Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, chciałem zakupić cyrkulator do mojego baniaka 200L, ale nigdy takiego sprzętu nie miałem wiec proszę o pomoc. Jaki cyrkulator będzie odpowiedni do takiego zbiornika (chodzi mi o rozmiar, moc, ewentualnie konkretny model). Czym się kierować w wyborze, na co zwracać uwagę. Czytałem jakieś wcześniejsze porady na forum gdzie sugerowano zbieranie do jakiegoś jebao za 300 zł, więc od razu uprzedzam że na taki bajer na ten moment nie mogę sobie pozwolić :). Z góry dzięki za pomoc :)

Opublikowano

Ale ten cyrkulator ma być używany jedynie wspomagająco w przypadku filtracji mechanicznej (tzn. masz jakiegoś mechanika, który nie daje rady i chciałbyś go wspomóc cyrkulatorem) ?

Napisz jeszcze czy zbiornik ma standardowe rozmiary tzn. 100x50x40.

Opublikowano

Pierwotnie chciałem Ci zarekomendować Aquael Reef Circulator 2600, który jest mały, cichy i bardzo ekonomiczny, ale obawiam się że przy takim słabiutkim "mechaniku" to efekt będzie prawdopodobnie niezadowalający, żeby nie napisać marny i raczej powinieneś w tej sytuacji pomyśleć o jakimś mocniejszym cyrkulatorze.

Tak w ogóle to może rozważ zakup głowicy cyrkulującej np. Aquael Circulator 1500 i wtedy może obejdzie się bez "mechanika", który aktualnie użytkujesz i bez dodatkowego cyrkulatora. Zawsze to większa oszczędność miejsca w zbiorniku bo będziesz miał 1 urządzenie w środku, a nie 2 ;-)

Opublikowano

Generalnie z tego mechanika jestem zadowolony :) Wodę mam idealnie klarowną a do tego czarna obudowa ładnie "zanika" w akwarium i jest mało widoczny. Mam też dużą gąbkę jako prefiltr do kubła, więc tu też działa jak "mały mechanik". Zdecyduję się na cyrkulator tylko jaki skoro ten który radzisz może być za słaby.

Opublikowano

Piszesz, że nie chcesz wydać za dużo kasy. Ja jednak będę Cię namawiał na Jebao WP-10 coś w okolicy 250pln. Masz możliwość regulacji oraz wyciszenia na karmienie. Stosunkowo małe wymiary. Miałem kiedyś JVP, który nie dość że pracował 2 miesiące to jeszcze był wielki i nie można go było ustawić. Przy Jebao na magnes masz możliwość dość precyzyjnego ustawienia kierunku. Jest cichy i energooszczędny oraz bezpieczny bo na 12v.

Opublikowano

Tak w ogóle to może rozważ zakup głowicy cyrkulującej np. Aquael Circulator 1500 i wtedy może obejdzie się bez "mechanika", który aktualnie użytkujesz i bez dodatkowego cyrkulatora. Zawsze to większa oszczędność miejsca w zbiorniku bo będziesz miał 1 urządzenie w środku, a nie 2 ;-)


Generalnie z tego mechanika jestem zadowolony :) Wodę mam idealnie klarowną...

Ja podzielam zdanie Post_Mortem. AQ 1500 przepompuje 2 razy więcej wody niż Twój obecny filtr i będziesz jeszcze bardziej zadowolony:) IMHO kupowanie tanich cyrkulatorów, które są głośne i tandetne nie ma sensu i propozycja Post_Mortem jest naprawdę warta rozważenia.

Opublikowano

Mam pytanie odnośnie tej pompy - jak z hałasem? Nie ukrywam że u mnie to priorytet. Śpimy w pokoju gdzie jest akwa a moja żona jest bardzo wrażliwa na wszystkie szmery w nocy ;]

Opublikowano

Serwis AQUAELA znam. Miałem tą przyjemność z niego korzystać. Napisałem maila że FAN 3 PLUS mi burczy, w ciągu 2 dni dostałem nowy wirnik i umilkł.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ?
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.