Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
aha ;/ to jak rozpoznać czy to wromak czy nie jak właściciel nie wie co to za firma ?

Raczej po długości wzmocnień. Musiałby ktoś kto ma 240l wromaka Ci zmierzyć.

a jak sa szyby 10 to jest male prawdopodobieństwo pęknięcia ??

Na pewno jest wiele mniejsze. Jeżeli to akwarium nie było klejone na zamówienie to szyba na pewno jest 8mm.

Opublikowano

Ja bym brał 50. U siebie takie mam i można bardziej przestrzennie akwa zaaranżować. Dużo zależy też od obsady. Jeśli dobierzesz odpowiednio to jakiś gatunek może zajmować wyższe partie akwa.

Opublikowano

ja mam saulosi i chcial bym zrobic jedno gatunkowe starczy mi taka opcja bo samczyk i samiczka maja inne kolory i sie zastanawialem zeby np miec 120x50x40 albo 150x50x40 bo to mniej litrow i spokojny sen bo wtedy chyba niema takiego nacisku na sciany

Opublikowano

40cm to za mało i to bardzo. Dawaj minimum 50, a nawet daj 55cm. Jak dasz wyżej skałki to ryby będą i wyżej pływać. Ja mam 60cm i mam mbunę dosłownie wszędzie, nawet próbują wpływać na półkę skalną która jest pod samą powierzchnią ( tam są najładniejsze gloniska do wyskubania ;-) ). No i zawsze więcej litrów wody jest do utrzymania parametrów wody.


Mariusz daj sobie luz i to mocno z tym naciskiem na ściany akwarium. Ehh, to że źle sklejone akwaria pękają to nie znaczy że dobrze sklejone też ;-). W akwarium 150cm zawsze dają wzmocnienie poprzeczne przez co nawet za krótkie wzmocnienia wzdłużne nie są już zagrożeniem. Także zjedz sobie jeszcze świątecznego karpika wypij kawkę i bierz się po świętach za zamawianie akwarium 150x50x60 i nawet nie czaj się.

Opublikowano

Gadalem z kolega i sprzeda mi jednak swoje za 650 zl 100x50x50 z lepsza pokrywa pogrubiona z roznymi lampami na wybarwienie rosliny itp do tego kubelek atman 1000l/h orginalna piekna polka pod akwaria oraz grzalka , co najwazniejsze szyby w nim to 10mm i chyba 2 lata stare . Moze byc ten atman 1 tys + hw 1 tys i falownik ? Bo dzis kupilem za 20 zl nowy

Opublikowano

Widzę, że u Ciebie wyznacznikiem konstrukcji/wytrzymałości akwarium jest grubość szyby, a jest to totalna głupota. Znając życie kumpel Ci jeszcze w tym pomaga, żebyś kupił od niego. Poczytaj porady użytkownika Przemek Wieczorek. Dla pocieszenia powiem Ci, że mam zbiornik 200x50x60 z szyby 10mm i jest to bunkier, SirYaro ma chyba 300x55x55 z 10mm.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.