Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Jak bym zamówił 3 worki to kurier wyszedłby 60zl+25zl za piasek =85zl a na allegro z wysyką 90zl


Tak jak MatiK pisze wybierz się na jakiś skład z piachem i za parę groszy zakupisz jaki tobie odpowiada,tylko pamiętaj z resztą AndrzejWałb już to napisał że piach suchy inaczej wygląda niż mokry więc weź sobie po garści piasku do domu i sprawdź jak wygląda pod wodą w akwarium oczywiście jeśli mają kilka rodzajów do wyboru np żółty i szary...Ja sam mam piasek z żwirowni koloru szarego i naprawdę jak dla mnie jest super ;) .....Dodam jeszcze że u mnie za dwa pełne wiaderka 10 litrowe dałem 2 zł :)

Opublikowano

A więc tak mam te 450L:D:D:D:D:Dżona nawet pomagała mi wodę nosić wiaderkami;-)


Baniak zalałem wodą,podłączyłem filtr zew.fluval 405,(jak tylko go wł.to woda w 10min klarowna jak w szklance)zerknąłem do tego filtra i z 4 koszy 3 są wypełnione gąbkami a jeden jakimiś mi nieznanymi mediami chyba zeolit i węgiel.I pytanko do was (bo ten filtr filtruje wodę ),czy mam zacząć stopniowo co 2 tyg.wymieniać po koszu?i włożyć ceramikę czy też pozwolić mu filtrować wodę???dodam że piasek dostanę dopiero w wtorek i wtedy włożę go do akwarium wodę w akwarium uzdatniłem Primem,i czy dodawać bakterie biodigest czy dopiero jak piasek włożę???Dostałem bardzo duży korzeń czy jest on dopuszczalny w naszym biotopie?


Czy 100ml TEGO

Seachem PURIGEN 100 ml na Azotany NO3 NO2 amoniak (5572994355) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img04.allegroimg.pl/photos/400x300/55/72/99/43/5572994355@@AMEPARAM@@04@@AMEPARAM@@55/72/99/43@@AMEPARAM@@5572994355

wystarczy mi na 450L???
Opublikowano

Kubeł zostaw tak, jak jest bo pewnie masz tam działającą biologie i być może w kilka dni będziesz miał już dojrzały baniak. Z czasem możesz dołożyć z koszyk ceramiki. Za dużo nie ma co wkładać , bo nawet lepiej jak więcej bakterii osiądzie w baniaku , niż w filtrze. Co do korzenia, to kwestia gustu i jak jest dobrze spreparowany, to można włożyc :) Purigen jest drogi , lepiej poczytaj o Purolite :)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Wolę Purigen mimo że jest drogi (kurcze nie wiem czy 100ml starczy na te 450L???)ale i tak go kupię za miesiąc -zbyt duża kumulacja opłat w tym miesiącu;-) czy opłaca się teraz dodawać bakterie biodigest???-czy w ogóle je dawać???czy lepiej jak już piasek będzie w baniaku?ktoś w tym wątku pisał bym tak co 2 tyg.podmieniał jeden koszyk na ceramikę więc czekam za kilkoma wypowiedziami na ten temat:wink:

Kiedy w nowym baniaku robić testy??.


A i tak myślę czy jak woda będzie już gotowa to czy podłączenie tego filtra z 160L baniaku (ten zew)poprawi i uskuteczni biologie w 450L???ogólnie by jechać na dwa zew.

Opublikowano
A więc tak mam te 450L:D:D:D:D:Dżona nawet pomagała mi wodę nosić wiaderkami;-)


Baniak zalałem wodą,podłączyłem filtr zew.fluval 405,(jak tylko go wł.to woda w 10min klarowna jak w szklance)zerknąłem do tego filtra i z 4 koszy 3 są wypełnione gąbkami a jeden jakimiś mi nieznanymi mediami chyba zeolit i węgiel.I pytanko do was (bo ten filtr filtruje wodę ),czy mam zacząć stopniowo co 2 tyg.wymieniać po koszu?i włożyć ceramikę czy też pozwolić mu filtrować wodę???dodam że piasek dostanę dopiero w wtorek i wtedy włożę go do akwarium wodę w akwarium uzdatniłem Primem,i czy dodawać bakterie biodigest czy dopiero jak piasek włożę???Dostałem bardzo duży korzeń czy jest on dopuszczalny w naszym biotopie?



