Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Otóż przymierzam się do konstrukcji leda do mojego zbiornika 150x50. Oczywiście będzie on pod Malawi. Mam zamiar kupić 130cm belkę aluminiową (chłodzić będzie woda) i do niej kleić ledy. Tylko moje pytanie brzmi, czy brał ktoś z was te oto ledy ?

DIODA POWER LED BIAŁA ZIMNA 3W 180lm 120st 700m F (4449054117) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/44/49/05/41/4449054117@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@44/49/05/41@@AMEPARAM@@4449054117


DIODA POWER LED NIEBIESKA 3W 60lm 120st 700mA smd (4449054386) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/44/49/05/43/4449054386@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@44/49/05/43@@AMEPARAM@@4449054386


Czy jest sens robienia tego na czymś takim ? I ile bym ich potrzebował na takie akwarium ?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Powinieneś zastosować led cree o różnej barwie na twoje akwarium 10 szt to max. i jeśli zastosujesz płaskownik aluminiowy nie ma potrzeby chłodzenia wodą lub montowania radiatorów

Dioda CREE XT-E Cool White MCPCB 428lm 1W 3W 5W @@ (4561356818) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img11.allegroimg.pl/photos/400x300/45/61/35/68/4561356818@@AMEPARAM@@11@@AMEPARAM@@45/61/35/68@@AMEPARAM@@4561356818

Opublikowano

Też polecam Cree, u mnie mają trudne warunki pod względem wilgotności i przez 8 m-cy zero problemów. Ja mam trzy białe i trzy niebieskie. Jeśli kupisz zasilacz 24v to przy 6 białych i 6 niebieskich będzie bardzo jasno. Oczywiście można ustawić jasność jaką się chce. Całość zamontowałem na profilu aluminiowym - rura kwadratowa - nie mam potrzeby chłodzenia wodą. Ale wszystko zależy od zagęszczenia diod, wiadomo im są gęściej tym bardziej im gorąco :)

Opublikowano

Możesz też na samsungach 5630 z dodatkiem taśm czerwonej i niebieskiej do wybarwienia jak również na Led Cob RGB 10W. Za obydwoma rozwiązaniami przemawia dość łatwe podłączenie pod sterownik MS-35 Conrad. No i są dwa tematy w dziale zaczarowanego ołówka gdzie jest wszystko podane co z czym, gdzie i jak :)


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Tak myślałem, że polecicie mi cree. Ale 10x14zł to 140zł + reszta sprzętu. Zasilacze mam od starych laptopów ;) Dlatego pytałem czy jest sens robienia tego na czymś tańszym. Ale chyba macie racje.

Więc cree powinny być : 3 białe 2 niebieskie i 1 czerwone ? czy inaczej rozłożone ? lub 4,3,2 ? ale nie ukrywam, że jak na razie chciałem to zrobić po kosztach ;)

Opublikowano
ale nie ukrywam, że jak na razie chciałem to zrobić po kosztach

I po miesiącu stwierdzisz, że mogłeś zrobić to lepiej. Co do kolorów ja proponuję Ci 5-białych, 3-niebieskie i 2-czerwone warto zainwestować w to oświetlenie. daje niesamowity efekt przy niewielkim zużyciu prądu.Koszt takiej lampy jeśli posiadasz już jakiś profil aluminiowy to ok.250zł przy założenie że zrobimy to na trzech osobnych zasilaczach stałoprądowych.

Opublikowano

Masz rację. Ale na początek biorę 4 białe i 3 niebieskie. Za jakiś czas jak będę robił czerwone to dokupię jeszcze białą :)

Mniej więcej takie zasilacze mam :

aeRE5Ik.jpg

A belkę będę miał jakoś w weekend. Jesteście pewni, że nie trzeba będzie chłodzić wodą ? Bo moje akwarium jest mocno zabudowane więc może się to grzać. Wygląda to tak :

SOKUCYC.jpg

If1mN1t.jpg

Opublikowano

Do takiego zasilacza będziesz musiał dokupić drivery do niebieskich np.

Driver P4115L LED 100mA 300mA 450mA 600mA PWM/Lin (4656420222) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/46/56/42/02/4656420222@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@46/56/42/02@@AMEPARAM@@4656420222


a do białych

Przetwornica driver LED 175mA - 1400mA co 175mA +P (4661408932) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/46/61/40/89/4661408932@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@46/61/40/89@@AMEPARAM@@4661408932

Opublikowano

O driverach czytałem z któregoś projektu tego forum :) Ale dzięki wielkie za dodatkowe informacje. Niedługo zabieram się za budowę i postępy przedstawię na forum :) (a później możecie mi pomóc dobrać obsadę ;d;d) Pozdrawiam !

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
    • Tu taka sprzeczność bo w takim szerokim wątku na tym forum dotyczacym obsady 200cm non mbuna autor pisze że ten gatunak z toniowców daje najwieksze szanse na kilka wybarwionych samcow.  No problem jest z tymi toniowcami bo jak ładny np  C. Kadango Red Fin to agresywny. Choć tu też zdania podzielone.  
    • No nie wiem u mnie samiec wybił  wszystkich swoich pobratymców. Fakt miałem wtedy 240l, w większym może by było inaczej.
    • Powód 1 - mniejsza agresja  Powód 2 - brak problemu z narybkiem, który w mojej obsadzie non mbuna jako jedyny przeżywał chowiąc się między kamieniami. Tu  dużo zależy od wystroju, u mnie było kilka zakamarków między kamieniami niedostępnych dla dorosłych 😉. Oczywiście dla wielu to może być zaleta. 
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.