Skocz do zawartości

Hermetyczny profil aluminiowy do oświetlenia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z powodu kiepskości samsungów 5630 które nie dały rady w moim akwarium mimo swojej wodoodporności, muszę zbudować nową hermetyczną obudowę na nowe LED'y


Poszukuję profilu aluminiowego podobnego do tego http://www.ledin.pl/pol_pl_PROFIL-aluminiowy-wpuszczany-do-TASMY-LED-97_2.jpg tyle że w większej skali by można zamiast klosza z PCV dać szkło albo plexi.


Belka musi być hermetyczna by mogła być pod pokrywą.


Nigdzie nie mogę czegoś takiego znaleźć w większej skali. Chociaż wszelkie pomysły które są w stanie zapewnić hermetyczność i żywotność ledów mile widziane.

Opublikowano

Ten profil absolutnie nie zapewnia hermetyczności i jest za mały do temperatur pod pokrywą i braku cyrkulacji tam powietrza które może odprowadzać ciepło.


Czy te nowe światełko to tylko ma być taśma led 5630 biała zimna ?

Jak pamiętam chyba masz Conrada MS35 do sterowania 3 kanałami LED ?

może już czas na bardziej wyrafinowane światełko led do twojego baniaka.

pomysłów mam kilka bo robię panel led do morskiego.

W zależności czy taśmy czy inne ledy 3W, COB, RGB rozwiązań mogę podpowiedzieć kilka najprościej chyba moduły 5630 Samsunga IP68 klejone do pokrywy.

Opublikowano
Ten profil absolutnie nie zapewnia hermetyczności i jest za mały do temperatur pod pokrywą i braku cyrkulacji tam powietrza które może odprowadzać ciepło.


Chyba się nie zrozumieliśmy się szukam czegoś podobnego(podgląd) ale znacznie większego ok 10cm szerokości. Wiem że nie jest to w 100% hermetyczne ale myślę że ew problemy ze szczelnością rozwiąże silikon podczas składania. Nigdzie czegoś takiego nie mogę znaleźć a moja wyobraźnia ogranicza się do takiego pomysłu a nie innego.


Co do temperatury liczę na efekt skali oraz ew chłodzenie blokiem absorbera azotanów.



Czy te nowe światełko to tylko ma być taśma led 5630 biała zimna ?

Jak pamiętam chyba masz Conrada MS35 do sterowania 3 kanałami LED ?



Żadna taśma czy moduły myślę o oryginalnych CREE albo COB białe zimne

Sterować tym będę tak jak napisałeś conradem.


W zależności czy taśmy czy inne ledy 3W, COB, RGB rozwiązań mogę podpowiedzieć kilka najprościej chyba moduły 5630 Samsunga IP68 klejone do pokrywy.



Miałem szajsungi ORYGINALNE 5630 i pod moją obudową typu: 1.png


Nawet miesiąca to nie pochodziło(do pierwszych strat) mimo że moduły były przyklejone klejem termo-przewodzącym do sporego kątownika z aluminium. Ponadto latem pod pokrywą mam regulator temp z wentylem który włącza się pow 30"C .

Opublikowano

Witam.

Czytam ten tematy i nie wiem czy ty miałeś taśmę led czy moduł bo jeśli moduły to nie wiem jakim cudem ci padł, ja swoje jak za dużo wody wleje są pod wodą i świecą.

Opublikowano

Miałem szajsungi ORYGINALNE 5630 i pod moją obudową typu: 1.png


Nawet miesiąca to nie pochodziło(do pierwszych strat) mimo że moduły były przyklejone klejem termo-przewodzącym do sporego kątownika z aluminium. Ponadto latem pod pokrywą mam regulator temp z wentylem który włącza się pow 30"C .



Myślę że już jasne... Proszę nie pisać nic wnoszących postów czytając pobieżnie.


Jedynie czego oczekuje to jakiegoś pomysłu jak zrobić belkę która dała by radę pod pokrywą.

Opublikowano

Don,


W zeszłym roku w Poznaniu kompletowałem rzeczy do mojego oświetlenia na 3x10W RGB COB. W tej firmie kupowałem profil (kształtownik na kasetony reklamowe A6252) http://www.metal-stop.pl/oferta_aluminium.html Mają tego spory wybór, może coś wymyślisz dla siebie. Za płotem w innej firmie za 5zł przycieli mi pod wymiar. A trochę dalej robili mi osłone z pleksi pod ten wybrany profil http://www.ultom.poznan.pl/ofirmie.php

Wygląda to tak i ze spienionym PCV robi jednocześnie za pokrywę


2c4962fb40e351c5m.jpg


Mój profil idealnie służy jako radiator i nic a nic się nie grzeje. Wiem, że chcesz to mieć pod pokrywą ale być może znajdziesz jakieś rozwiązanie jak coś podobnego tam umieścić.

Opublikowano

Staramy się pomóc przyjacielu:D więc wypytujemy by załapać :idea:

Moim zdaniem pod tą typową pokrywą trudno jest na sztywnym aluprofilu zrobić coś sensownego.

Wierz mi próbowałem kilku opcji i Matik w 112l widział co ostatecznie zostało zamontowane - nie było szału.

Dlatego mam w obu baniakach 120 i 150cm zrobione dokładnie jak macius i jest jak pisze.

Problem w tej twojej pokrywie taki że nie da się sztywnego profila wsadzić by nie zasłaniając otworów na karmienie i był z przodu baniaka - tu gdzie da się go zamontować ryby są oświetlone z góry a nawet z tyłu a to zawsze wychodzi porażka.

Tu masz profile z których każdy da się zahermetyzować ( te płaskie szalką Petriego) i każdy da radę odprowadzić ciepło przy okazji diody ma wszystkie do akwarystyki.

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=264025&order=m&string=profil&search_scope=userItems-264025&bmatch=s0-hou-1-4-0907

Opublikowano


Tak mają tam tylko do pasków a ja muszę mieć miejsca minimum jak do modułu


roblem w tej twojej pokrywie taki że nie da się sztywnego profila wsadzić by nie zasłaniając otworów na karmienie i był z przodu baniaka - tu gdzie da się go zamontować ryby są oświetlone z góry a nawet z tyłu a to zawsze wychodzi porażka.

Tu masz profile z których każdy da się zahermetyzować ( te płaskie szalką Petriego) i każdy da radę odprowadzić ciepło przy okazji diody ma wszystkie do akwarystyki.

http://allegro.pl/listing/user/listi...0-hou-1-4-0907



Z tą pokrywą to akurat racja ale te otwory przy 150cm pokrywie są tak ogromne że ryb nie łowie siatką akwarystyczną a podbierakiem którym wyciągam szczupaki i liny :) więc jak się skurczą to mocno nie boli


Patent z profilem + szalki wydaje mi się mało estetyczny. Ale jest pewnie najtańszy i skuteczny bo nie słyszałem żeby ktoś się żalił. Jeśli nie znajdę czegoś lepszego to prowdo podobnie zastosuje to u mnie.


Jeśli ktoś miałby jakieś pomysły to proszę się nimi podzielić.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.