Skocz do zawartości

Dojrzale akwarium nagły problem


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To ci się kranówa bardzo popsuła, w tym roku jakoś wielu kolegów to zauważa.

Warto samemu sprawdzić bo może być zaskoczenie.


Tak czy siak kombinuj jak upchać ten biopolimer w odpowiednich dawkach bo albo czekają cię podmianki po 50% wody co tydzień albo blok na Purolite.

Opublikowano
Pewnie zostanie blok, inaczej okrzemki mnie zjedzą. Dla pewności kupie nowy test na NO3


Z tego co napisałeś to rozumiem że wszystkie te zabiegi są w celu usunięcia okrzemek a wybuchu zielonych glonów.

Podmiany wody cię nie drażnią a zaniechałeś ich bo okrzemki znikały.


Myślę że nie kupuj nowego testu NO3 a raczej kup testy JBL SiO2 oraz PO4.


Moim zdaniem okrzemki mają głęboko w d... wszystkie bloki i polimery.

Boją się tylko dwu rzeczy - całkowitej ciemności i braku krzemianów w wodzie.

Pierwszego nie zrobisz bo jakby przeciw istocie akwarystyki , ale z drugim możesz powalczyć.

Zamiast tych cudów na kiju kup Microbe Lift Phosphate Remover - morski "atrament" i po pomiarach PO4 i SiO2 zastosuj w niższej dawce.

Proste , łatwe, bez kombinowania z ustrojstwami , sinicom zapobiega i jeszcze wodę klaruje jak Purolite.


Atrament wytrąca z wody fosforany ( nie usuwa jak np Sera Marin Silica) do podłoża więc rośliny i glony wybuchają - anubiasa trzeba przesadzić by korzenie miał w piachu bo zdechnie . Atrament wytrąca z wody też krzemiany więc okrzemki znikają a pojawiają się zielone - masz o tym temat Gubana88.


By było ciekawiej to większość koleżeństwa olała taki wpis młodzianka:D który jednak kupił wszystkie możliwe testy i wykazał to co pisałem wielokrotnie.

Przeczy to teorii że krzemiany to piasek i nie rozpuszczają się w wodzie.


akwarium SiO2: 3-6 mg/l !!!! woda z kranu SiO2: 1-2 mg/l



By na stałe nie było okrzemek wynik pomiaru w akwarium powinien być tak jak zalecają naukowcy dla akwarystyki słodkiej - 0,2 mg/l SiO2. Wtedy baniak może stać w słońcu a okrzemka nie uwidzisz. Możesz też świecić ile wlezie watów w twoje światełko.:D

Zazwyczaj SiO2 w kranie mamy od 30 do 60 mg/l a kolega Rashline ma tylko 1-2 mg/l w kranówie więc wpływ piasku widać jak na dłoni.

Może ktoś wyjaśni mnie skąd w baniaku tak dużo wyższy poziom niż w kranie tych krzemianów jeśli nie z piasku.?


A ile ty masz Grzegorzu???:bo przewiduję koniec skali testu a nawet :shock: :shock: :shock:

Opublikowano

Test na PO4 mam, co prawda sery. Wyniki w krainę zawsze były daleko poza skala wód koloru atramentu.

W testu na krzemień musze się zaopatrzyć bo pewnie i tu kolorowo nie jest :)


Fakt nie sprawdzałem terminu ważności testu na NO3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.