Skocz do zawartości

Pomoc mentalna - 240 na 375l?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Taka porada powinna być jedną z obowiązujących dla wszystkich zakładających akwa Malawi.

O ile mniej problemów byłoby poruszanych na forum.



Tym bardziej że jak podliczyć koszt tego grysu w jednym kuble na max i koszt drugiego kubła bo ten załadowany grysem to daje ledwo przepływ by biologia się nie zdentryfikowała ( czyli tak ledwo powyżej 200l/h).

A mamy wszyscy tak tanie podłoże specjalistyczne dla Malawi, Tanganiki i morskich

PIASEK KORALOWY, WAPIENNY 30KG ___ Sprawdz jakość! (5331680188) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/53/31/68/01/5331680188@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@53/31/68/01@@AMEPARAM@@5331680188



ale bezpośrednio w akwarystyczny24 jeszcze taniej - wychodzi z przesyłką 3,86 zł/kg

https://www.akwarystyczny24.pl/piasek-koralowy-wapienny-30kg-naturalne-podloze-do-akwarium-morskiego-tanganika-malawi-p-1626.html


Mają też co właśnie testuję

Pierwszy na świecie brzęczyk który nie brzęczy - napowietrzanie dwoma kamieniami chodzi poniżej słyszalności pomp w kuble lub kaseciaku.


https://www.akwarystyczny24.pl/aqualighter-apump-maxi-|-najcichsza-dwuwyjsciowa-pompka-do-akwarium-do-200l-p-5834.html

Opublikowano

Decorrativo, obejrzałem, zadzwoniłem i ... narazie nie mają gradacji 0.3-1, najmniejsza 1-2mm, co do ceny troszkę dużo, bo 6 zł za kg. Ale idąc Twoją radą zamówiłem tutaj...

https://www.akwarystyczny24.pl/piasek-koralowy-wapienny-30kg-naturalne-podloze-do-akwarium-morskiego-tanganika-malawi-p-1626.html to samo i taniej. Jak już ma być dobrze, to niech będzie :) Co do reszty przeprowadzki cały czas się zastanawiam. Płyty z casto najwcześniej miałbym na jutro, pojutrze... Baniak - potrzebne kombi, do mojej megany nie wskoczy, belka się nie pali, grzałka jest od ręki. Druga opcja pozostać przy 240l i wymienić samo podłoże, przy okazji poprawić poziom szafki tył-przód (roboty na cały dzień), znowu jak będę już na takim etapie, czemu nie zmienić baniaka??? GŁOWA MAŁA :)

Opublikowano

przeczytaj poniżej jest stale i po 3,86 zł/kg u ciebie w domu

koniecznie zmieniaj na większe - to moja mentalna pomoc.

bałagan ten sam ale efekt końcowy bez porównania lepszy


tym bardziej że żona się zgodziła a jak każda kobieta ma prawo się rozmyślić

Opublikowano

No dobrze, piasek zamówiony, 30kg na 100% starczy? Szafka będzie DIY, co podłożyć pod nią, żeby pewnie i stabilnie ją wypoziomować? Myślę nad podkładami pod panele - nie powinny się z czasem "zgnieść". Sam baniak - w sklepie mają szkła firmy wromak, obecne akwa jest od nich, i napiszę, że ideałem nie jest. Pisałem już o tym wątek, w jednym rogu mam pęcherzyk (nieszkodliwy, nic się z nim nie dzieję ale jest), poza tym spoiny też chyba nie idealne - ale może teraz przesadzam. Jakieś sugestie co do samego akwarium? Co do Żony, już jej się coś nie podoba, ale może da radę.

Opublikowano

Myślę, że będzie ok. Teraz mam piasek kwarcowy o baaardzo małej gradacji, nie wiem 0,1-0,3 i pyśki go roznoszą po całym akwa...


Decyzja podjęta. Jutro jadę do casto zamawiać płyty na szafkę, przy okazji myślę o wysokości 55 cm, nie za mało? 30 kg piasku koralowego jest już u mnie, KAP jutro zamawiam. Baniaczek na końcu jak już będzie szafka i miejsce. Myślę, że do dwóch tygodni nowe 375l zagości u mnie :) Apropos ten KAP, to pewny wynalazek?

Opublikowano

Bardzo estetyczna robota :) A nie myślałeś żeby dać jeszcze "solidne plecy" do szafki, bo 450L jednak trochę waży :)

Opublikowano
Bardzo estetyczna robota :) A nie myślałeś żeby dać jeszcze "solidne plecy" do szafki, bo 450L jednak trochę waży :)


Witam, plecy mają długość 70 cm - wystarczy. Chyba, że jakiś spec od mebli ma inne zdanie, wtedy zawsze mogę po bokach wrzucić dodatkowe dwa wzmocnienia po 10-15 cm każdy, wtedy uzyskam 90-100 cm płyty.

PS. Zmodyfikowałem trochę górny blat, wymieniłem go na ciut większy 152x52cm co daję mi luz z każdej strony na 10mm, wcześniej baniak wystawałby po 1-2mm (tak mi płyty docieli). Następny krok - zakup karimaty i docięcie jej na wymiar 152x52 cm. Pod szafkę pójdzie pianka jako podstawa (blat-podłoga) i do wypoziomowania sprasowane podkłady panelowe...

Opublikowano

No ja żadnym specem od mebli nie jestem więc jak mówisz że udźwignie to udźwignie :)

Ale sama szafka wygląda naprawdę na precyzyjną robotę :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.