Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Właśnie wystarowałem ze swoim zbiornikiem 180L w którym docelowo będzie 10-12 pyszczakow.

Półki co mam tylko kubełek Fluval 205 z trzema/czterema koszami w którym jest wg instrukcji:

- gąbka

- węgiel aktywny

- żwirek amonowy

za 2 tygodnie będę miał AQUAEL TURBO FILTER 1000 filtr wewnętrzny w którym będzie wkład do filtracji biologicznej BioCeraMAX Pro 600.

W kubełku chciałbym stopniowo powymieniać i zostawić to następująco:

- gąbka

- BIO ceramika

- Fluval żwirek amonowy

- JBL Cleramec Plus


Co o tym sądzicie?

W akwarium mam praktycznie same białe wapienne skały i troche boje się o glony dlatego dałem takie wkłady.

Opublikowano
Witam,

Właśnie wystarowałem ze swoim zbiornikiem 180L w którym docelowo będzie 10-12 pyszczakow.

Co o tym sądzicie?

W akwarium mam praktycznie same białe wapienne skały i troche boje się o glony dlatego dałem takie wkłady.



Sądzimy że wlałeś wodę do baniaka i nie wystartowałeś a jedynie mielesz wodę:D

Co do glonów to się nie bój wilka - na pewno będziesz je miał.:D


Jesteś przed startem i kołujesz po płycie lotniska.

Przed startem wyjmij z kubła węgiel i zeolit czyli ten żwirek amonowy - bardzo zakłócają start:D

Koniecznie wsadz w ich miejsce jakieś złoże biologiczne może być ta bioeramika, zwykła lawa wulkaniczna albo full wypas czyli Matrix.

Przeczytaj Szablon startu biologii

http://forum.klub-malawi.pl/szablon-startu-biologii-wode-amoniakalna-wa-t26014.html

i wtedy startuj w górę kolego.

Opublikowano

Dokładnie, mam baniak bez ryb i miele wodę półki co (prawie 2 tyg) a i teraz jade na urlop na 2 tygodnie wiec zakładam że wszystkie parametry wody będą odpowiednie. Chodzi o to że nie mam za bardzo możliwości kupować wkładów w sklepie, więc teraz na urlopie chcę kupić większość osprzętu w tym wkłady do filtra. Co byście polecali do Fluval 205 zakładając że dodatkowo będzie filter wewnętrzny? tylko gąbka i ceramika, czy jeszcze coś extra? W końcu są tam 4 kieszenie. W sumie od razu powinienem tak postawić tak pytanie...

-- dołączony post:

czy może wszystko zasypać Matrixem?

Opublikowano

Na początku poczytaj forum, żeby mieć w ogóle pojęcie o wystartowaniu akwarium w kontekście cyklu azotowego bo samo "mielenie" wody od 2 tygodni nic nie daje.


Odnośnie filtracji to we Fluvalu 205 masz ramkę na gąbkę + 3 kosze.

Ramkę uzupełniasz gąbką (nic innego tam nie wejdzie ;-) - jest to pierwsze medium przez które przepływa woda, która została wpompowana do filtra. Odnośnie uzupełnienia koszy - odpowiedź nie jest taka prosta bo wszystko zależy od tego jakie masz parametry wody wodociągowej (stężenie NO3, pH, twardość wody itp.) bo to głównie powinno decydować o tym jakie media filtracyjne będą przydatne w Twoim przypadku.

Kubełek będzie służył Ci wprawdzie przede wszystkim do filtracji biologicznej, ale na pewno nie zasypywałbym go całego Matrixem.

Opublikowano

Ok, pogooglowalem, podzwonilem i znalazlem takie cos:


Czy to sa wystarczajace informacje odnosnie wody zeby wiedziec czym zasypac kubel?


Sorry za ortografie ale pisze z pracy a tam nie mam ustawionej polskiej klawiatury :/

post-16453-14695724595341_thumb.jpg

Opublikowano
Ok, pogooglowalem, podzwonilem i znalazlem takie cos:

Czy to sa wystarczajace informacje odnosnie wody zeby wiedziec czym zasypac kubel?

Sorry za ortografie ale pisze z pracy a tam nie mam ustawionej polskiej klawiatury :/



Tak czułem że nie piszesz z kraju, podejrzewałem UK:D a wyszło jeszcze dalej.


Tak na marginesie proponuję jednak obowiązek wpisania w danych osobowych miejscowości - to wiele upraszcza a nie narusza ustawy o danych osobowych.


To co podałeś moim zdaniem zmienia zupełnie koncepcję wkładów i całego osprzętu do twojej 180l.

Twoje wodociągi powinny na stronie internetowej podać takie parametry wody - przykładowo


http://www.pwikwegrow.pl/stacja-uzdatniania-wody/wyniki-badan


chodzi o wyniki badań fizykochemiczne.

Jak podasz link na pw to ci skompletuję twoją filtrację.

Z tego co wyrywkowo podałeś to dwie ważne sprawy wyszły

1/wysoki poziom skażenia biologicznego - co skutkuje zapewne ciągłym odkażaniem wody - nie wiemy jaką metodą to robią.

2/graniczny dla ludzi poziom azotanów NO3 -40 mg/l - co skutkuje że odpada w twoim przypadku utrzymanie akwarium Malawi tylko na systemie podmianek wody , coś jak kolega dejwis tu


http://forum.klub-malawi.pl/showpost.php?p=331476&postcount=74


jak podasz jeszcze pH, GH, irlandzkiej kranówy to coś wymyślimy wspólnie z chłopakami dla ciebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.