Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ponownie.


Szanowni Państwo! Staram się wybrać powoli jakąś obsadę do mojego akwarium... Szkło powoli dojrzewa (w oddzielnym wątku) i mam nawet 66% obsady wybranej...


Mianowicie, chciałbym aby były w moim akwarium Melanochromisy Maingano i Labidochromisy caeruleus "Electric Yellow" w stosunku 1+4 bądź 1+3 (do decyzji i rozpatrzenia). Natomiast chciałbym dodać jeszcze "coś" czerwonego do kompletu w ilości również 1+3 lub 4 ale... Chciałbym żeby ten "czerwony" gatunek był tak samo wybarwiony jak maingano tzn. samiec i samica są prawie jednakowej barwy. Szukałem i już już miałem się zdecydować na Pyszczaka Rdzawego ale znów... O ile samiec jest ładny kolorowy to samica jest jakaś nijaka... Dziś szukałem i znalazłem Labidochromis hongi super red... i znów ten sam problem że samica jest jakaś bura i nijaka (samiec jest piękny)... Doradźcie coś proszę...


Gwoli ścisłości akwarium ma 240 l (120x40x50) wody jest w nim około 160-180l ze względu na wypukłe tło wewnętrzne...


Z góry dzięki za pomoc.


-- dołączony post:


Nadal szukając trafiłem na następujące ryby:

-Pseudotropheus saulosi 'CORAL'

-Pseudotropheus tropheops sp. 'Chilumba'


I znów ale... Pomimo braku czerwonego koloru u podanych rybek powiedzmy że wpadają mi w gusta ale jak wygląda sprawa Tropheusów? Czy Corale są takie pomarańczowe jak na google? Czy raczej żółte jak zwykłe ps. tropheusy? Jak NAPRAWDĘ wygląda wybarwienie Pseudotropheus tropheops sp. 'Chilumba'? Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podrzucił zdjęcia realne samca i samicy...

Opublikowano

Witaj! Do 240 to nie poszalejesz a z tym 1 do trzech to nie tak szybko z tego co się orientuję to trzeba kupić przynajmniej po 7szt. minimum i dopiero z tego dobiorą się haremy przy dobrych wiatrach. Tak się dowiedziałem od hodowców pyszczaków jak kupowałem obsadę do swojego akwa ja mam 4 rodzaje po 7 szt i akwarium 375L. Chyba że kupisz już dobrane haremy Pozdrawiam

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Jeżeli musi być Labidochromis Yellow, to Tropheops Chilumba odpada, nie pogodzisz diety. Poza tym to baaardzo agresywna ryba...

Tak samice Saulosi Coral są pomarańczowe, w odmianie standard żółte.

Opublikowano
Jeżeli musi być Labidochromis Yellow, to Tropheops Chilumba odpada, nie pogodzisz diety. Poza tym to baaardzo agresywna ryba...

Tak samice Saulosi Coral są pomarańczowe, w odmianie standard żółte.



Tropheusy są agresywne? Z kolorystycznym rozdziałem chodzi mi o to żeby każdy z gatunków miał możliwie jedną barwę... Niebieski, żółty, czerwony/pomarańczowy. Maingano muszą być bo żona się uparła a i mi się bardzo podobają... zwykłe saulosi jakoś mi nie podchodzą, yellow mogę mieć piękne w dobrej cenie od tego samego hodowcy co maingano poza tym również mi się podobają...


Jeżeli chodzi o ilość to pisałem o docelowej i zdaję sobie sprawę z potrzeby zakupienia większej ilości rybek żeby się dobrały w haremy...


Kolego AbhorPL czyli proponujesz 2 gatunki tylko w stosunku np. 2+6 i 1+3-4?

Opublikowano

Dokładnie chodziło mi o Tropheops sp. 'chilumba'... A co możecie kolego/koledzy zaproponować w kwestii "czerwieni w akwarium? Czy może dać tylko 2 gatunki na razie?

Opublikowano

Wydaje mi się że tak było by fajnie jeżeli chciałbyś mieć młode ale jeżeli nie nastawiasz się na młode to możesz dać więcej ryb tzw. przerybienie kontrolowane tylko że przy tej opcji ryb nie wiele Ci będzie zostawało po inkubacji no chyba że będziesz odławiał samice inkubującą to odchowasz narybek.Ja przy pierwszym Malawi miałem nie dużo ryb a i tak nie mogłem złapać samicy chyba że wyciągnąłem wszystkie skałki a miałem ich sporo teraz też mam ich mnóstwo tylko to niepotrzebny bajzel się robi i duży stresior dla ryb!

Opublikowano

A ja zaproponuje Ci to do czego sam się przymierzam na taki sam baniak tj.

1. saulosi (coral/standard) 2+6

2. maingano 1+3/4


masz fajną zgodną obsadę, kilka kolorków a i 2 samce saulosi ładnie się uzupełnią i pokażą swoje kolorki :D


ps. chcesz aby każdy z gatunków miał możliwie jedną barwę... a weź pod uwagę, iż dymorfizm u ryb to fajna sprawa do obserwacji (przynajmniej moim zdaniem ;) )

Opublikowano

ja bym dorzucił redy . cała reszta to wciąż kręcenie się wokół kolorów "już obecnych" niebieski i żółty. Choć propozycja Highlend pozostania przy dwóch gatunkach też jest całkiem interesująca. :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.