Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Chcialbym wlasnie by kubelek chodzil nawet podczas czyszczenia korpusu. Czy w takim razie 2 dodatkowe zawory za korpusami zalatwia sprawe?


Dokładnie tak.Zakręcasz zawory na jednym korpusie, wymieniasz wkład a później z drugim tak samo.W ten sposób kubeł chodzi non stop.

Opublikowano

Dokładnie tak jak napisał Perez666, dwa zawory przed korpusami, dwa zawory za korpusami.


Ewentualnie jeden zawór przed równoległym połączeniem korpusów , drugi za równoległym połączeniem + dodatkowy bajpas z zaworem , tak jak napisał Stan.

Opublikowano

Pamiętać należy jeszcze o jednym, że przy takim rozwiązaniu układ będzie się strasznie zapowietrzał. Ja osobiście wyłączam na czas czyszczenia filtr ( w niczym to nie przeszkadza), wymieniam (czyszczę) wkład i odpowietrzam zaworem w filtrze. A dokładnie wypinam głowicę z zaworami z kubełka i odkręcam zawór od strony korpusu. Można też na etapie montażu zapodać zaworek spustowy pomiędzy kubełkiem, a korpusami, To była by chyba najlepsza metoda. Oczywiście filtr i tak musisz wyłączać, żeby się nie zapowietrzał.

Opublikowano

A taka wersja jak z załącznika będzie mogła działać przy zawsze włączonym kuble?


Są jakieś wady tego rozwiązania? Wszystkie zawory potrzebne? Coś można zredukować?


Pozdrawiam !

post-12533-14695720110011_thumb.jpg

Opublikowano

Nie dawał bym tego bypassu. Dołóż do poprzedniego schematu za korpusami dwa zawory (po jednym na korpus) i daj zawór spustowy za trójnikiem pomiędzy filtrem , a korpusami jak Ci pisałem zawór do odpowietrzania. I wtedy kiedy będziesz czyścił korpusy to czyścisz najpierw jeden(przez drugi nadal płynie woda). Montujesz go i odpowietrzasz odkręcając zawór, potem robisz to samo z drugim.

Opublikowano

Coś takiego?


Te trojniki to moga być z gardeny, jak do węży ogrodowych? Zawory polecacie jakieś konkretne? Korpusy dowolne? ważne żeby 10" i na 3/4 ? a wkłady? z gąbki jak do mechanika tylko umieszczonej wewnątrz korpusów? Spasują?


Pozdrawiam

post-12533-14695720110874_thumb.jpg

  • Dziękuję 1
Opublikowano

zawory też 3/4 zwykłe przelotowe,a gąbki kup na alegro okrągłe rozmiar 7 na 10 po dwie sztuki na korpus,tylko ponawiercaj rurki,no chyba że masz po wkładach sznurkowych

Opublikowano

Oman dokładnie o taki układ mi chodziło. Trójniki mogą być Gardeny, patrz jedynie żeby miały pełne przeloty ponieważ często w środku maja zwężenia do 5-6mm i wtedy przepływ jak krew z nosa. Korpusy jak pisaliśmy 10cali 3/4 gwinty. Zostaje jeszcze kwestia połączenia zaworu gwint 3/4 z wężem 16/21. Użyj poniższego ustrojstwa

link do zakupu http://www.farma-malecki.pl/index.php?p1040,przelot-wcisk-20-3-4-zlaczki-wciskane

Przed zakupem zapytaj jedynie czy maja pełne przeloty. Mam podobne i maja przeloty o średnicy 16mm jak wężach akwarystycznych.

przelot-wcisk-20-3-4-zla_1648.jpg


Gąbkę daj z tej strony, Tylko poproś o gąbkę o wymiarach 7x7cm i 27cm wysoką. Możesz tez zapytać czy w najbliższym czasie nie będą robić gąbek w kształcie walców. Doszły mnie słuchy, że firma ta ma po nowym roku takie gąbki wycinać.

link do zakupu -

WKŁAD FILTRACYJNY GĄBKA 30X10X10 cm PPI 45 (4881161085) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img15.allegroimg.pl/photos/400x300/48/81/16/10/4881161085@@AMEPARAM@@15@@AMEPARAM@@48/81/16/10@@AMEPARAM@@4881161085



4881161085

  • Dziękuję 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dla mnie non-mbuna to jest zagadka. Niby parametry wody w kranie idealne, w akwarium również, ale może jednak coś jest w wodzie co testy nie wykrywają? U mnie każde podejście do non-mbuny kończyło się fiaskiem.
    • Ja mam najtańsze kształtki z polecenia @triamond. Używam ich statycznie i teraz przy restarcie akwarium fajnie zaszły brudem. Na samym K1 i różnej gradacji gąbkach, bez waty woda kryształ na długości 260 cm.
    • Przerabiałem te media. Ten produkt był skuteczny, dość mocno podbijał PH - u mnie o ok. 0,5. Pomyśl o Seachem Malawi/Victoria Buffer - podnosi silnie pH oraz KH nie podnosząc GH.
    • Przy tej wielkości szkła najdroższy jest transport. Ja bym popytał po miejscowych lepszych sklepach - może któryś współpracuje z myciokiem, erybką lub podobnymi. Brałbym z 10. Kiedyś była akcja, że 240 pękały przy wzmocnieniach. Były właśnie robione z 8
    • Te ryby są nieprzewidywalne, ale u mnie nigdy jeden samiec się nie sprawdzał. Nie ważne w jakim litrażu. Dla przykładu teraz mam auratusa 4+4 (dwa potężne samce plus dwa to tacy chłopcy do bicia), samice spokojnie noszą młode do tego stopnia, że mam inwazję młodych. Na pewno agresję u nich rozkładają inne samce i temperatura, bo nie używam grzałki (w akwarium zimą mam ok 22 'C, a latem 26 'C).
    • Zabawa z żywicą a502ps: https://forum.klub-malawi.pl/topic/21578-jak-używać-purolite-a520e/page/13/#elControls_394430_menu Zwiększyłem podmianę wody do 7,7l/h (140% tygodniowo). Fosforany po tygodniu spadły do 0,8ppm. Przez tydzień pracował dodatkowo filtr 1 mikron na drugiej pompie. Woda czysta, ale przy ciemnym pokoju - widoczna mgiełka w skupionych stożkach światła z ledów wzdłuż akwarium. Wystarczy zapalić światło w pokoju by  znikła. Najwyraźniej to granica związana z samą wodą kranową (nadal idzie przez filtr ceramiczny, który powinien wyciąć wszystko powyżej 0,3 mikrometra) i filtracją biologiczną/karmą. W planach pozostawienie większej podmiany niż 1,2 l/h (20% tygodniowo przez ostatni rok).
    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor żywicy. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie... EDIT2: Po kilku godzinach w solance przesypałem połowę do drugiej skarpety (luźniejsze upakowanie żywicy) i po wypłukaniu, obie skarpety do filtra. Już działa. Subtelne żółtawe zabarwienie widoczne po długości zbiornika zniknęło po 12 h. Zakładam, że przepływ przez żywicę był za słaby. Stężona solanka po regeneracji - prawie czysta. Przy wydajnej filtracji (fluidyzator K1 40l z gąbką 30ppi na pompie) - ta różnica w zabarwieniu to jedyny benefit stosowania tej żywicy. Woda nie jest bardziej klarowna niż bez.
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.