5. W którym miejscu pokrywy je zamontować ? Bardziej na środku czy też wzdłuż pokrywy


Przepraszam za ilość pytań, ale jestem laikiem w tych sprawach.


Jeżeli za bardzo zaśmiecam może któryś z Malawistów mógłby się do mnie odezwać na priv? Bo zapewne będę miał jeszcze trochę pytań ?:o :o :mad:

post-16765-14695726280641_thumb.jpg

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.