Skocz do zawartości

Oświetlenie dla laika RGB COB od 10W - 200W pełna zdalna regulacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heniu brawo kolejny bardzo ciekawy i przydatny temat założony przez ciebie oby tak dalej. Pomału i będzie nowy dział -,,Różności by Heniu deccorativo" ;-). Oczywiście czekam na dalszą część tego tematu i zapisuję w ulubionych ;-).

Opublikowano
Jak tam dalsze prace? Bo pewnie nie tylko ja jestem ciekawy co i jak;)


Kolego prace są dawno zakończone tylko czasu brak na wpisy.

Uwaga modyfikuję tytuł wpisu.

" Oświetlenie z pokrywą akwarium dla laika na RGB COB od 10W - 200W pełna zdalna regulacja"


Część 2


Parametry

Konstrukcję belki oświetleniowej ale jako elementu całej pokrywy oparłem na Power LED RGB COB 10W w dowolnej ilości od 1 szt dla akwarium 112l aż nawet do 20 szt i mocy instalowanej 200W LED dla akwariów 3metrowych lub kilku zbiorników wspólnie oświetlanych jednym wspólnym systemem.

c08bdbaad5b2998am.jpg0af883184a65c7c9m.jpgf46faf3f37f0c3acm.jpg



Każda dioda w belce to odrębne źródło światła sterowane ze wspólnego sterownika i zaprojektowane zgodnie z moim zawodowym doświadczeniem.

DIODA 10W POWER LED COB RGB KOLOROWA PROMOCJA (4366614958) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img07.allegroimg.pl/photos/400x300/43/66/61/49/4366614958@@AMEPARAM@@07@@AMEPARAM@@43/66/61/49@@AMEPARAM@@4366614958


- elementy elektroniczne pracują z 50-60% wykorzystaniem ich możliwości

- radiator oraz chłodzenie zapewnia nawet pod pokrywą temp poniżej 60C

- zapewnienie hermetyczności bez względu na klasę IP elementów.

Każdy punkt świetlny emituje strumień świetlny ok. 170 lumenów.(opcja**)

Jest więc porównywalny do światła emitowanego przez moduł Samsung 5630 - 4diody. Jak taki moduł Samsunga świeci - to na forum głośno i opinii kilka.

Opis budowy

Cały opis, koszty, zdjęcia i filmy wykonałem dla oświetlenia 4x RGB COB 10W i zbiornika długości 150cm. Testy pod pokrywą wykonano dla konstrukcji 1 x 10W RGB COB i zbiornika profil 112l z typową pokrywą Wromak. Trzeci egzemplarz oświetlenia wykonany dla zbiornika 120cm w opcji 4x10W RGB COB + 1x Biała 12000K COB 10W 900 lumenów jako skośny reflektor punktowy.

Ile diod RGB COB 10W zastosować w moim???

To podstawowe pytanie każdego. Jedni lubią dużo światła inni mniej – tu masz płynną regulację intensywności oświetlenia więc dajemy dużo by mieć możliwość uzyskania i pełnego światła i półmroku. Każdy znajdzie więc swoją siłę światła i swój odcień białego, ale zawsze będzie to światło o pełnym spektrum barw.

Moja rada jest taka.

Daj tyle sztuk by odstępy między nimi były od 20cm do 40cm. Poniżej 20cm diody mają za silne wzajemne grzanie powyżej 40cm powstają nierównomierne luki światła w górnych partiach akwarium- choć niektórzy tak właśnie lubią. W każdym przypadku ilość światła jest wystarczająca.

Przewagę światła białego stworzonego z RGB nad zwykłym White LED 6500K prezentuje ten krótki film. Czy wasze P.saulosi też są tak wybarwione?

To tylko jedna dioda RGB 10W pracująca na 60% mocy w akwarium 112l. zamocowana pod pokrywą blisko przedniej szyby profilowanej.

Aaron - YouTube


Co prawda pracujący na 60% LED 10W RGB COB daje tyle światła co 2,5W zimny 6500K moduł Samsung 5630 na 100% . Spektrum światła RGB jest pełne od czerwonego po niebieskie. Wszystkie diody białe dają znacznie większy strumień świetlny z tej samej mocy ale ich spektrum barwy jest pozbawione składowej czerwonej i niebieskiej. Dlatego mocno świecą w kolorze żółto-zielonym ale nie wybarwiają czerwonych i niebieskich kolorów ryb i wystroju akwarium.

cdn


Jak silne i wybarwiające jest światło z mojego projektu pokazuje ten krótki filmik.

Po południu przez bok wpada do akwarium światło słoneczne - specjalnie dla okrzemek. Macie zbiornik oświetlony raz przez słońce a raz przez słońce i moje RGB. Te kamienie na prawdę są czerwone. Biotop nie wasz więc maluchy tylko częściowo czerwone a niebieskie będą jak podrosną. To te w maleńkie kropeczki.

Rgb - YouTube

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Temat świetny - gratki.

