Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cytat:

2) Czy dając zawór przed HW + otwarcie zaworu na 1/8 mogę spać spokojnie?!



Tego Ci nie zagwarantuję. Nigdy nie miałem styczności z tym filtrem, więc nie wiem czy go nie rozszczelni. Ale po zmniejszeniu przepływu na HW powinno być ok.


Co do osuszania korpusów spróbuj włączyć układ bez wkładów. Jeśli będzie ok to będziesz wiedział gdzie jest problem.

Ja u siebie mam w korpusach gąbki ppi45, po czyszczeniu załączam pompę jest sporo powietrza , pompa na 3-cim biegu usuwa powietrze z korpusów w ciągu kilku - kilkunastu minut.

Opublikowano
W temacie opinie i porady myślę że mogę się wypowiedzieć.

Dłubałem narurowca z wielkim poświęceniem, tak jak potrafiłem najlepiej. Oczekiwania były wielkie, że cicho że wydajnie , że prosta obsługa i najważniejsze że mechanik i biolog w jednym.

Niestety nie jestem zadowolony z mojego układu.

Niby prosta sprawa , dwa równoległe korpusy z zaworami do odcięć przed pompą, jako mechanik, dalej pompa, sekcja biologii - równoległe korpusy z matrixem i bypass. Na razie tylko tyle , bo w trakcie składania jest jeszcze adsorber na purolite.

Mój problem dotyczy pierwszej części i łapania lewego powietrza. Wiele rzeczy już zrobiłem żeby sobie z tym poradzić i niestety nic nie przyniosło skutku. Doszczelniłem taśmą teflonową chyba wszystkie połączenia w podejrzanej gałęzi. Silikonowałem śrubkę do odpowietrzania. Wymieniłem nawet oring w korpusie. Nic nie pomaga.

Na jednej gałęzi jest względnie ok, jak tylko przełączę się na drugą - od razu zaczyna się dyskoteka.

Zaczynam powoli myśleć czy to aby nie jest wina samych korpusów, że nie za bardzo chcą pracować w podciśnieniu.

Korpusy mam takie:

http://www.woda.com.pl/p1244,wh10g-fhpr34-3-korpus-filtra-10-cali-przylacze-3-4-cala.html



Niestety odczucia mam te same co Ty. I chyba ten sam problem. U mnie problem z powietrzem zaczyna się na II biegu. I tak jak piał DonPempollo mnie też czaka przebudowa.

Opublikowano

Założyłem nowy zawór przed HW i nawet przy otwarciu na 1% głowica od ciśnienia podnosi się o 2-3 mm od korpusu (przez co cieknie przez główną uszczelkę).Podłożyłbym jakieś dystanse pod klamry by mocniej trzymały głowice, ale jest to chińczyk i może coś chrupnąć - wiec tego nie zrobie.


Niestety HW musi byc przed pompą (ma pracować podciśnieniem). W związku z czym jeśli nawet znajdę miejsce to pompa będzie na końcu układu czy to jest jakiś problem ?

Opublikowano

Musisz pamiętać że pompa raczej pcha niż ciągnie. Więc lepiej jak będzie na początku układu.

Zastanów się, czy jednak nie warto zastanowić się nad wywaleniem tego HW i w jego miejsce wstawić korpus lub dwa i zasypać go np. matrixem lub innym złożem. Koszt 2 korpusów to 40-50zł remont zalanego mieszkanie dużo droższy.

Opublikowano
Niestety odczucia mam te same co Ty. I chyba ten sam problem. U mnie problem z powietrzem zaczyna się na II biegu. I tak jak piał DonPempollo mnie też czaka przebudowa.


Hmm, podobną sytuację miałem w drugim narurowcu i działałem w podobny sposób co DonPompolo i nie wiele się to zdało. Skończył się problem kiedy zamieniłem mechaniki sznurkowe 100mic. na owatę. Najprawdopodobniej to lewe powietrze to była kawitacja.

Opublikowano
Hmm, podobną sytuację miałem w drugim narurowcu i działałem w podobny sposób co DonPompolo i nie wiele się to zdało. Skończył się problem kiedy zamieniłem mechaniki sznurkowe 100mic. na owatę. Najprawdopodobniej to lewe powietrze to była kawitacja.


Co prawda mój wcześniejszy post kierowałem do kol.DonPempollo aby włączył układ bez wkładów. To ten sam problem może mieć kol. carpov.

Tak jak napisał stan to prawdopodobnie kawitacja

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

jakiej średnicy filtr narurowy (prefiltr) zastosować do weży o śr. 12/16 i jaki wkład najlepszy zeby zbytnio nie zdławić przepływu. Filtr to JBL crystalprofi 900

Opublikowano

Nie ma znaczenia większego ale daj korpus 10cali z gwintami 3/4 plus do tego potrzeba Ci przejściówkę zrobić z gwintu na wąż. Poniżej masz link do takiej przejściówki.


http://www.farma-malecki.pl/index.php?p1040,przelot-wcisk-20-3-4-zlaczki-wciskane


Oczywiście na gwint załóż taśmę teflonową i dopiero wtedy wkręć w korpus narurowy. Przed zakupem zapytaj czy końcówkę którą chcesz zamówić ma pełny przelot. Nie które mają zwężenie które skutecznie zagłuszy CI przepływ.

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.