Skocz do zawartości

Malawi bez Sinic i Okrzemek czyli Malawi na "Zielono"


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Widać zdecydowanie za mało albo obsada za duża.

Obsadę pozostaw a sugeruję taki plan działania.

podmiana już 30% a w sobotę jak to zwykle kubłujemy powtórka.

wymienisz więc 60% wody i powinno spaść NO3 do 40 mg/l

Potem jak pisałem co tydzień przez dwa tygodnie po 30% aż zauważysz działanie NGBC.

Wtedy dopiero atrament i wychodzisz na prostą czyli luzik i podmianki raz w miesiącu po 10-15%.



Zapomniałem dodać że wczoraj obsadę zredukowałem z 26 ryb po ok 5-6cm do 16.

Dzięki za radę biorę się do roboty :)

Opublikowano

Ja mam PO4 na poziomie 0 - 0,00001 :) testy JBL a NO3 10-15max i nie mam zielono. Kiedyś miałem Po4 na poziomie 0,2 i zbijałem go właśnie :atramentem" Teraz przy takich parametrach PO4 i niskim NO3 porosły mi kamienie tylko brązowe włochate krasnorosty szantrasje. Pięknie falują ale do zielonych im brakuje... Podmiankę robiłem wczoraj a wcześniej 3 tyg temu. I chyba tak będę robił, że co 3 tyg podmianki. Dodałem tylko nawozu w płynie classic i doskonałe bakterie : AZOO SUPER BIO-BACTERIS (11w1) profilaktycznie. Z tego co przeczytałem juz dawno powinienem mieć zielono a nie tylko w nielicznych miejscach. Może te krasnorosty usunąć? Coś mi się tu nie zgadza. Dać mam tylko NGBC 1l czy atrament i kupić test na krzemiany?


A może takie coś na same krzemiany jak PO4 i NO3 mam idealne.?

https://www.akwarystyczny24.pl/kordon-phosrid-|-usuwa-fosforany-i-krzemiany-z-wody-morskiej-i-slodkiej-p-5499.html

Opublikowano
Ja mam PO4 na poziomie 0 - 0,00001 :) testy JBL a NO3 10-15max i nie mam zielono. Kiedyś miałem Po4 na poziomie 0,2 i zbijałem go właśnie :atramentem" Teraz przy takich parametrach PO4 i niskim NO3 porosły mi kamienie tylko brązowe włochate krasnorosty szantrasje. Pięknie falują ale do zielonych im brakuje... Podmiankę robiłem wczoraj a wcześniej 3 tyg temu. I chyba tak będę robił, że co 3 tyg podmianki. Dodałem tylko nawozu w płynie classic i doskonałe bakterie : AZOO SUPER BIO-BACTERIS (11w1) profilaktycznie. Z tego co przeczytałem juz dawno powinienem mieć zielono a nie tylko w nielicznych miejscach. Może te krasnorosty usunąć? Coś mi się tu nie zgadza. Dać mam tylko NGBC 1l czy atrament i kupić test na krzemiany?


A może takie coś na same krzemiany jak PO4 i NO3 mam idealne.?

https://www.akwarystyczny24.pl/kordon-phosrid-|-usuwa-fosforany-i-krzemiany-z-wody-morskiej-i-slodkiej-p-5499.html




"Atrament" też zbija SiO2 jak byś śledził wątek byś wiedział o tym że potwierdzone w akwarium jak i oczku. A w jakim celu dajesz nawóz ? Tak zielone glony owszem ale najpierw PO4 - 0,02 SiO2 - 0,1. Kiedy takie coś uzyskałem dostałem zielony glon od akwarium :D




[300] Malawi

Opublikowano

test na krzemiany kupię i wszystko się wyjaśni. A wiem, że atrament tez i zbija SiO2 gdzie nawet o tym nie wspomina producent. Zastanawia mnie tylko czy brunatno-bordowe krasnorosty dopuszczą się glonów zielonych. PO4 mam 0 (moja żona tez twierdzi, że może coś delikatnie niebieskiego ale raczej 0, no może 0,00001 a no3 mam zawsze 10-15max ppi. Nawóz dałem profilaktycznie aby dostarczyć właśnie wodzie minerałów aby mieć zielono. Ale to dawki dosłownie znikome


A glony mam takie :


Glony w malawi - YouTube

Opublikowano

Wczoraj podmieniłem prawie połowę wody NO3 spadło do 25.

Dzisiaj włożyłem 500 ml NGBC, w górny kosz filtra HW 303 na wierzch TA krateczka i gąbka ppi 30, czy w tym miejscu będzie wystarczający przepływ?

Sorki za głupie pytania, ale mam małe doświadczenie w akwarystyce i wolę zapytać :)

Opublikowano
Wczoraj podmieniłem prawie połowę wody NO3 spadło do 25.

Dzisiaj włożyłem 500 ml NGBC, w górny kosz filtra HW 303 na wierzch na krateczka i gąbka ppi 30, czy w tym miejscu będzie wystarczający przepływ?

Sorki za głupie pytania, ale mam małe doświadczenie w akwarystyce i wolę zapytać :)



NGBC zacznie po około 2 tyg działać także podmianka jeszcze Cię czeka. A co do gąbki to ja mam nad NGBC oryginalną od JBL i ma jedna 30 ppi a druga 20 ppi więc twoja będzie ok by zapobiec wydostawaniu się biomasy do akwarium. Przynajmniej u mnie nie zauważyłem jej w akwa.




[300] Malawi

Opublikowano

A czy ktoś mi wytłumaczy, co jest źródłem krzemianów w wodzie w naszych akwariach? Kranówa? Piasek?


Konrad, miałeś problem z okrzemkami przez dłuższy okres czasu?

Opublikowano

Konrad, miałeś problem z okrzemkami przez dłuższy okres czasu?




Miałem i mam. Brązowo, że szok. Trochę brunatne krasnorosty ale ogólnie to brązowo. Częsciowo gdzieś wychodzi jakaś zieleń ale nie na długo. Kupuje "atrament" . Z tym że PO4 u mnie jest na poziomie 0,01-0,02. (bardzo niskie) ale zbije przynajmniej krzemiany.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.