Skocz do zawartości

Naswietlacz led, zewnętrzny zasilacz


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chce zastosować w moim akwarium trzy naswietlacze 10 w, niestety te które posiadam świecą dość mizerne, choć obudowy są dość fajne, myślałem o kupienia diód o lepszej jakośc i wyjęciu ze środka tych pseudo zasilaczy i podłączyć to pod zewnętrzny zasilacz który będzie w szafce. Czy takie rozwiązanie jest możliwe i jeśli tak to proszę o naprowadzenie jaki zasilacz i jakie diody w będą najlepsze.

Opublikowano

Moze trochę nie jasno napisałem. Dokładnie chce wymienić diody na lepsze. Zasilacze które są w tych halogenach są za słabe bo mają tylko 300mA. Dlatego moje pytanie czy można fabryczne zasilacze wyjąć z wnętrza a trzy naswietlacze połączyć z innym mocniejszym zewnętrznym zasilaczem.

Opublikowano
Witam,

Chce zastosować w moim akwarium trzy naswietlacze 10 w, niestety te które posiadam świecą dość mizerne, choć obudowy są dość fajne, myślałem o kupienia diód o lepszej jakośc i wyjęciu ze środka tych pseudo zasilaczy i podłączyć to pod zewnętrzny zasilacz który będzie w szafce. Czy takie rozwiązanie jest możliwe i jeśli tak to proszę o naprowadzenie jaki zasilacz i jakie diody w będą najlepsze.



Jeśli chcesz pomajsterkować ze światełkiem to masz wiele opcji.

Po pierwsze primo musisz się określić do czego dążysz :

- czy tylko do większego strumienia światła białego i o jakiej temperaturze barwowej.

- czy oczekujesz także światła wybarwiającego ryby i otoczenie

- czy ma to jakieś granice kosztu i ile możesz na to wydać

- czy musi być w tych obudowach naświetlaczy

- czy pod pokrywę czy świecisz bez pokrywy a przez szkło nakrywowe.

- czy może być belka oświetleniowa.

- czy oczekujesz płynnej regulacji jasności czy tylko max/0

- czy ma być cykl dobowy świecenia czy ręczne sterowanie czy timer


Jeśli już przerabiać to z sensem by wykorzystać wszystkie możliwości jakie dają diody led i możliwie spełnić twoje oczekiwania.

Bez odpowiedzi na te pytania trudno ci coś konkretnego zaproponować bo takie przeróbki robi się pod konkretne potrzeby i dopiero po ich określeniu dobiera się właściwe diody a to wszystko określa jaki zasilacz.

Opublikowano

Więc tak akwarium o długości 160 cm mam pokrywę i belkę ze świetlówki, ale raczej nie będę ich używał, kupiłem trzy naswietlacze z myślą o zamontowaniu ich pod pokrywa raczej centralnie żeby stworzyć efekt zaciemniobych boków. Sama jakość diód i zasilaczy zamontowanych w tych naswietlacz ach jest kiepska, dlatego moje pytanie odnośnie wymiany diód i zasilacza, póki co chciałem zobaczyć jaki efekt dadzą te naswietlacze po tuningu, ewentualnie później zainwestować w coś wybarwiajaxego.

Opublikowano
Więc tak akwarium o długości 160 cm mam pokrywę i belkę ze świetlówki, ale raczej nie będę ich używał, kupiłem trzy naswietlacze z myślą o zamontowaniu ich pod pokrywa raczej centralnie żeby stworzyć efekt zaciemniobych boków. Sama jakość diód i zasilaczy zamontowanych w tych naswietlacz ach jest kiepska, dlatego moje pytanie odnośnie wymiany diód i zasilacza, póki co chciałem zobaczyć jaki efekt dadzą te naswietlacze po tuningu, ewentualnie później zainwestować w coś wybarwiajaxego.

Puki co bez żadnej regulacji tylko zwykły timer

Opublikowano
Więc tak akwarium o długości 160 cm mam pokrywę i belkę ze świetlówki, ale raczej nie będę ich używał, kupiłem trzy naswietlacze z myślą o zamontowaniu ich pod pokrywa raczej centralnie żeby stworzyć efekt zaciemniobych boków. Sama jakość diód i zasilaczy zamontowanych w tych naswietlacz ach jest kiepska, dlatego moje pytanie odnośnie wymiany diód i zasilacza, póki co chciałem zobaczyć jaki efekt dadzą te naswietlacze po tuningu, ewentualnie później zainwestować w coś wybarwiajaxego.


Jeśli jesteś pewien że te naświetlacze są takie slim i zamontujesz je pod pokrywą by nie były zanurzone w wodzie, a całość dobrze mocowana do pokrywy to mogę się pokusić o taki projekcik.

Musisz być jednak świadom jednego - te 30W mocy led pod pokrywą to tyle ciepła że trzeba by to wyprowadzać jakimś wentylatorkiem = dziurawienie pokrywy inaczej diody padną po czasie, bo to chinole a nie cree mimo że i tak wysterujemy je tylko na 70-80% mocy.

Naświetlacze szczególnie te tanie ze słabym radiatorem nie są do pracy ciągłej a jedynie chwilowego oświetlenia podwórka jak psy szczekają.


Proponuję umieścić te 3 naświetlacze centralnie w odstępach 5cm jak chcesz efekt zaciemnionych boków.

Dwa skrajne z diodami LED COB White 12000K a środkowy z LED COB White 3000-3500K taki układ powinien nie żle wybarwić i czerwony i niebieski. w sumie 3x 800lm = 2400lm

do tego zdalną bezprzewodową regulację na pilota za 17zł

i zasilacz stabilizowany DC 9V 50W za naście zł

jak ci się podoba to przejdziemy do szczegółów.

