Skocz do zawartości

Metody startu nowego akwarium - wydzielony


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No nie Patryku na ogóra czy kapuchę to nie rusza ale oczami wyobrażni widzę kogoś jak tłucze kasiorę na sprzedawaniu woreczka 1l lawy wulkanicznej za 30 zeta.

Ja jestem już za stary i nie muszę ale młody prężny coś jak Romek - jak najbardziej.


Po pierwszych 24h - spadek NH4 o 60% a wzrost NO2 od 0 do 0,05-0,1.:D

Chyba nie mam do ciebie maila a nie chcę już filmiku z gotowania kubełka biologii umieszczać na YT.:D trzeba ze dwa razy powtórzyć by być pewnym.

Daj jakiś kontakt na pw

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W nawiązaniu do mojej dzisiejszej rozmowy z deccorativo (na pw) chciałem odnieść do testów na fosforany. Jak mylnie można je interpretować.


Wg testu JBL mam PO4=0,2 mg/l a NO3=5 mg/l

Buddy = 38 a Redfield 38/1,53 = 25 (czyli jest ok - jestem w polu zielonych glonów)


to samo zmierzone odczynnikiem MW12 wskazuje jednak na coś innego


PO4 = 0,5 a NO3 =5 to Buddy jest 15 a Redfield 9,8 a to oznacza że właśnie wchodzę w pole niebieskie zwiastujące sinice.


I teraz musi nastąpić szybka reakcja, aby nie pojawiły mi się sinice i żebym nie psioczył na tabelkę Redfielda, że jest do dupy.


Mogę podnieść NO3 albo obniżyć PO4.

Z racji tego że już mam atrament wleję dzisiaj jedną dawkę.

Za parę dni sprawdzę wyniki.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Kolejne potwierdzenie po koledze aarset który to pierwszy napisał mierząc PO4 fotometrem HJ713 i moje wyniki porównania mierzone fotometrem MW12.

Jacek także potwierdza.

Test JBL PO4 zaniża wyniki tak 200-300%

Zamiast uzupełnienia do tego testu kupujemy reagent do MW12 i wtedy dopiero mamy prawdziwy wynik.

Tak jak u Jacka wyszło z JBLa że wszystko w porządku a z MW12 że właśnie wdepnął w sinice.

Oczywiście bez paniki bo to spokojnie można zapobiec - nie ma jakiegoś wielkiego pośpiechu w działaniu ale trzeba na to zareagować.

Brawo Jacku

podziękowania

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mam pytanko odnośnie wlewania bakterii, czy ma znaczenie jaka temperaturę ma woda w chwili wlewania ich do zbiornika ?

Wiem że wg szablonu temperatura ma być ustawiona na 30 stopni, ale nagrzewanie baniaka może trochę potrwać, dlatego

nasuwa się pytanie czy trzeba czekać aż woda się ogrzeje, czy nie ma to znaczenia ?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W nawiązaniu do aktualizacji tematu dot. startu na WA oraz części wpisu, który brzmi: cyt. " 

Ja w swoich akwariach mam piasek dolomitowy Retne biały jak śnieg a to skała wapienno-magnezowa właśnie z CaCO3.

Wszystkie piaski zawierające pokruszone muszelki, ( piasek z Chęcin)  złoże grysu koralowego w filtracji automatycznie neutralizuje kwas azotawy w czasie dojrzewania akwarium.

 

- czy nie można by wyjść na przeciw tej sytuacji, stosując w akwarium jako wystrój skały/kamienie dolimotowe własnie? 
Czy w zestawieniu z piaskiem neutralizującym kwas azotawy, skały dolomitowe stanowiły by swojego rodzaju "odpowiedź"?
Wiele składów kamieni oferuje skałki dolomitowe, które całkiem dobrze komponowały by się z naszym biotopem (sam rozważałem taką aranżację). 

Opublikowano

Nie każdemu może odpowiadać taka skała. Osobiście jestem za 100% podmianą wody przy NO2 >1.0.

Ale oczywiście każdy decyduje się na własne rozwiązanie.

Opublikowano
4 minuty temu, luck83 napisał:

- czy nie można by wyjść na przeciw tej sytuacji, stosując w akwarium jako wystrój skały/kamienie dolimotowe własnie? 

Nie pomnę by ktoś napisał że wapienie w każdej postaci są bee w Malawi.

Ale także nie napiszę by narzucać komuś obowiązek stosowania wapieni jak on chce granity czy bazalty łącznie z czarnym piaskiem bazaltowym - to by była zbyt daleko idąca ingerencja w gusta.

Jak napisał @jello - mamy dwie metody zapobiegania zatrzymaniu dojrzewania i teraz każdy ma dowolność wyboru tak wystroju jak i startu na co się zdecyduje.

