Skocz do zawartości

Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W Ciąg dalszy nie koniecznie dla laika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sterownik podtrzymuje pamięć. Sprawdziłem u chińczyka na stronie. Więc jest ok. Jeśli moje przypuszczenia się potwierdzą to pozostanie zredukować.prąd i napięcie przed diodą.


EDIT: ok sklepu mojeledy.pl nie polecam!

Na moje dopytanie się, najpierw stwierdzono że nie zadziała, bez podania innej propozycji. Na moje wklejenie linka do postu deccorativo w którym pokazuje że można podawać tym ledom 12V zasilanie tylko wystarczy zastosować rezystory, otrzymalem odpowiedz ze sklepu, ze no tak będzie działać, ale złamie zasady gwarancji ingerując w układ.

Zapytałem zatem jaka utrata gwarancji z powodu ingerencji rezytorem? Nie uzyskalem odpowiedzi, a gróźb tego typu źle znoszę... Więc zakupy zrobię w innym sklepie.

Opublikowano
Cytat:

Zamieszczone przez krzysiek2301

Panowie właśnie jestem po teście oświetlenia z innym mocniejszym zasilaczem. Podłączyłem taki od laptopa i oświetlenie przy dwóch diodach jest dla mnie satysfakcjonujące . Teraz tylko podłączyć chłodzenie i gitara. Swoją drogą to nie spodziewałem się, że diody mogą się aż tak grzać ! Kształtownik aluminiowy 60x20x1,5 długi na metr po pięciu minutach był już ciepły

Znaczy chcesz powiedzieć, że zamiast 12V podałeś na diody koło 18V?

Nie dziwne, że lepiej świecą bo i większy prąd przez nie płynie. Tyle, że napięcie na diodach odbiega od napięcia roboczego. Ciekawe jak długo pochodzą..



a to przypadkiem nie jest tak, że sterownik rgb na wejściu ma 12-24V, a na wyjściu ma 12V ?

Opublikowano

Makok, a dlaczego nie zastosujesz sprawdzonego już zestawu sprzętu zaproponowanego przez deccorativo, tylko wyważasz otwarte już drzwi???:confused::confused:

Zastosuj TC-420 z ledami wraz z rezystorami o których mowa w temacie by deccorativo i masz po problemie ;) Działa, więc nie wiem co chcesz ugrać :cool:

Opublikowano

Wszystko ok, ale tam są nieaktualne linki do aukcji więc ciężko to kupić.

Z drugiej strony dzisiaj rozmawiałem z Wojtkiem, autorem aquareefmeter.com, który potwierdził że ARX który zakupiłem wraz z ARMem ma sterowanie 4 kanałów PWM 5V za pomocą modulacji. Nie wiem co to znaczy, ale wiem że w zasadzie potrzebuje teraz drivera sterowanego sygnałem PWM. Stwierdził też że są zasilacze dające się sterować sygnałem odrazy w zestawie. Naradzie szukam. Może ktoś ma jakieś propozycje?

Opublikowano

@Jargos - nie, tam jest sterowanie przez zatykanie/odtykanie tranzystora i prawie całe napięcie idzie do diód. Natomiast elektronika sterownika jest już zasilana z jakiegoś stabilizatora napięcia, dlatego można stosować taki zakres napięć zasilających.

@g.pajak. TC420 wychodzi dwa razy drożej a jeśli koledze nie zależy na wschodach/zachodach czy automatycznej zmianie barwy to po co przepłacać?

@makok - przy takim podejściem to może sami nie wiedzą co sprzedają? ;)


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Ja polecę Ci zrobienie lampy na diodach, modułach x-pg cree np:

https://www.maritex.com.pl/pl/shop/category/15212/

Do tego taki driver :

LED DRIVER SST90 SST50 XP-G XM-L 350-5000mA (4812018432) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/48/12/01/84/4812018432@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@48/12/01/84@@AMEPARAM@@4812018432



i zasilacz np:

Zasilacz Mean Well RS-150-24 24V/6,5A 156W (4786729229) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/47/86/72/92/4786729229@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@47/86/72/92@@AMEPARAM@@4786729229



Ja budując swoją lampę wiedzę czerpałem z tej strony:

http://nano-reef.pl/topic/48863-lampa-led-diy-parainstrukcja-budowy/

Opublikowano

O driver sterowany PWM rewelacja. I do tego pełna gamma wyboru zasilaczy. Dzięki Piter. Jeśli chodzi o cree to ich zakup jest w moim przypadku bezzasadny. Nie mam korali więc chińskie RGB są wystarczające.

Opublikowano

Życie jest ciągłym poszukiwaniem. Nie czytałem całego wątku. Przyznaję.

-- dołączony post:

Po dłuższych poszukiwaniach ciekawą dla mnie propozycją są moduły z aqualed.pl. Tanie nie są, ale mają wbudowane drivery, z defaultu mają 4 kolory, wszystko jest sterowalne PWM i mają doskonałą dokumentację i instrukcje dla laika. 4 takie moduły nieco podwyższyły by mi koszty, ale rozważam tą opcję.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.