Skocz do zawartości

Słaba cyrkulacja 240L ? Zmiana deszczownicy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kurde człowiek na błędach się uczy :/ czeka mnie restart chyba :( jaki koloru bialego piach polecicie ??

Faktycznie ryby jak się pogonią to się unosi wrrr teraz myślę czy poprostu nie wymieszac go ...

-- dołączony post:

Moze taki ?

30 KG BIAŁY PIASEK KWARCOWY DO AKWARIUM + GRATIS (4698663455) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img19.allegroimg.pl/photos/400x300/46/98/66/34/4698663455@@AMEPARAM@@19@@AMEPARAM@@46/98/66/34@@AMEPARAM@@4698663455

Opublikowano

dlaczego tak się upierasz przy białym ten z castoramy jest bardzo dobry ma naturalny kolor przeszukaj forum wielu już wymieniało po jakimś czasie taki biały na inny. Widać na nim wszystkie paprochy a i jak zaczną się pojawiać glony to pewnie i tak zmieni trochę kolor

Opublikowano

..pamiętaj ,że każdy piasek w wodzie w akwarium i pod docelowym oświetleniem zawsze wygląda inaczej. Ja mam ten z Castoramy..On w opakowaniu jest normalnie żółty a u mnie wygląda jak biało - szary:) Tylko pamiętaj ,że ten piasek trzeba dobrze wypłukać:)

-- dołączony post:

Kurde człowiek na błędach się uczy :/ czeka mnie restart

chyba



..a wszystko jest opisane w FAQ i tu na forum:)

Opublikowano

A ja mam wciąż piasek biały o wyższej gradacji i jakoś nie narzekam.

Nie mam na nim glonów, syfu pozostałości jedzenia czy odchodów ryb.


To jest tylko kwestia dobrej cyrkulacji i braku przerybienia.


Jeżeli chcesz mieć koniecznie biały piasek to musisz go wymienić na ten wyższej gradacji tak jak wspominał Andrzej. Jak ryby zaczną osiągać większe rozmiary dopiero będzie latał piach :)

Opublikowano

Co do piasku znalazłem worek jaki brałem i na dole jest 0,5'1,2 gora jest 0 myślę by go poprostu wymieszać i tak będę coś kombinował przy kamieniach steropan dam chyba na całe dno bo kawaleczki co mam pod kamykami to widać.


Co do cyrkulacji dziś wpadł cyrkulator 2000 smiga w bankaczku aż miło co do mocy ciesze się że kupiłem 2000 a nie 1500 . Ustawiony jest na max i piachu nie podnosi .

Teraz musze tylko to jakoś poukładać po zbiorniku . Deszczownice mam po lewej stronie tam tez dalem cyrkulator skierowany troszke w przednią szybe zaś po lewej stronie jest grzałka i rura zasysająca z kubła.

Opublikowano
Co do cyrkulacji dziś wpadł cyrkulator 2000 smiga w bankaczku aż miło co do mocy ciesze się że kupiłem 2000 a nie 1500 . Ustawiony jest na max i piachu nie podnosi .

Teraz musze tylko to jakoś poukładać po zbiorniku . Deszczownice mam po lewej stronie tam tez dalem cyrkulator skierowany troszke w przednią szybe zaś po lewej stronie jest grzałka i rura zasysająca z kubła.



..pozbądź się tej deszczowni:) Ona jest naprawdę zbędna i tylko będzie przeszkadzać w cyrkulacji. Na pewno w komplecie w kubełku masz taką końcówkę lekko półokrągłą czy raczej płaską. ( jak zwał tak zwał) Załóż ją w miejsce deszczowni . A wyloty ustaw w ten sposób ,że wylot z wewnętrznego do góry lekko na tylną szybę a wylot z kubełka lekko w dół na przednią szybę po skosie.Dlaczego tak? Bo wewnętrzny jest silniejszy i będzie Ci na całej długości łamał lustro wody i będzie jednocześnie napowietrzał.


..i szczerze Ci odradzam mieszanie piasku bo to i tak nic nie da.A odradzam z dwóch powodów .:

- pysie jak dorosną i zaczną naprawdę kopać to i tak ten "kurz" będziesz miał.

- jak nie wymienisz teraz na początku to potem będziesz cały czas żałował ,że tego nie zrobiłeś i zamiast cieszyć się czystą krystalicznie wodą będziesz myślał co by było gdyby było:) Ale to już Twój problem będzie:)

Opublikowano

Dobra mam jeszcze poprzedni baniak 126L w sobote jadę do castoramy po piasek 8zł to żaden koszt dobrze go wypłucze i zobacze jak wygląda mam tam oświetlenie 2x narva biała jeśli mi spasuje to wywalam piasek z 240 i daje nowy.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.