Opublikowano

Tak, mam naswietlacze slim, z montażem nie ma problemu mam sporo miejsca pod pokrywa będą przykrecone do aluminiowego konto wnika. Mam takie małe wentylatorki z podstawki chłodzące pod laptop myślałem żeby po jednym zainstalować na naswietlaczu dzięki temu trochę ciepła będzie rozprasza. Twoja propozycja bardzo mi się podoba, tylko może napisz gdzie najlepiej to kupić i jakie dokładnie parametry mają mieć.

Opublikowano
Tak, mam naswietlacze slim, z montażem nie ma problemu mam sporo miejsca pod pokrywa będą przykrecone do aluminiowego konto wnika. Mam takie małe wentylatorki z podstawki chłodzące pod laptop myślałem żeby po jednym zainstalować na naswietlaczu dzięki temu trochę ciepła będzie rozprasza. Twoja propozycja bardzo mi się podoba, tylko może napisz gdzie najlepiej to kupić i jakie dokładnie parametry mają mieć.


Ty chyba mnie kolego nie znasz.

Jeszcze nie było takiego tematu gdzie nie było wyłożone padrobno - jak mówią Amerykanie.

Wentylatorki od laptopa pod pokrywą to kilka godzin pracy i wilgoć je załatwi. Albo idziesz w silent wentylator AAB na pokrywie i dziura nad slimami albo ryzyk fizyk led padnie lub nie.

Cały czas pamiętam co napisałeś. Chcesz tylko zobaczyć jak to świeci - to zobaczysz:D


Zaznaczam że nie zbudowałem jak dotychczas wszystkie moje tematy pracującego modelu takiego światełka bo IMHO naświetlacze do oświetlania podwórka zaprojektowano, ale co kto lubi. Posłużę się więc swoją wiedzą zawodową tylko.


Kupujesz kolego to i z tych aukcji:

2 x

Dioda LED 10W biała 10000-12000K (do akwarium) (4668973244) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/46/68/97/32/4668973244@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@46/68/97/32@@AMEPARAM@@4668973244


1x

Dioda LED 10W biała ciepła 3000-3500K 1000mA 45mil (4668952169) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img02.allegroimg.pl/photos/400x300/46/68/95/21/4668952169@@AMEPARAM@@02@@AMEPARAM@@46/68/95/21@@AMEPARAM@@4668952169


do tego ten zasilacz

ZASILACZ DESKTOP 9V / 4A - wtyk DC 2.1/5.5 (4634962559) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img15.allegroimg.pl/photos/400x300/46/34/96/25/4634962559@@AMEPARAM@@15@@AMEPARAM@@46/34/96/25@@AMEPARAM@@4634962559



sterowanie zdalne

Sterownik Kontroler LED RGB pilot IR 44 przyciski (4650070246) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/46/50/07/02/4650070246@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@46/50/07/02@@AMEPARAM@@4650070246



oraz ten a nie inny klej termoprzewodzący do przyklejenia ledów

http://www.tme.eu/pl/details/thermopox/kleje/amepox-microelectronic/#


taka łączówka

Łączówka KOSTKA do przewodów elektrycz Nowa par/FV (4583621778) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img11.allegroimg.pl/photos/400x300/45/83/62/17/4583621778@@AMEPARAM@@11@@AMEPARAM@@45/83/62/17@@AMEPARAM@@4583621778


i kilka metrów przewodu dwużyłowego w izolacji i takiej średnicy jak masz w naświetlaczach.


Jak to robimy.

1/ z naświetlaczy wywalasz wszystko co elektryczne diody, zasilacze przewody bo za krótkie.

Czyścisz i wyrównujesz powierzchnię radiatora pod diodę ma być równo i gładko, klejem wg instrukcji kleisz diody w każdym w jedną stronę po 24 godz lutujesz lutownicą z regulowaną temp a nie taką od lutowania rynien przewody do diod -jeden kolor do + i przewlekasz przez przelotkę z zapasem tak 1m.

Ważne - wyprowadzasz przewody poza akwarium na zewnątrz i do odciętej łączówki kostki 4x łączysz z każdego naświetlacza

+ razem z wszystkich trzech diod naświetlaczy

a minusy z trzech naświetlaczy - do kolejnych wolnych trzech styków.



2/ W sterowniku RGB - to małe białe pudełeczko ucinasz tuż przy wtyczce ten przewód odizolowujesz - masz 4 przewody kolorowe r g b oraz biały lub czarny -to jest +

Łączysz + ze sterownika do + w kostce gdzie są razem te trzy przewody z diod.

pozostałe w kolorach rgb po jednym do każdego wolnego zacisku kostki.

Wtykasz zasilacz do sieci a okrągły wtyk do sterownika.

W momencie włączenia diody powinny jeden raz błysnąć.

Pilotem włączasz i masz pełną dowolność kombinacji ustawień światła w tym sześć własnych, układ pamięta co było ostatnio, możesz dowolnie każdy z ledów regulować oddzielnie i włączać i wyłączać całość jak w telewizorze.

powodzenia.

  • Dziękuję 5
Opublikowano

Super naprawdę bardzo mi pomogłes , martwi mnie to chłodzenie. A co myślisz o tym, naswietlacz w swojej budowie jest płaski od góry ma kilka żeberka które w założeniu mają odprowadzać ciepło, ale pewnie jest to za mało wydajne, zastanawiam się nad usunięciem tych żeberka bezpośrednio nad dioda wyrównania na gładko powierzchni i przymocowania tam radiatora takiego jak na procesorze w komputerze pomiędzy radiator i naswietlacze oczywiście pasta termoprzrwodzaca?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.