Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Z tą energooczędnością to przegiałeś ale reszta sie zgadza




hmm, w moim akwarium 255x75x60 cm oświetlenie pobiera około 35W to chyba nie dużo ;-) jak na taki litraż.

Opublikowano

Moim zdaniem obaj macie rację.

Moduły są banalnie proste w stosowaniu i dają duży jak na swoją moc strumień świetlny więc tu Staszek ma rację że 35W wystarcza na tak długi baniak.

Ja rozumiem żas że goldi zwraca uwagę że poprzez zastosowanie rezystorów w gałęziach modułu pewna część mocy nie jest wykorzystana więc z tego punktu widzenia też ma rację.

Tak czy siak moduły to bardzo dobre rozwiązanie szczególnie że mają dobrą wodoodporność czego nie mają taśmy nawet te IP68.

Trzeba też pamiętać że diody RGB emitują poniżej 50% strumienia światła z tej samej mocy co diody białe. Inaczej mówiąc diody białe świecą dwa razy mocniej od RGB. Zasadniczo rózni je spekturm światła które przy RGB jest niemal pełne a nawet ma czerwone bardziej podbite niż światło słoneczne dlatego tak dobrze wybarwiają kolory ryb czerwony i niebieski.

Przykładem diody RGBW którą można ( moim zdaniem) w pełni obciążyć bez jej szybkiego spalenia jest dioda New Cree XLamp XML XM-L RGBW RGB+White 12W.

Możesz w każdym z czterech kolorów wysterować ją prądem 1A więc moc wyjdzie między 11,75W a 13,9W będzie gorąca ale nie padnie.

Jak to samo policzysz dla tej chińskiej z linku to max wyjdzie przy wysterowaniu 0,75A moc 9,45W i na dłużej tego ta dioda nie wytrzyma. Tak uważam. Oczywiście różnica ceny obu to uwzględnia.:(

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dlatego ja Heniu zapodałem do modułów białych (6500K i 8000K) diody blue i red z możliwością ich sterowania. Bo samo białe światło 6500K słabo wybarwia ryby.

Opublikowano
hmm, w moim akwarium 255x75x60 cm oświetlenie pobiera około 35W to chyba nie dużo jak na taki litraż.


A co mają Waty do litrów??

Podaj ile lx lub lm osiągasz z tych 35W


edit:

gdybyś zoptymalizował to oświetlenie pod kątem bilansu energetycznego być może starczyłoby 25W

Opublikowano

Każdy montuje oświetlenie jakie mu odpowiada. Ja przez 5 miesięcy od pasków LED, ledów jako świetlówki t5, t8, cob, pled, cree przeszedłem w planach i na modułach sie skończyło. Dlaczego? Juz to napisałem i dodał stan. Efekt UFO i jeszcze bym dodał efekt problemu z przenikaniem kolorów ("tęcza"?).... Gregory... A może potestuj?

W tym wątku o modułach, chyba są nawet 2, pisały tez osoby, które przeskoczyły z pledów, cob, naświetlaczy i innych cudów. Nie będę zachęcał do modułów. A o tym ze pledy sie grzeją niech świadczą radiatory na lampach je mających - ba! Co lepsze nawet maja wentylatory.

Goldi dziękuje za wyjaśnienie. Przyjmuje ze to prawda, sam nie jestem w stanie tego zweryfikować :)


Ale nadal nie odpowiedziałeś mi co sie staje z ta energia. Ja Ci mowię ze to jest właśnie strata energii na sposób ciepła, ale najwidoczniej b mała.


I jeszcze jedno... To co napisał stan. . . Czasami łatwość aplikacji jest decydująca. Moduły są wodoszczelne. Wystarczy przykleić je do byle czego, podłączyć do zasilacza i masz :) spróbuj zrobić to z pledami :)


Goldi a Ty czytałeś wątek/watki o modułach ?

W mojej ocenie pledy maja obecnie wąskie zastosowanie do głębokich akwariów.

Opublikowano
Goldi a Ty czytałeś wątek/watki o modułach ?


owszem


Ależ ja nie neguje ani modułów ani zadnego innego rozwiązania .

Prosze zauważ że w dyskusji moje wypowiedzi krażą wokół mitycznej sprawności.


Wszystkie zalety modulów a zwłaszca łatwość ich integracji są nieocenione ale ich energooszczędność to mit a nawet bzdura tak samo jak wylinkowane demonstracje i pseudo testy wylinkowanego emi wawa czy jakoś tak w odnośniku


Tak już zupełnie na marginesie - to nie kurs elektrotechniki wiec akademickie dyskusje ile strat ciepła przypada na opornik a ile na poszcególne przewody doprowadzające (tez tam nastepuje strata a częśc zamieniona jest w ciepło) uwazam za zbyt OT .