Super że masz już większy baniak no i że żona w końcu uległa na zmiany ;) ............................................................................................................ Co do baniaka bez urazy oczywiście nie mam tego na celu żeby cię urazić ;) to zdaje mi się że chyba znów poleciałeś na żywioł :P ...wszystko na szybko zrobiłeś tzn.zalałeś już zbiornik a mam nadzieję że przynajmniej dobrze wypoziomowałeś szafkę z pustym akwarium przed zalaniem???To na dodatek wodę masz wlaną nie mając tam piasku,tła a już nie mówię o kamieniach itd.................................................Ja bym na twoim miejscu zrobił wszystko na spokojnie i z głową...czyli mając drugi zbiornik 160l z rybami można powiedzieć już w pełni dojrzały podłączyłbym do niego tego fluvala 405 i niech sobie filtruje dalej aż cała biologia w nim się unormuje do tego czasu aż zrobisz porządnie od podstaw ten nowy baniak czyli ja bym zrobił tak.............Szafkę bym dobrze wypoziomował,potem dałbym na dno akwarium podkład pod kamienie jak np.spienione pcv lub piankę pod panele no i tło strukturalne lub inne to już zależy od gustu,dopiero potem na ten podkład układał bym kamienie na wybraną przez siebie aranżację jeśli by było wszystko ok to potem wsypał bym piasek(oczywiście dobrze wypłukany) i jeszcze raz sprawdził wypoziomowanie szafki a na końcu bym zalał go dopiero wodą i dałbym dodatkowo bakterie biodigest ....Potem wziąłbym z starego baniaka 1cm piasku z całej powierzchni akwarium i wsypał go na ten piasek w nowym baniaku też po całej powierzchni a dlaczego....bo w tym piasku jest najwięcej bakterii w ten sposób przeniósłbyś bakterie to nowego baniaka które się więcej namnożą i ustabilizują biologie.... no i najważniejsza sprawa jeden filtr kubełkowy z tego baniaka 160l przełożyłbym do nowego baniaka i niech sobie filtruje sobie cały czas wodę aż wszystko się unormuje(oczywiście badał bym na bieżąco parametry wody)....Jeśli już po jakimś tam czasie i unormowaniu parametrów w nowym baniaku wszystko będzie ok to dopiero przerzucił bym ryby i ten drugi filtr kubełkowy....No i gotowe bez nerwów i pośpiechu :) mam nadzieje że wszystko dokładnie i zrozumiale opisałem jeśli coś pominąłem to proszę innych kolegów o poprawienie mnie ;)

Opublikowano
czy opłaca się teraz dodawać bakterie biodigest???-czy w ogóle je dawać???


Gratuluję nowości w domu:)

Tych bakterii nie przedawkujesz ani ich dodanie niczemu nie zaszkodzi. Jak je masz to wlej choćby na wszelki wypadek. Nie kombinuj z drugim filtrem z dwóch powodów: będziesz musiał go zabrać z akwa w którym są ryby a po drugie niewiele to przyspieszy dojrzewanie tego baniaka. Działaj teraz metodycznie i spokojnie. Co do wymiany wkładów to teraz ich nie ruszaj nawet tego zeolitu. Badaj wodę testami i obserwuj..ale się nie spiesz. Masz teraz to co chciałeś a nerwowe poczynania mogą wróżyć problemy:)


..i tak jak wyżej napisał Ci Andrzej...Poziomowanie rzecz święta..Ale mam nadzieje ,że to już sam wiesz.

Opublikowano

Kurcze już mam inwazje glonów na szybach.....co do podkładu na dnie to mam już to opracowane włożę styropian docisnę go dłonią a żona będzie na niego sypać piasek:DAndrzejWałb-rozumiem że dodanie tych bakterii poprawi sytuacje biologiczną?wiecie jaką fajną minę miał sąsiad który mieszka podemną i widział mnie z tym baniakiem;-)

Opublikowano
co do podkładu na dnie to mam już to opracowane włożę styropian docisnę go dłonią a żona będzie na niego sypać piase


...podejrzewam,że może się połamać w trakcie tej operacji. Chyba ,że będziesz miał mało wody w akwa. Ja osobiście nie polecam styropianu na dno a przynajmniej PCV. Co do bakterii to owszem będą pomocne... Możesz śmiało wlać z dwie ampułki a jak wlejesz więcej to nie przedawkujesz... Masz surową wodę ( teraz doczytałem) to bakterie na pewno pomogą.

Opublikowano
...podejrzewam,że może się połamać w trakcie tej operacji. Chyba ,że będziesz miał mało wody w akwa. Ja osobiście nie polecam styropianu na dno a przynajmniej PCV. Co do bakterii to owszem będą pomocne... Możesz śmiało wlać z dwie ampułki a jak wlejesz więcej to nie przedawkujesz... Masz surową wodę ( teraz doczytałem) to bakterie na pewno pomogą.


Wodę uzdatniłem Prime.A te bakterie nie muszą mięć jakieś pożywki???

Opublikowano
włożę styropian docisnę go dłonią a żona będzie na niego sypać piasek


....lepiej poukładaj jak już kamienie na tym styropianie a potem syp piasek. Ale widzisz...gdybyś był chwilę bardziej cierpliwy to byś zrobił to wszystko wg jakiejś chronologii.. czyli podkład , kamienie , woda..A tak znowu przez pośpiech trochę komplikujesz to co proste.

  • Dziękuję 1
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.