Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Biotop może nie pasujący tutaj (rośliniak) ale jako DIY pokazać można.


Pomału rozpocząłem prace nad budową pokrywy do akwarium.

W pokrywie będzie zintegrowana lampa LED 24W.

Po nowym roku chciałbym postawić 54litry (60x30x30).

Jako, że ja często chodzę pod prąd to budowa troszkę nietypowa.

Lampa będzie się składać z dwóch modułów każdy 12x1W 6500K (chińskie tanie z allegro) oraz czerwona i niebieska.

Moduły będą osłonięte szybą i szczelnie zasilikonowane.

Moduł będzie z blachy aluminium 2mm jako radiator oraz przykręcony do płyty górnej pokrywy która to będzie z blachy aluminium 2 lub 3mm również jako radiator.

Diody przyklejone bezpośrednio do radiatora bez pośrednictwa "gwiazdek"

W każdym module 2 gałęzie po 6 szt.

Zasilanie bez dedykowanego drivera.

Rolę drivera pełni zasilacz stabilizowany z płynną regulacją napięcie w zakresie 15V - 19.8V.

Zasilacza jeszcze nie pokażę - zrobiony na "pająka" - LM317.

Ze wstępnych pomiarów jednej gałęzi:

15V - mniej niż 10mA

16V - mniej niż 10mA

17V - 40mA

18V - 120mA

19V - 220mA

20V - 370mA

Ustawiłem maksymalne napięcie na 19.8V - 330mA.

Zdjęcia telefonem niestety - przy mocno świecących diodach strasznie przekłamuje.

Normalnie daje po oczach jak spawarka.

Ze względów na obowiązki domowe i zbliżające się święta relacja z budowy może być rozciągnięta w czasie - nie pytajcie typu " co nowego" - jak będę miał coś zrobione to na pewno napisze na forum.



001_zps3d8d811e.jpg

002_zps6cf8ca19.jpg

003_zpsc8f816c2.jpg

004_zpsd6f633db.jpg

006_zps4b623a19.jpg

007_zpsd0892baa.jpg

008_zpsa34193ca.jpg

009_zpsdef25a89.jpg

010_zpsfcc4e264.jpg

011_zps2267f519.jpg

012_zps027ac807.jpg

013_zps73bd290d.jpg

014_zps860fd3f9.jpg

015_zps2867c20a.jpg

016_zpsb01f0130.jpg

Opublikowano
Zastanawia mnie tylko, czy będą Ci na tym rosły rośliny.

Holendra czy HT nie planuje.

LT powinno rosnąć bez problemów.

Kiedyś miałem 300litrów na 50W LED i rosło a było tylko 0.16W/litr.

Tutaj będzie 24W na 54litry czyli przelicznik 0.44W/litr - dlatego zrobiłem regulacje na zasilaczu, że jak będzie za jasno i rośliny chciałyby więcej nawozów i CO2 to lekko się zmniejszy aby trzymać się warunków zbliżonych do LT.

Czas pokaże.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Powoli do przodu.

Najpierw będzie zmiana w ilości diod.

Po zmianie będzie taka konfiguracja.

LED24W_zps653beca6.jpg


Troszeczkę podłubałem - dodałem ograniczenie prądowe.

LM317 oraz oporniki 2.2+1.5 łącznie 3.7 ohm - co według obliczeń daje 337mA.

Grzało się dość mocno więc ograniczyłem do 280mA (rezystor 2.2 Ohm+2.2 Ohm)

024_zps876ecd9e.jpg


026_zps7a8f7cf7.jpg


Kilka kolejnych poprawek.

Obecnie (ale czy docelowo ? )

16x biała zimna

4x niebieska

4x czerwona

Zasilane poprzez prosty driver LM317+ rezystor - ustawiony prąd około 280mA.

Skłaniałbym się do ustawienia w poprzek - dłuższymi bokami do siebie.

Aparat trochę przekłamuje - raz złapał balans bieli bardziej żólto a raz bardziej niebiesko ale na moje oko ustawienie dłuższymi bokami to siebie daje lepszy efekt

027_zps70d417da.jpg


030_zpsd4dabac6.jpg


031_zps0cecf302.jpg


032_zps85cbc938.jpg


033_zps67640448.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.