Finalne wnioski z takich rozważań będą nieistotne dla akwarysty - konstruktotra oświetlenia

Opublikowano
ich energooszczędność to mit a nawet bzdura

Ale moduły są energooszczędne skoro się nie grzeją i nie potrzebują radiatora. A PLEDY montuje się na radiatorach, ponieważ trzeba odprowadzić to ciepło. Skoro tak nie jest to czemu nie montuje się PLedów na np pleksie? Stosujesz kolego rezystory w celu zmniejszenia napięcia na diodzie, więc i mocy. Ta moc niestety zostanie oddana na rezystorze. A propos rezystora, uważasz że to dobre rozwiązanie w PL ale zarzucasz to rozwiązanie modułom jako ograniczenie ich wydajności. Owszem moduły też mają rezystory, pewnie w tym samym celu co PL aby ograniczyć ciepło na nich oddawane - odporność na wodę IP68.

bzdura tak samo jak wylinkowane demonstracje i pseudo testy wylinkowanego emi wawa czy jakoś tak w odnośniku

Nie jest on dla mnie jakimś guru ale pojęcie o PL chyba jakieś ma, skoro robi z nich lampy. Testy nie są może laboratoryjne ale pewnie, takie też nie mają być. Testy mają unaocznić laikom co i jak. Jak by je przeprowadził z obliczeniami i tysiącem wzorów, pewnie 90% by tego nie zrozumiała np. Krystyna1874 jako laik. Dla której były te linki w innym temacie.

Opublikowano
A co mają Waty do litrów??


A nic( źle się wyraziłem raczej chodzio mi o jego powierzchnię, nawet litrażu nie podałem ;-) ), chodziło mi o to że 35W mam mocno oświetlony zbiornik ( oczywiście i 25 W był leciutko stykneło) . Świetlówkami trza było by ze 160W na oświetlenie takiego zbiornika.

Opublikowano

Niestety kolego ale wszystko co napisałeś to nieprawda :(


Ale moduły są energooszczędne skoro się nie grzeją i nie potrzebują radiatora.


argument zupełnie nie trafiony - jedno z drugim ma luźny związek

Wydajnośc energetyczna modułu na poziomie 50lm/W ilustruje ich "energooszczedność"


A PLEDY montuje się na radiatorach, ponieważ trzeba odprowadzić to ciepło. Skoro tak nie jest to czemu nie montuje się PLedów na np pleksie?

Na pleksie nie montowałem ale przyklejone do szyby - owszem . Ponadto obudowa jest przystosowana do odprowadzenia ciepła i PL stosuje sie tam gdzie takie warunki panują.


Stosujesz kolego rezystory w celu zmniejszenia napięcia na diodzie, więc i mocy. Ta moc niestety zostanie oddana na rezystorze. A propos rezystora, uważasz że to dobre rozwiązanie w PL ale zarzucasz to rozwiązanie modułom jako ograniczenie ich wydajności. Owszem moduły też mają rezystory, pewnie w tym samym celu co PL aby ograniczyć ciepło na nich oddawane - odporność na wodę IP68.

Rezystor stosuje sie aby ograniczyć prąd (natężenie prądu) a spadek na diodzie jest zjawiskiem wtórnym .

Rezystor do zasilania PL ?? - owszem można ale to super dziwoląg - techniczna pornografia .

IP związek z rezystorem oraz ciepłem ma żaden .



Nie jest on dla mnie jakimś guru ale pojęcie o PL chyba jakieś ma, skoro robi z nich lampy. Testy nie są może laboratoryjne ale pewnie, takie też nie mają być. Testy mają unaocznić laikom co i jak. Jak by je przeprowadził z obliczeniami i tysiącem wzorów, pewnie 90% by tego nie zrozumiała np. Krystyna1874 jako laik. Dla której były te linki w innym temacie.


To że robi te lampy to co co oznacza ? - moim zdaniem niewiele

A o Power LED pojecia nie ma co udowadnia w kilku testach - np w tym gdzie porównuje 2 rodzaje PL : epistar i chinola (tak jakby epistar pochodził z księzyca)

Trzeba być albo nieukiem albo oszustem aby takie kity sprzedawać

Podobnie z testami wzrostu roślin przy różnych LED-ach - typowa mnaipulacja albo niewiedza


i temu podobne

Opublikowano
Cytat:

Zamieszczone przez gregory_11 Zobacz posta

Stosujesz kolego rezystory w celu zmniejszenia napięcia na diodzie, więc i mocy. Ta moc niestety zostanie oddana na rezystorze. A propos rezystora, uważasz że to dobre rozwiązanie w PL ale zarzucasz to rozwiązanie modułom jako ograniczenie ich wydajności. Owszem moduły też mają rezystory, pewnie w tym samym celu co PL aby ograniczyć ciepło na nich oddawane - odporność na wodę IP68.

Rezystor stosuje sie aby ograniczyć prąd (natężenie prądu) a spadek na diodzie jest zjawiskiem wtórnym .


Moja pokrętna logika nie chciała zastosować prawa Ohma tylko pokazać to że na rezystorze wydziela się ciepło. Oczywiście masz racje opornik stosuje się w celu dławienia przepływu prądu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.