Skocz do zawartości

Hermetyczny profil aluminiowy do oświetlenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z powodu kiepskości samsungów 5630 które nie dały rady w moim akwarium mimo swojej wodoodporności, muszę zbudować nową hermetyczną obudowę na nowe LED'y


Poszukuję profilu aluminiowego podobnego do tego http://www.ledin.pl/pol_pl_PROFIL-aluminiowy-wpuszczany-do-TASMY-LED-97_2.jpg tyle że w większej skali by można zamiast klosza z PCV dać szkło albo plexi.


Belka musi być hermetyczna by mogła być pod pokrywą.


Nigdzie nie mogę czegoś takiego znaleźć w większej skali. Chociaż wszelkie pomysły które są w stanie zapewnić hermetyczność i żywotność ledów mile widziane.

Opublikowano

Ten profil absolutnie nie zapewnia hermetyczności i jest za mały do temperatur pod pokrywą i braku cyrkulacji tam powietrza które może odprowadzać ciepło.


Czy te nowe światełko to tylko ma być taśma led 5630 biała zimna ?

Jak pamiętam chyba masz Conrada MS35 do sterowania 3 kanałami LED ?

może już czas na bardziej wyrafinowane światełko led do twojego baniaka.

pomysłów mam kilka bo robię panel led do morskiego.

W zależności czy taśmy czy inne ledy 3W, COB, RGB rozwiązań mogę podpowiedzieć kilka najprościej chyba moduły 5630 Samsunga IP68 klejone do pokrywy.

Opublikowano
Ten profil absolutnie nie zapewnia hermetyczności i jest za mały do temperatur pod pokrywą i braku cyrkulacji tam powietrza które może odprowadzać ciepło.


Chyba się nie zrozumieliśmy się szukam czegoś podobnego(podgląd) ale znacznie większego ok 10cm szerokości. Wiem że nie jest to w 100% hermetyczne ale myślę że ew problemy ze szczelnością rozwiąże silikon podczas składania. Nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć a moja wyobraźnia ogranicza się do takiego pomysłu a nie innego.


Co do temperatury liczę na efekt skali oraz ew chłodzenie blokiem absorbera azotanów.



Czy te nowe światełko to tylko ma być taśma led 5630 biała zimna ?

Jak pamiętam chyba masz Conrada MS35 do sterowania 3 kanałami LED ?



Żadna taśma czy moduły myślę o oryginalnych CREE albo COB białe zimne

Sterować tym będę tak jak napisałeś conradem.


W zależności czy taśmy czy inne ledy 3W, COB, RGB rozwiązań mogę podpowiedzieć kilka najprościej chyba moduły 5630 Samsunga IP68 klejone do pokrywy.



Miałem szajsungi ORYGINALNE 5630 i pod moją obudową typu: 1.png


Nawet miesiąca to nie pochodziło(do pierwszych strat) mimo że moduły były przyklejone klejem termo-przewodzącym do sporego kątownika z aluminium. Ponadto latem pod pokrywą mam regulator temp z wentylem który włącza się pow 30"C .

Opublikowano

Witam.

Czytam ten tematy i nie wiem czy ty miałeś taśmę led czy moduł bo jeśli moduły to nie wiem jakim cudem ci padł, ja swoje jak za dużo wody wleje są pod wodą i świecą.

Opublikowano

Miałem szajsungi ORYGINALNE 5630 i pod moją obudową typu: 1.png


Nawet miesiąca to nie pochodziło(do pierwszych strat) mimo że moduły były przyklejone klejem termo-przewodzącym do sporego kątownika z aluminium. Ponadto latem pod pokrywą mam regulator temp z wentylem który włącza się pow 30"C .



Myślę że już jasne... Proszę nie pisać nic wnoszących postów czytając pobieżnie.


Jedynie czego oczekuje to jakiegoś pomysłu jak zrobić belkę która dała by radę pod pokrywą.

Opublikowano

Don,


W zeszłym roku w Poznaniu kompletowałem rzeczy do mojego oświetlenia na 3x10W RGB COB. W tej firmie kupowałem profil (kształtownik na kasetony reklamowe A6252) http://www.metal-stop.pl/oferta_aluminium.html Mają tego spory wybór, może coś wymyślisz dla siebie. Za płotem w innej firmie za 5zł przycieli mi pod wymiar. A trochę dalej robili mi osłone z pleksi pod ten wybrany profil http://www.ultom.poznan.pl/ofirmie.php

Wygląda to tak i ze spienionym PCV robi jednocześnie za pokrywę


2c4962fb40e351c5m.jpg


Mój profil idealnie służy jako radiator i nic a nic się nie grzeje. Wiem, że chcesz to mieć pod pokrywą ale być może znajdziesz jakieś rozwiązanie jak coś podobnego tam umieścić.

Opublikowano

Staramy się pomóc przyjacielu:D więc wypytujemy by załapać :idea:

Moim zdaniem pod tą typową pokrywą trudno jest na sztywnym aluprofilu zrobić coś sensownego.

Wierz mi próbowałem kilku opcji i Matik w 112l widział co ostatecznie zostało zamontowane - nie było szału.

Dlatego mam w obu baniakach 120 i 150cm zrobione dokładnie jak macius i jest jak pisze.

Problem w tej twojej pokrywie taki że nie da się sztywnego profila wsadzić by nie zasłaniając otworów na karmienie i był z przodu baniaka - tu gdzie da się go zamontować ryby są oświetlone z góry a nawet z tyłu a to zawsze wychodzi porażka.

Tu masz profile z których każdy da się zahermetyzować ( te płaskie szalką Petriego) i każdy da radę odprowadzić ciepło przy okazji diody ma wszystkie do akwarystyki.

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=264025&order=m&string=profil&search_scope=userItems-264025&bmatch=s0-hou-1-4-0907

Opublikowano


Tak mają tam tylko do pasków a ja muszę mieć miejsca minimum jak do modułu


roblem w tej twojej pokrywie taki że nie da się sztywnego profila wsadzić by nie zasłaniając otworów na karmienie i był z przodu baniaka - tu gdzie da się go zamontować ryby są oświetlone z góry a nawet z tyłu a to zawsze wychodzi porażka.

Tu masz profile z których każdy da się zahermetyzować ( te płaskie szalką Petriego) i każdy da radę odprowadzić ciepło przy okazji diody ma wszystkie do akwarystyki.

http://allegro.pl/listing/user/listi...0-hou-1-4-0907



Z tą pokrywą to akurat racja ale te otwory przy 150cm pokrywie są tak ogromne że ryb nie łowie siatką akwarystyczną a podbierakiem którym wyciągam szczupaki i liny :) więc jak się skurczą to mocno nie boli


Patent z profilem + szalki wydaje mi się mało estetyczny. Ale jest pewnie najtańszy i skuteczny bo nie słyszałem żeby ktoś się żalił. Jeśli nie znajdę czegoś lepszego to prowdo podobnie zastosuje to u mnie.


Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to proszę się nimi podzielić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.