Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Załatwiłem sobie kaseciaka i pompe juwela eccoflow 1500 . Ta pompa do komory kasety wchodzi mi na styk . I tu moje pytanie czy to nie bedzie miało wpływ na prace pompy . Bo nie ukrywam ze jeszcze w tym roku chciałbym zalać baniak i spokojnie czekac na proces dojrzewania. z góry dzięki za odp.


Tak to wygląda .

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7417&stc=1&d=1450399333

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7418&stc=1&d=1450399455

post-16485-14695725845564_thumb.jpg

post-16485-14695725847306_thumb.jpg

Opublikowano
Witam. Załatwiłem sobie kaseciaka i pompe juwela eccoflow 1500 . Ta pompa do komory kasety wchodzi mi na styk . I tu moje pytanie czy to nie bedzie miało wpływ na prace pompy .


Witaj.


Co to znaczy: na styk? Wchodzi ciasno w komorę czy jest trochę luzu? Jeśli pompa będzie przylegała do ścianek kaseciaka to najprawdopodobniej będzie hałasować bo pudło będzie rezonować. Pompa powinna luźno wchodzić do komory tak żeby nie stykała się ze ściankami. Na wszelki wypadek można ją też obłożyć gąbką tak żeby nie przenosiła drgań na obudowę.


Sam filterek jest ok. Wszystko zależy od tego jakie środki finansowe chcesz przeznaczyć na filtrację. może się okazać, że lepiej zrobić kaseciaka własnoręcznie lub kupić inny filterek w PL i poczekać na przesyłkę.



Jeszcze jedna uwaga.

Skoro masz duże parcie na szkło i koniecznie chcesz już startować to zrób inaczej.

Masz pompę Tetry wiec ją wykorzystaj. Możesz wystartować na prowizorce i zrobić doraźnie hamburga lub chociażby prowizoryczny filtr wewnętrzny albo kaskadę i wystartować z baniakiem. W tym czasie poczytasz, zastanowisz się, posłuchasz rad innych i zorganizujesz docelową filtrację.

Najgorsze to kupic byle co (co akurat jest pod ręką) i potem się martwić co z tym zrobić jak nie zda egzaminu.

Opublikowano

W pełni popieram sugestie Krzysztofa bo wynikają z jego dużego doświadczenia.


Faktycznie pompa nie powinna do niczego dotykać i leżeć lużno na miękkiej gruboziarnistej gąbce lub wacie - wtedy nie hałasuje.


Ale opona mamy co mamy więc i z tym musimy się uporać.

Jest to "prawie" jedno-wlotowy kaseciak 7.0 czyli z poziomą jedną gąbką z przyssawkami bo musi wisieć nad dnem by nie zasysał piasku tym najniższym wlotem.

Oczywiście prawie czyni wielką róznicę dlatego Krzysztof ma wiele racji co do własnego wykonu kasety.

Ale wiem że tam będą ogromne problemy zakupowe więc poprawimy to co masz.


Odpowiedz na pytania.

1/ Czy te przyssawki w komorze pompy są szczelne i przez nie nie będzie wpływała tzn "lewa woda" poza systemem czyli bezpośrednio z akwarium?


2/ Ile cm niżej od górnej krawędzi kasety jest ta ścianka pomiędzy komorą grzałki a komorą złoża.


3/ Czy jest i jeśli tak to jak duży przelot dolny pomiędzy komorą ceramiki a komorą pompy - zdjęcie jest tak zrobione że tego nie widać. Tam powinno być na samym dole okno co najmniej 2-3cm x szer wewn kasety.


Niestety jest coś co dyskwalifikuje całość - ten filtr będzie stał mimo że będzie pobierał 20W


Pomiędzy ścianką a wlotem czyli zasysem wody do pompy masz milimetrowy odstęp - by pompa ssała wodę musi ten odstęp być co najmniej 2-3cm dla 1500l/h obrócenie pompy w dół zasysem też nie wchodzi w grę bo wylotu wody nie wyprowadzisz do tego otworu w obudowie. Chyba że pompa wchodzi zasysem w dól a pomiędzy nią a ścianką jest miejsca na poprowadzenie węża do tego otworu w obudowie.

