Skocz do zawartości

Podstawowe pytania związane z Malawi

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam bardzo serdecznie administrację, moderatorów jak i wszystkich innych użytkowników tego forum. Jestem tutaj nowy a to jest mój pierwszy post, tak więc jeszcze raz pragnę wszystkich powitać.

Chciałbym założyć nowy zbiornik - ok. 112l nie mniej (jeśli trafię na dobrą cenę to może troszkę więcej)

Od dłuższego czasu czytam różne fora, ogrom postów, masę pytań i odpowiedzi, niestety nieraz odpowiedzi niektórych użytkowników wzajemnie się wykluczają co tylko mąci w głowie..

Na początek, zanim zaleję Was masą pytań pragnę powiedzieć coś od siebie.

Jestem jeszcze uczniem dlatego jestem ograniczony pieniężnie stąd taki a nie inny zbiornik. Poza tym chcę wypytać Was o wszystko, o najmniejsze szczegóły co pozwoli mi oszacować koszt całego zbiornika wraz z wyposażeniem. Nie chciałbym też popełnić głupich błędów i zaoszczędzić sobie w przyszłości niepotrzebnych nerwów i rozczarowań.

Oto moje pytania:

1. Pochodzę z okolic Kolbuszowej - Nowej Dęby (Podkarpackie) stąd moje pytanie - Czy woda z tutejszych wodociągów nadaje się na stworzenie tego biotypu czy będzie jednak trzeba coś "kombinować" z parametrami ?

2. Posiadam filtr FZN - 2 kaskadę myślałem nad tym żeby zamiast kupować wewnętrzny to wykorzystać ten jako mechanik co o tym sądzicie ?

3. Akwarium z założenia ma być bez pokrywy, bez żadnego przykrywania szkłem czy czymś tam innym czy to dobry pomysł?

4. Oświetlenie - planuję użyć diod LED tutaj zastanawiam się nad tym czy lepiej wyglądałaby jedna dioda o mocy ok 10W lub więcej jeśli to mało czy może kilka o mniejszej mocy ? np. 5x2W ? Przy jednej diodzie na środku boki byłyby ładnie zacienione co o tym sądzicie?

5. Z oświetleniem wiąże się następne pytanie - jaka barwa ? Celuję w coś bardzo zimnego, coś wpadającego już w kolor niebieski coś ok. 10000K - 14000K.