Skocz do zawartości

Rozszczelniony baniak,Pomocy!!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam i błagam o pomoc,bo nie wiem co robić.Dzisiaj rano patrze a z baniaka mi cieknie,z obu stron tak jak zaznaczone na tej koślawej fotce.Nie wiem co może być przyczyną,podejrzewam szafkę,gdyż płyta trochę namokła i mogły się pojawić naprężenia,tymbardziej ze z każdej strony akwa wystaje po 1,5cm.Szafkę zamawiam nowa na wymiar z profilu,tylko co z tym szkłem (15mm)teraza??? Dramat!!!

3f227c3c3aa8c69dd224cd25bab7bccf.jpg


Delikatnie cieknie z każdej strony gdzieś 1cm od góry

Opublikowano

...odlej wodę poniżej przecieku .Jutro silikon i zaklej przecieki. Jak nie pomoże to nowe szkło. Ale póki co to odlej wodę teraz a potem kombinuj na spokojnie!


..woda odlana. Nie zauważyłem.. Ja bym jeszcze odlał wody i postarał postawić na coś co ma równą powierzchnię powierzchni dna lub na większą do momentu aż będziesz miał większą szafkę . Dolałbym z powrotem wody ale tak na 3/4 i zaklejał przecieki silikonem.

Opublikowano
...odlej wodę poniżej przecieku .Jutro silikon i zaklej przecieki. Jak nie pomoże to nowe szkło. Ale póki co to odlej wodę teraz a potem kombinuj na spokojnie!


..woda odlana. Nie zauważyłem.. Ja bym jeszcze odlał wody i postarał postawić na coś co ma równą powierzchnię powierzchni dna lub na większą do momentu aż będziesz miał większą szafkę . Dolałbym z powrotem wody ale tak na 3/4 i zaklejał przecieki silikonem.


Właśnie tak planuje.Rogi są zaklejone warstwą silikonu,planuje ja usunąć,zastąpić nową i modlić się.Kiedyś widalem ogłoszenie jakieś firmy co rozszczelnione szkła rozbiera czyści i skleja ponownie,nie orientuje się ktoś ile taka usługa jest ceniona?Jestem załamany :(

Opublikowano
Właśnie tak planuje.Rogi są zaklejone warstwą silikonu,planuje ja usunąć,zastąpić nową i modlić się


...gwarancji nikt tu Tobie nie da ,że będzie oki. Ale jak postawisz te akwarium na powierzchni jak pisałem wyżej to po zaklejeniu silikonem powinno być ok. Niech ten silikon Ci wyschnie przez dwa dni i wtedy dolej połowę wody z tego co Ci brakuje. Jak nie będzie ciec dolej następną brakującą część . Wielu kolegów tutaj sami uszczelniają przecieki i jest oki .Tyle ,że nie ma się już takiego komfortu psychicznego jeżeli chodzi o bezpieczeństwo...Ale obserwuj..


..na pewno nie stanie się tak ,ze nagle cała szyba Ci wyleci .Chyba ,że ją zbijesz to pęknie:)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Moje 240 rozszczelniło się ostatnio i wyszło mi po kilku telefonach że koszt rozklejenia i ponownego sklejenia po wyczyszczeniu to jakieś 80% ceny nowego akwarium...


W związku z powyższym wpadłem na pomysł odkopania starego rozwiązania... Mianowicie będę montował akwarium ramowe. Dostrzegam w tym następujące plusy:

1. Mogę je sam sklejać i rozklejać ile razy tylko będę miał ochotę/potrzebę

2. Mam pewność (tak 90%) że nie spotka mnie przykra niespodzianka z rozszczelnionymi szybami po przeprowadzkach (jest ich kilka w roku czasami)

3.Pomimo wieku takiego rozwiązania uważam takie akwarium za "sztywniejsze" i pewniejsze niż klejonki (szczególnie używane)

Minusem może być ogólny wygląd (niektórym przeszkadzają kątowniki na szkle)


Zastanów się nad takim rozwiązaniem problemu...

