Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No dokładnie, a że mam w planach automatyczną podmianę wody, bo mam dopływ wody i odpływ do kanalizy, to można by się nawet pokusić o spięcie tego jakąś bezpieczną szybkozłączką z elektrozaworem z timerem i spuszczać do kanalizy codziennie przez 2-3 minuty wodę w celu przepłukania filtra ;)

Opublikowano
to można by się nawet pokusić o spięcie tego jakąś bezpieczną szybkozłączką z elektrozaworem z timerem i spuszczać do kanalizy codziennie przez 2-3 minuty wodę w celu przepłukania filtra


No to już w ogóle byłby bajer na biegunach ;-) Tak czy siak na 100% cały shit zbiera się na dnie takiego korpusu i myśle że warto sie o to pokusić ;-)


OT.


Czy Ty kolego zetce mieszkasz w Borówcu koło Krzesin pod Poznaniem ?

Opublikowano

Znalazłem te korpusy na rury 1/2, 3/4 i 1". Jest sens brać 1" czy 3/4 wystarczy? Myślę o spięciu dwóch takich równolegle jako mechanik.



Czy Ty kolego zetce mieszkasz w Borówcu koło Krzesin pod Poznaniem ?


Tak jest - to ten Borówiec ;) Przy trasie Poznań-Kórnik. Do Środy rzut beretem ;)

Opublikowano

Wczoraj rozmyślałem o tym korpusie i zaczełem zadawać sobie pytanie czy aby ten kranik nie jest tak zamontowany że jego spust jest w środku wkładu mechanicznego ( sznurkowego). Bo jeżeli tak ( a wiele na to wskazuje) to nici z opróżniania korpusu z shitu, bo cały ten shit zbiera się na zewnątrz wkładu , a nie wewnątrz. Ehh.......


Piszą że ten zawór współgra z tym filtrem na zdjęciu poniżej. Suma-sumarum wkład sznurkowy jest podobnie zbudowany bo i tu i tu syf będzie zbierał się na zewnątrz . hmm... trza zadzwonić i się dopytać ;-)

Myślę, że nie będzie miało to znaczenia 1cal czy 3/4 cala.


zdjęcie wkładu dedykowanego czyli FCPNN


5208953335



OT.

Jeżeli zaprosisz to nie omieszkam wpaść i zobaczyć efekt końcowy twoich prac ;-)

Opublikowano

A gdyby w takim razie założyć na to gęstą gąbkę, a wodę puścić nie odwrotnie jak zalecane do mechanika ale normalnie, żeby najpierw wpływała do środka wkładu a dopieto potem przepływała przez wkład i gąbkę? W ten sposób grubsze syfy spadną na dół w pobliże zaworu spustowego, a te drobne wyłapie gąbka. Tak czy siak kupię i sprawdzę, bo najwyżej wykorzystam zawór do spuszczania wody przed odkręceniem korpusu, żeby nie chlapać.


OT.

Stan - oczywiście - jak będzie co podziwiać to zapraszam, ale może to jeszcze chwilę potrwać ;)

Opublikowano
A gdyby w takim razie założyć na to gęstą gąbkę, a wodę puścić nie odwrotnie jak zalecane do mechanika ale normalnie, żeby najpierw wpływała do środka wkładu a dopieto potem przepływała przez wkład i gąbkę?


Hmm, może to zagłuszyć przepływ i to poważnie. Był już temat gdzie ktoś źle założył odwrotnie korpus , nie dyrydy kroczyć tą drogą ;-)

Opublikowano

Witam

Przeczytałem już parę wątków na forum, obejrzałem filmy na YT o filtracji na rurowej i mam pytanie. Czy lepiej zbudować na FBF czy dać korpusy z matrixem, purigenem i ceramiką. Narurowiec klasyczny przed pompą mechanik, a za pompą właśnie się zastanawiam. Baniaczek będzie 150x60x60


Witam

czytając parę wątków wymyśliłem coś takiego

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bb7d1d617abe1687.html


Pompa Grundfos ALPHA2 25-60 180

Przed pompą sznurek 100 mikronów za pompa 50 mikronów, potem pusty korpus (na ewentualny węgiel) potem FBF w korpusie 20", a potem matrix i purigen.


Wszystko w plastiku zgrzewanym, rura 1"

Opublikowano
potem FBF w korpusie 20"


Zamiast 20" daj 10". Po zaniku prądu czasami korpus 20" ma problem z wystartowaniem.

Ja mam 10" i nie zdarzyło mi się, aby po wznowieniu zasilania FBF nie ruszył.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Dzięki za podpowiedz. Sugerowałem się tym że większość pisze żeby dać 20". Mam pytanie czym zasypałeś FBF ? Jakim piaskiem ? Ile piasku do 10"


Ilość złoża jest zależna od wielu czynników. U mnie przy obsadzie 26 dorosłych ryb wystarcza jeden korpus zasypany piachem, jaki mam w akwarium. Zbiornik mam prawie dwa lata, wiec jest stabilny i jak dotąd nie miałem problemów z parametrami.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.