Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich.


Jakiś czas temu wystartowałem z nowym zbiornikiem. Ostatnimi czasy padły mi statecznik i postanowiłem poszperać w internecie i zobaczyć co można w tutaj zmajstrować ….W odmętach yt natrafiłem na ten filmik:

All-In-One Arduino Aquarium Controller - YouTube



Powiem tak. Szczeka opadłą …… Kiedyś marzyłem o Skalarze... Inspirowany tym filmikiem na początek postanowiłem zrobić namiastkę projektu pt sterowanie oświetleniem. Ponieważ jestem totalnie zielony w temacie elektroniki, elektryki i programowania na początku chcę przedstawić w teorii mając nadzieję na Wasze sugestie.


W projekcie mam zamiar wykorzystać:


  • Arduino Micro

  • 1 zestaw przekaźniki SSR {250V 2A 8 Channel OMRON SSR G3MB-202P}

  • 3 zasilacze {tutaj też rozważam różne opcje w zależności ile LED będzie musiało zasilać }

  • 3 sterowniki { http://www.meanwell.com/search/LDD-H/LDD-H-spec.pdf }

  • 10 x Moduł GOQ SAMSUNG 3x5630

  • 5 x Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Niebieski

  • 5 x Moduł GOQ SAMSUNG 3xLED 150 stopni Czerwony

  • 1 x LCD Serial Interface1602 16X2 Character LCD Module Display Blue

  • 1 x Serial Interface Board Module Port For Arduino 1602LCD Display

  • 4 x przyciski do sterowania

  • i wiele innych nie wymienionych o których jeszcze nie mam pojecia…...




W związku z czasem dostawy sięgającym do 30 dni teraz bardziej skupię się na teoretycznych aspektach.


Na pierwszy ogień:

1. Czy LEDom bardzo szkodzi opcja świtów i zmierzchów ???

2. Jakimi zasilaczami powinienem zasilać zestay led?


PS. Baniaczek ma wyiary 100x40x40

Opublikowano

Ja, a także spioch, już od jakiegoś czasu pracujemy nad wykorzystaniem Arduino jako sterowanie lampy.

Moja lampa już działa, to znaczy mam świt i zmierzch zgodnie z moimi założeniami.

Poza tym mam wyświetlacz LCD, który wskazana jest data i godzina.

Do zrobienia mi zostało jeszcze sterowanie urządzeniami elektrycznymi - filtry, falowniki (funkcja "pokarm"), sterowanie grzałką (mam już czujnik temperatury, a Piotr to oprogramował wstępnie.

Brakuje jednak czasu i trochę chęci, aby skończyć projekt no i niedługo będę się przesiadał na nowe akwa i tam chce mieć już to wszystko zrobione.


Co do Twoich pytań:

1. LEDom nie szkodzi ściemnianie i rozjaśnianie.

2. jak najlepszymi.


Co do Twoich założeń:

1. ja używam nano, ale to micro ciekawe na pierwszy rzut oka

2. nie wypowiem się, bo nie znam

3. co warunkuje użycie 3 zasilaczy? Ja do 3 niezależnych gałęzi używam jednego zasilacza 24V/4A z odpowiednio wysterowanym prądem na driverze.

4. Ja używam drivera Darelteka, nie miałem do czynienia z MeanWell. Problem jaki napotkałem, to sterowanie PWM bezpośrednio z Arduino. Niestety, u mnie to nie działało i musiałem kombinować, ale się udało.

5. ja mam diody cree, więc się nie wypowiadam

6. moduł LCD mam taki sam wraz z kontrolerem I2C

7. Brakuje zegara czasu rzeczywistego, bo te świty, to pewnie chciałbyś robić o konkretnej godzinie.


jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy, to dam znać.

Opublikowano

Jak drogie są te drivery z pkt.2?

Do tych modułów LED nie trzeba bawić się w rezystory czy inne drivery, podłącza się 12V i jazda. Dlatego wykorzystał bym z arduino wyjście PWM i wysterował nim tranzystor MOSFET. Kupił bym albo 3 takie:

http://www.aliexpress.com/item/TOP-MOSFET-Button-IRF520-MOSFET-Driver-Module-for-Arduino-ARM-Raspberry-pi/32282564633.html

Dla prądów powyżej 1A łatwo dodać do nich radiator.

