Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bakterie to on już ma - JBL Denitrol.

Użyj ich według instrukcji.


Sorry nie przeczytałem ostatniego postu.

Jak już wlałeś bakterie sery to niepotrzebnie wlewałeś siuśki bo ten preparat jest już z pożywką. Teraz uzbrój się w cierpliwość i pilnuj paramtrów.

Wysłane przy użyciu Tapatalka.

Opublikowano

Zgadza się, teraz co 2 dni zapisuj stan NH3, NO2 i NO3, na początku drgnie NH3, potem NO2, potem N03, a NH3 zacznie spadać. Po około 2 tygodniach NH3 i NO2 spadnie do 0 wtedy zarybiasz, po podmianie około 20% wody by N03 spadło najlepiej poniżej 50 mg/ (a nawet 20mg/l).

Opublikowano

Witam.

Po jakim czasie od zalania powinna zacząć spadać twardość GH? Akwarium zalane cztery dni temu.

Opublikowano

Zależy co masz za skały, podłoże i wkład w baniaku, z tego co pamiętam to nie masz niczego co by powodowało zmianę, więc sprawdź raz a porządnie :)

Opublikowano

Witam.

Nadal nic się nie dzieje jeśli chodzi o parametry wody.

kamienie to gnejs a żwirek to grys dolomitowy, natomiast w baniaku całość to ceramika.

Nie mam pojęcia czym zmiękczyć wodę(czytałem, że wodą destylowaną) i zmienić pozostałe parametry. Chyba, że po prostu brak mi cierpliwości. :D

proszę Was ludziska o pomoc bo nie wiem w którą stronę iść :rolleyes:


Może za mało dałem bakterii bo na butelce pisało że 10 ml na 25 litrów wody(butelka 40 ml) a sprzedawca powiedział, że ta butelka wystarczy na moje 300 litrów

Opublikowano

Zostaw jak jest, nie ma sensu na siłę zmieniać twardości, jeśli rybom to nie przeszkadza. A Ty zmniejszysz twardość, a co tydzień czy dwa robisz podmianę kranówką, więc znowu się bawić w twardość... Rybom najlepiej służą stabilne warunki.

Więc, zostaw wszystko jak jest, będzie dobrze. Z czasem jak nie będą się rozmnażać, to możesz podnieść ph zmieniając wkład do biologa. Ale raczej będzie OK. Byle stabilnie!

Opublikowano

dzięki za szybką odpowiedź.

No, troszkę sie uspokoiłem. :cool:

-- dołączony post:

Powoli zastanawiam się nad obsada akwarium i zastanawiam się czy można tak:

- Pseudotropheus

- Labidochromis caeruleus

- Cynotilapia afra

Jeżeli mogę mieć taka obsadę to w jakiej ilości samice i samce?

Przypomnę, że mam akwarium 300 l (120x50x50)

Opublikowano

Powoli zastanawiam się nad obsada akwarium i zastanawiam się czy można tak:

- Pseudotropheus

- Labidochromis caeruleus

- Cynotilapia afra



Ale jaki pseudotropheus?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.