Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fajny te duży kamyk, reszta faktycznie jak z wyprzedaży ;)

Daj 2 cm styropianu, spokojnie wystarczy. A jeszcze lepiej to spienione PCV bo ponoć się o niebo lepiej spisuje.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Podjadę może jeszcze na inny skład kamieni może znajde jeszcze 1 jakiś większy kamyk. Już mam prawie wszystko kupione pod zmianę aranżacji. Zostało mi kupić spienione pcv (objeździłem cały lublin i nigdzie nie było, ostatnia szansa to te firmy obok makro) i 3 płyty meblowe to wzmocnienia szafki. Obsadę dzisiaj zmniejszyłem, oddałem 6szt saulosi i zostało mi 3+7. Niby tylko 6 rybek oddałem na baniak się taki pustawy zrobił od razu. Na razie to zastanawia mnie jeszcze jak te rurki pcv będę mocował. Rozmiar 16mm, wąż 12/16, mam klej do twardych plastików (chyba się nadaje, napisane że do pcv). Ale czy te rurki powinny się tak trudno wkładać w kolanka? I ostatnie pytanie o korpus 10. Byłem dzisiaj w castoramie i tam cena takiego korpusu to 80zł, a na alledrogo można znaleźć najtańszy za 18zł ale czy on się nada? np. taki


FILTR WODY 10'' 1/2 uniwersalny korpus obudowa (4653372039) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img01.allegroimg.pl/photos/400x300/46/53/37/20/4653372039@@AMEPARAM@@01@@AMEPARAM@@46/53/37/20@@AMEPARAM@@4653372039



i jakie powinienem kupić do niego zawory i wężyki? Hydraulika to nie mój zawód :) Jestem kucharzem.

Opublikowano
Hydraulika to nie mój zawód Jestem kucharzem.

Bez urazy ale jeżeli nie czujesz się w tym mocny,to poproś jakiegoś znajomego co się na tym zna (nie koniecznie szwagier:)) żeby Ci pomógł.Koledzy tutaj mogą Ci wszystko pięknie opisać,ale prawda jest taka jak z modelami do sklejania, niby wszystko na rysunku fajnie,model wygląda super,ale po moim wykonaniu"troszeczkę"odbiega od ideału:). Jeżeli się nie boisz że Ci chałupy nie zaleje to próbuj sam.

Opublikowano

Ma mi z tym pomóc znajomy budowlaniec, który remontuje u mnie dom. Ale nie chce zabierać mu za dużo czasu więc niektóre rzeczy chciałem sam przygotować i z nim połączyć to do kupy tylko. Dla bezpieczeństwa szafkę też on ma mi wzmacniać.

-- dołączony post:

Myślę że szybko dojdziesz do podmian tak 50-70l a to już rączki urywa bo w dwie strony trzeba.

Zużyj ten uzdatniacz a jak będzie się kończył zrób tak



oczywiście bez tego korpusu liniowego ze złożem do pełnej demineralizacji wody ale z tym białym korpusem 10". Wewnątrz jest jeden wkład sedymentacyjno-węglowy za 15zł filtruje cząstki stałe do 5um a węgiel usuwa chlor i metale ciężkie bez preparowania wody chemią z uzdatniacza. Można więc lać bezpośrednio do baniaka jedyne co to trochę temperatura spada więc lejemy powoli. Wkład wystarcza na 2000-3000l wody. Kranik do poboru montuj mądrze z myślą że w przyszłości może instalacja wody RO dla akwa i domowników tam może być.




ale wpadł mi do głowy inny pomysł, bo mam w domu drugi kubeł, który stoi nie używany. A jakby do niego włożyć węgiel a wodę lać np. z wanny? Wtedy do wanny mógłbym nalać ciepłej wody i szybciej by mi się z tym wszystkim zeszło.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Niedawno przeczytałem gdzieś że nie można skleić spienionego pcv silikonem akwarystycznym. Mam do sklejenia tylko jedną ściankę, żeby pozakrywać cały osprzęt, więc nie chce za bardzo kupować całego kleju. Jak mogę sobie z tym poradzić? Pcv mam już pocięte, ma iść na tylną i jedną boczną szybę. Do tej bocznej mam wycięty taką małą płytkę żeby tam upchać cały osprzęt. Jakieś pomysły?

Może coś takiego?


`1 Klej Cyjanopan E 2g do połączeń elastycznych (4685468791) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/46/85/46/87/4685468791@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@46/85/46/87@@AMEPARAM@@4685468791



Albo inny jakiś mały klej na jednorazowe sklejenia, tylko jaki>?

Opublikowano

a mogę tym klejem przykleić ten silikon pod kątem? Tak żeby w roku akwa te 2 ścianki tworzyły trójkąt? Czy tylko kąt prosty? Wtedy nie straciłbym tak wiele powierzchni w akwarium.

post-15184-14695718956055_thumb.jpg

Opublikowano

Masz na myśli pcv? Nie widzę problemu, daj jeszcze pasek na dole i górze od końca ścianki do tła aby wzmocnić konstrukcję i byś jej niechcący nie odgiął i odkleił jak będziesz sięgał do sprzętu


Wysłane z telefonu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.