W moim przekonaniu musisz skombinować pompę która tam swobodnie z luzem wejdzie i będzie miała zasys od dołu a nie z boku - jedyną jaką znam o podobnej wydajności to Hydor Pico 1200 7W to musi tak wyglądać jeśli chodzi o pompę.

Tu masz jej wymiary więc sprawdzisz ale na moje oko swobodnie wchodzi z wielkim luzem


HYDOR pompa PICO EVO-MAG 1200l/h miniaturowa! (5757432552) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img04.allegroimg.pl/photos/400x300/57/57/43/25/5757432552@@AMEPARAM@@04@@AMEPARAM@@57/57/43/25@@AMEPARAM@@5757432552



jak nie dostaniesz na Islandii mogę ci kupić i wysłać:D


8a5c034edbea6633gen.jpg



Jeśli z przegrodami będzie OK i wymienisz pompę i założysz szczelny wąż tak by pasował w ten otwór z boku to masz super kaseciak, tylko po przeciwnej stronie baniaka falownik potrzebny będzie kiedyś by gówienka podsuwał pod wlot tego filtra i malinka.


Ta gąbka na moje oko też za gruboziarnista - doświadczalnie wiemy że optymalna to ppi45 ale na początek może być.

Masz też miejsce i na biopolimer i na węgiel aktywny co pozwoli utrzymać jednocyfrowy NO3 jednocześnie klarować wodę wspaniale :D - ale to już jak ryby będą i jakieś wyniki testów kropelkowych podasz.


EDIT


Masz jeszcze jedną opcję ale to narusza prawa patentowe Seby:D .


Zatkać korkiem od wina ten otwór na górze - a wyciąć nowy w połowie wysokości komory pompy i zastosować falownik jvp102B - 5000l/h 12W ale najpierw trzeba podać wymiary komory pompy bo nie wiem czy wejdzie. wymiary falownika 10,5 x 7,5 x 7,5 cm,

Opublikowano

Witam . Rozwarzałem zrobienie kaseciaka ale cięzko dostac płyte pcv na stk. Co do przysawek to są szczelne . Od górnej krawędzi do tej scianki jest 8cm , u dołu jest ta szczelina szeroka na całą kasete i wysoka na 5cm.


Tak to wygląda .

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7425&stc=1&d=1450470976

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7426&stc=1&d=1450471022

pompa zasysem do pierwszej komory jest luzno

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7427&stc=1&d=1450471183

pompa zasysem do dołu jest luzu około 3cm

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7428&stc=1&d=1450471340


Cała kaseta ma

dłu 20 cm

sze 8,5 cm

wys.30 cm

post-16485-14695725898406_thumb.jpg

post-16485-14695725900705_thumb.jpg

post-16485-14695725903648_thumb.jpg

post-16485-14695725913866_thumb.jpg

Opublikowano

Opona nie pękaj :D mam rozwiązanie.


Szczególnie na tym drugim zdjęciu widać że pomiędzy ścianką a zasysem są tylko pojedyncze milimetry.


Pompa nie może być w tej środkowej komorze ceramiki ale w tej jak wsadziłeś na pierwszym zdjęciu.


Robimy tak. Pompę od dołu i po bokach owijasz cieniutką gąbką 0,5cm i wycinasz otwór na wlot wody tak by nie dotykała dna ani ścianek kasety - wtedy będzie cicha.

Patrząc na zdjęcie nr1 wstawiasz pompę ale obróconą o 180st czyli zasysem w stronę komory ceramiki.