Ja polecam start na WA ale pomagam także jak się żle dzieje w innych metodach startu np na siki albo BactoActiv.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Produkcja modułów cd. Tutaj różne wersje zastosowałem i moim zdaniem najłatwiej i najszybciej wychodzi z siatką rabatową plus gaza 1m2 (1,2 zł.), którą moczymy w całości w zaprawie a następnie nanosimy na bryłę z siatki - jednorazowa akcja, rewelacja  Dodatkowo zdjęcia z wstępnego malowania poprzednich modułów - na razie kombinuję z kolorem - w drodze brąz i ciemna zieleń. W sumie do mieszania będzie czarny, antracyt, brąz i zieleń.
    • OK co do tego OPEN to już wiem że to służy m.in. do regulacji siły przepływu wody(ale tylko na OUT można tym się bawić).
    • Witam Posiadam 300 litrowe akwarium i filtr kubełkowy JBL e1502. Niby filtracja zarówno mechaniczna jak i biologiczna jest ok. Woda jest klarowna, parametry wody też. Tylko mnie zastanawia jedna rzecz. W tym filtrze nie ma żadnych, nie wiem jak to nazwać, jak filtr pobiera wode z akwarium to w klasycznych filtrach kubełkowych jest taka "rura" którą woda płynie na samo dno filtra i potem przechodzi przez poszczególne media filtracyjne. A w tym JBL u tego nie ma. Jak jest korpus filtra to od strony tej zamknietej(zanurzonej w wodzie w filtrze) wychodzą dwa takie otwory gdzie jednym woda wchodzi a drugim wychodzi i tyle! Czyściłem dzisiaj ten filtr i gąbka na samej górze była bardzo mocno brudna ale te niżej już nie! Tak jakby nie było tam filtracji. I jak kupiłem ten filtr nie dostałem instrukcji tylko taki świstek po niemiecku i są tutaj na korpusie dwa takie dżwignie oznaczone na korpusie jako Open. Wie kto do czego to służy?
    • Złe forum sobie kolego wybrałeś. My nie hodujemy w swoich akwariach roślin, a jeśli już to jakieś mało wymagające i w śladowych ilościach. Tu raczej pomocy w tym temacie nie uzyskasz.
    • Hej, chciałbym wymienić oświetlenie w zbiorniku, proszę was o doradztwo w co najlepiej zainwestować, aby nie wydać pieniędzy w błoto. Wymiary akwarium: 121x41x55 cm. Rośliny głównie anubiasy, limnophila sessiliflora, hygrophila difformis, będę myślał jeszcze inne wstawić dlatego fajnie żeby dokonać zakupu przyszłościowego tak by nie zmieniać później oświetlenia. Z rybek neony, kirysy itp. Jak narazie zamontowane jest poniższe oświetlenie: BELKA OŚWIETLENIOWA JUWEL MULTILUX LED 120cm, a w niej: świetlówki w zestawie: 1x Juwel DAY LED 1047 mm + 1x Juwel NATURE LED 1047 mm moc strumienia światła: 5900 lm (2800 lm DAY LED + 3100 lm NATURE LED) i osobno Aquael leddy tube 17w plant 2.0, moc strumienia: 1180 lm. Myślałem, aby wymienić na: 2x Twinstar Light 120G Lampa LED 42W > strumień świetlny: 2677lm do belki co dałoby 5354lm. Nowe 2 sztuki za 1072 zł. lub  Juwel HeliaLux Spectrum 1200 + Juwel Helialux Smart Control Producent podaje 140 lm/W co daje 8400 lm Mam opcję z drugiej ręki podobno mało używana jak nowa,  za podobną kwotę co powyższe dwa Twinstary.  a może Chihiros Universal WRGB 1200?? Który wybór byłby najlepszy, chyba że znacie jakieś inne lampy godne polecenia?
    • Spienione PVC jest tanie, bezpieczne dla ryb, łatwe w obróbce i można kupić np. czarne na dno i niebieskie na tył, jeśli ktoś lubi.  Z tymi kamieniami z aukcji jest też taki problem, że do siebie nie przylegają, więc będziesz widział szklane dno. Ja do akwarium bez piasku dałem na dno to samo tło strukturalne co na ścianki, połatałem łączenia pianką montażową, zaklajstrowałem betonem i elo. 
    • Przeczytaj komentarze pod aukcją. Materiał jak guma z plastikiem. Nie wiem czy nadaje się do akwarium, chyba bym nie zaryzykował bo może coś puszczać do wody. Jako zabezpieczenie dna najlepsze jest pienione PVC. Wystarczy grubość 3 mm. Jeżeli jest ułożone na całości dna wygląda estetycznie. Takie rozwiązanie pojawiło się już u niektórych.
    • Płyty usztywnią na pewno. Ta poprzeczka w takim razie niewiele zmieni, bym ją usunął
    • Stelaż będzie obłożony płytami z czterech stron dodatkowo blat góra i dół. Fronty mocowane do stelaże powinny usztywnić.
    • Jeżeli stelaż będzie idealnie wypoziomowany to wytrzyma. Budowa jednak tego stelaża jest obwarowana ryzykiem, że może się złożyć przy niespodziewanych siłach oddziaływujących w każdym innym kierunku niż pionowo w kierunku ziemi.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.