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Moje 240 rozszczelniło się ostatnio i wyszło mi po kilku telefonach że koszt rozklejenia i ponownego sklejenia po wyczyszczeniu to jakieś 80% ceny nowego akwarium...


W związku z powyższym wpadłem na pomysł odkopania starego rozwiązania... Mianowicie będę montował akwarium ramowe. Dostrzegam w tym następujące plusy:

1. Mogę je sam sklejać i rozklejać ile razy tylko będę miał ochotę/potrzebę

2. Mam pewność (tak 90%) że nie spotka mnie przykra niespodzianka z rozszczelnionymi szybami po przeprowadzkach (jest ich kilka w roku czasami)

3.Pomimo wieku takiego rozwiązania uważam takie akwarium za "sztywniejsze" i pewniejsze niż klejonki (szczególnie używane)

Minusem może być ogólny wygląd (niektórym przeszkadzają kątowniki na szkle)


Zastanów się nad takim rozwiązaniem problemu...


Dzięki za radę,ale powiem szczerze że mnie to nawet silikon przeźroczysty w nadmiarze nałożony w oczy kole,także odpada.Wydaje mi się że lepszym pomysłem jest klejenie tego,już na docelowym miejscu.

Opublikowano

Weź tylko pod uwagę że silikon z jakiegoś powodu się rozszczelnił. Najprawdopodobniej powodem był jego wiek skoro do tej pory było wszystko ok. W związku z tym kwestią czasu będzie kiedy inne rogi czy ścianki akwarium zaczną te przeciekać... A biorąc pod uwagę koszta klejenia u szklarza to chyba czas zacząć zbierać kasę na szkło bo nie sądzę żeby taka prowizorka wytrzymała dłużej niż rok może 2 lata... No chyba że ufasz wystarczająco w swoje umiejętności i rozkleisz, wyczyścisz i skleisz ponownie sam całe akwarium. Ja osobiście nie ufam sobie na tyle żeby zaufać że 240l wody, ryb, żwiru i czego tam jeszcze pewnego pięknego dnia nie wyląduje mi na podłodze bo "na pewno dobrze skleiłem akwarium".

Opublikowano

Tak mam 240l. Za rozklejenie, wyczyszczenie i sklejenie ponowne 180 zł w warszawie a gdybym sam rozkleił i wyczyścił (tylko dokładnie "tak żeby nie musieli poprawiać") to 70-100 zł zależnie od ilości potrzebnego silikonu.


Pytałem w 3 różnych zakładach szklarskich i cena jest ta sama +/- 10zł. Z kolei koszt nowego akwarium na alledrogo wynosi 220-260 zł zależnie od tego gdzie i u kogo kupujesz oraz jaką ma aktualnie promocję... Oczywiście mowa o akwa ze szkła guardian...

Opublikowano
Moje 240 rozszczelniło się ostatnio i wyszło mi po kilku telefonach że koszt rozklejenia i ponownego sklejenia po wyczyszczeniu to jakieś 80% ceny nowego akwarium...


W związku z powyższym wpadłem na pomysł odkopania starego rozwiązania... Mianowicie będę montował akwarium ramowe. Dostrzegam w tym następujące plusy:

1. Mogę je sam sklejać i rozklejać ile razy tylko będę miał ochotę/potrzebę

2. Mam pewność (tak 90%) że nie spotka mnie przykra niespodzianka z rozszczelnionymi szybami po przeprowadzkach (jest ich kilka w roku czasami)

3.Pomimo wieku takiego rozwiązania uważam takie akwarium za "sztywniejsze" i pewniejsze niż klejonki (szczególnie używane)

Minusem może być ogólny wygląd (niektórym przeszkadzają kątowniki na szkle)


Zastanów się nad takim rozwiązaniem problemu...


Witaj, jeżeli zastosował byś kątownik ze stali nierdzewnej to minusem tego rozwiązania była by cena. Przy takim rozwiązaniu zapewne śpisz spokojnie.:D

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.