Jak pompa stanie na gąbce na dnie komory pompy to zasys powinien być w tym dolnym oknie 5cm czyli przed nim będzie cała komora ceramiki - będzie ssała pompa cała mocą.:D pod warunkiem że złoże ceramiki będzie czymś zdystansowane od dna na tyle by nie przesłonić zasysu pompy. Myślę że jak na dnie komory ceramiki po środku przykleisz na silikon akwarystyczny 2słupki po dwie te rurki ceramiczne z worka z tą ceramiką to reszta w worku zawiśnie z 4-5cm nad dnem komory ceramiki i nie przysłoni zasysu pompy.

Do tego 240l wystarcza 0,5l tych rurek ceramicznych i nie dawaj więcej jak nawet masz bo zajmiesz miejsce dla pozostałych złóż czyli np TMBT oraz węgla aktywnego.

Włożenie nadmiary ceramiki po to by w dojrzałym baniaku potem ujmować to zbędne wahnięcie biologią.

Jak tak włożysz te półlitrowe złoże i wsuniesz nad nim gąbkę by była na poziomie tego wycięcia górnego to ile masz pod nią miejsca do ceramiki? To twoje miejsce na inne złoża.

Teraz na wylot pompy ten wąż jak go zakładałeś i kaseciak gotowy.:D

Opublikowano

Witam . Dziękuje za odp. co ja bym bez was zrobił :)

Tak to wygląda :

pompa oparta na paczce papierosów

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7440&stc=1&d=1450534676

w srodkowej komorze dałem prowizorycznie pojemnik po witaminach 10cm

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7441&stc=1&d=1450534786

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7442&stc=1&d=1450534856

po włożeniu złoża zostaje w góre 16,5 cm

po włozeniu gąbki oparta na złozu zostaje w góre 6,5 cm

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7444&stc=1&d=1450535087

Czy ten kaseciak może być na tylnej scianie z lewej strony bo tak najlepiej by mi pasował .

http://forum.klub-malawi.pl/attachment.php?attachmentid=7446&stc=1&d=1450535249

post-16485-14695725969787_thumb.jpg

post-16485-14695725972857_thumb.jpg

post-16485-14695725975032_thumb.jpg

post-16485-14695725977927_thumb.jpg

post-16485-1469572598112_thumb.jpg

Opublikowano

Opona finiszujemy bo twoje zdjęcia pojaśniają sytuację.

Szczególnie na drugim zdjęciu widać że nawet jak pompa będzie stała na gąbce grubości paczki papierosów to i tak zasys pompy jest w komorze obok i nic go nie przesłania.

Obróc pompę o 45st w lewo będzie po przekątnej i tak podetnij gąbkę by pompa stała na gąbce w lekkim zagłębieniu i do niczego nie dotykała na to wąż jak uzgodniliśmy i ta komora zakończona.

Pozostaje komora środkowa ze złożem. Jestem przeciwny siateczkom bo sam widzisz że jest tunel omijający złoże aż do dna a siateczka z czasem się zamula i hamuje wodę.

Wkleję ci zdjęcie jak ja robię ten fragment dając koszyk-podstawkę na złoże ceramiki i od razu biopolimeru ( jak zechcesz dać)


f63485b3befadf41gen.jpg



widzisz w komorze złoża masz z siatki uformowany taki koszyk podstawka który unosi lużno nasypane złoże 1-2cm nad dnem by woda swobodnie wpływała pod całe dno tej komory a ceramika nie wsypywała się tym dolnym prześwitem do komory obok.

O gąbce pisałem jak Agnieszka podpowiada:D tą możesz uciąć na 2-3cm jako prefiltr a pod spód dać ppi45 grubości 3cm i to by było na tyle.

Zwirek zamień na piasek 0,8-1,2mm bo pyski to kopary a w żwirku słabo się kopie no i jakoś tło trzeba zamaskować by kaseta wisiała tak z 5cm nad piaskiem i nie dawała po oczach.

powodzenia kolego.:D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.