A w tym konkretnym przypadku kupił bym coś takiego:

http://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-Four-Channel-4-Route-MOSFET-Button-IRF540-V4-0-MOSFET-Switch-Module-For-Arduino/32326960201.html

Mniej miejsca zajmuje w obudowie ;)


Również mnie ciekawi po co 3 zasilacze.


Zegar czasu rzeczywistego z baterią do podtrzymania wziąłbym ten lepszy, z kwarcem w scalaku a nie na płytce. Nie pamiętam teraz oznaczeń a z telefonu nie chce mi się szukać ;)

Tak samo czujnik temperatury wziąłbym ten który podaje wynik cyfrowy a analogowy.


Już mam ;)

Czujnik temperatury:

http://www.aliexpress.com/item/Stainless-steel-package-Waterproof-DS18b20-temperature-probe-temperature-sensor-18B20-For-Arduino/32236998050.html


Zegar RTC:

http://www.aliexpress.com/item/Hot-Sale-DS3231-AT24C32-IIC-Precision-RTC-Real-Time-Clock-Memory-Module-For-Arduino-Free-Shipping/32245922853.html


Małą uwaga - linki przykładowe.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

A wykorzystywał ktoś z Was Pi do tego celu?


Zawsze można zrobić coś takiego:


Bluereef (The Internet Enabled Fishtank v2) - YouTube




Przepraszam za OT, ale nie mogłem się powstrzymać... Za to powstrzymam się przed komentarzami.

Opublikowano

Jakoś nad pi się nie zastanawiałem. Ale teraz widzę, że cena w porównaniu do arduino powala. Ja potrzebuję mieć automatykę w akwarium a to co pokazałeś to przerost formy nad treścią, żeby nie powiedzieć, że wieś tańczy i śpiewa ;):D

Mi w każdym bądź razie wystarczy kontrola led, kontrola temperatury przez załączanie grzałki/wentylatorów pod pokrywą czy przycisk do karmienia wyłączający filtrację.

Jak masz jakieś komentarze na temat to ja chętnie poczytam bo tak naprawdę arduino to dla mnie nowy temat. I chętnie się czegoś nauczę :)


Wysłane z telefonu

Opublikowano
że wieś tańczy i śpiewa


Delikatnie to ująłeś....


Tak na szybko:


Raspberry Pi Aquarium Controller (Part 1) - YouTube



Pi po prostu mam. Mam też cubox'a pierwszej generacji, ale to już za mocne bydle :)


W mojej ocenie wykorzystanie Arduino to genialny pomysł :) Będę się przyglądał, a sam zorbię kiedyś kontroler na pi.


Pi to za mocne bydle jak na kontroler :) Ale nadać się oczywiście nada :) Jak każdy komputer :)

Opublikowano

Jak już masz to czemu nie spróbować. Kwestia ceny peryferii, żeby się nie okazało, że w ich cenie miałbyś 2 komplety arduino z przystawkami ;)


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Jest wiele takich małych potworków:


http://picoboard.pl/katalog-plytek/


A co jeszcze wydaje mi się ciekawe, to urządzenie przeznaczone do oświetlenia PC:


Aquacomputer Farbwerk :)


http://shop.aquacomputer.de/product_info.php?language=en&products_id=3233


Ja niestety mam wersję bez bluetooth. Niestety nadaje się tylko do podstawowej regulacji RGB. Prawdziwego kontrolera do akwarium z tego się nie zrobi.


Wydaje mi się, ze za Arduino przemawia i cena i sukces z jakim został on wykorzystany w akwarystyce.

Opublikowano

Jesteś pewien, ze aż takie cos jest potrzebne? Do sterowania światłem owszem tak można cos pokombinować, ale to Arduino nie trzeba. Osobiscie nie jestem mocno przekonany czy takie sterowanie jak na pierwszym filmiku pomaga. Na razie uwazam ze jest to przerost formy nad treścią. Można po prostu prościej. Oświetlenie sterownikiem conrad, albo zwykłymi czasowymi wyłącznikami, temperatura i tak termostatem, itd... A

E zawsze znajda sie ludzie preferujący "dlubanie"... :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam. W moim akwarium 214 litrów mam JBL-a e901 i ten filtr pracuje już 10 lat. Filtr jest sprawny i nigdy z nim nic złego się nie działo. Chcę go zmienić i pytanie czy przejść na nowszy model JBL e902 czy może zastosować większy JBL e1502 zleży mi też na poziomie głośności aby był cichy bo akwarium stoi w sypialni. 
    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.