Mnie przeraża jedynie to ze jak ja zaczynałem robić moją lampę (która cały czas jest w budowie) to o Conradzie MS nie słyszałem i wszystko mam oparte na wyłącznikach czasowych, RAMPA'ch i innych takich.

Obawiam się że ja ją skończę to okaże się że w stopniu zaawansowania technologicznego zainstalowałem ledową lampę naftową.

Opublikowano
Temat świetny - gratki.

Mnie przeraża jedynie to ze jak ja zaczynałem robić moją lampę (która cały czas jest w budowie) to o Conradzie MS nie słyszałem i wszystko mam oparte na wyłącznikach czasowych, RAMPA'ch i innych takich.

Obawiam się że ja ją skończę to okaże się że w stopniu zaawansowania technologicznego zainstalowałem ledową lampę naftową.


Dzięki za ocenę.

Ty jesteś młodym człowiekiem więc jeszcze nie raz świat cię zadziwi, ja muszę się śpieszyć:D

Cały czas czuję że nie nadążam, ale się staram.

Wiem z doświadczenia że czasami lepiej porzucić temat jak gołym okiem widać średniowiecze i ruszać od nowa - będzie szybciej i twoje ryby wreszcie będą miały światłość:D

Na zakończenie tego tematu szykuję fajerwerki - zobaczysz.

Taka dygresja

A na razie nowa 150cm lata już z rybami na kasecie z filtracją mechaniczną i biologiczną tylko moc 7W i 900l/h ( podwojenie tego wyjąłem na razie) jest tak cichutko że tupot mrówek w lesie słychać.

Do tego jeszcze falownik ( nie zdecydowałem ostatecznie jaki) bo Resun "cichy" ale słaby a jvp200 za głośny, ale cyrkulacja i tak 5000l/h na 7W

Razem 14W i 6000l/h i co na to wasze Grundfosy??

Bez obrazy - pamiętam swoją pierwszą komórkę - to była Motorola ważyła z 5kg a zasięg w Warszawie był tylko do Janek, potem dopiero jak wjeżdzałem do centrum Katowic.:(

a teraz siedzę sobie w lesie z Tropheusami i rozmawiam z Londyńczykami.:cool:

Opublikowano

To by Cię pocieszyć napiszę, że gdybyś zastosował do cyrkulacji Tunze 6045 i wyłamał co drugi szczebelek w obudowie , miałbyś 7000l/h z 6 W i do tego pewną na lata pompę :)

Moje najstarsze mają po 11 lat, a czy fabryka Resuna czy innego chińczyka ma ma choć połowę tych lat ? :P Bez obrazy :)

A co do wydajności resuna , to moje tunziaki lepiej dmuchają niż resun przy mniejszych znamionowo przepływach.


Ale jeśli chodzi o lampę, szacuneczek, ja już stary jestem , to wynalazku nie zastosuję , tradycjonalista jestem :)

Opublikowano
T..

A co do wydajności resuna , to moje tunziaki lepiej dmuchają niż resun przy mniejszych znamionowo przepływach.


Ale jeśli chodzi o lampę, szacuneczek, ja już stary jestem , to wynalazku nie zastosuję , tradycjonalista jestem :)



Na 50% zgadzam się z tobą.

Tak myślałem że w końcu i tak kupię jakąś Koralie albo Tunze. Macie ogromne doświadczenie jaki jest wydajny i cichy -to te 50% zgody.


Młody człowieku co ty wypisujesz o swoim wieku, a tym bardziej tradycjonaliżmie w akwarystyce - mogę to tobie śmiało napisać:D

Mnie mogą wnuczki skleić kaseciak - a tobie?.

Gość pemergency
Opublikowano

A ja mam jedno pytanko... czy ta lampa będzie wyglądać tak, jak ta z filmiku Sebastiana? tzn, wszystkie "bebechy" na wierzchu, czy będzie to raczej bardziej estetycznie wyglądało?


... co do porównywania, kaseciaka do narurowca to imho bez sensu, to zupełnie dwa różne systemy i przykładowo siły "ssącej" narurowca kaseciak nie przebije, natomiast narurowiec nie ma podejścia do kaseciaka w kwestii poboru prądu, każdy z tych systemów ma swoje wady i zalety...


Co do cyrkulatora Heniu, to zerknij jeszcze na JEBAO wp-25, jest regulowany jak Tunze, a kosztuje 3 razy mniej. Koralia pod względem wydajności raczej najlepiej wypada, ale nie ma regulacji... a może się okazać, że dasz za mocny cyrkulator i kupy zamiast wpadać do kaseciaka to będą sobie latać radośnie w kółeczko ;)

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
    • U mnie są w 540l, na razie jest spokój ale jak to u pyszczaków mbuna sytuacja może się zmienić z dnia na dzień.
    • @PawełB bo to nie takie proste. Ja mam copadichromis fire crest, czyli odmiana barwna virginalis i w tej chwili są słabo wybarwione a są 4 samce. W poprzednim akwarium było z tym znacznie lepiej. Muszę przetestować podniesienie temperatury. Ostatnio po takim zabiegu dostały kolorów na jakiś czas, ale potem znowu obniżyłem i po jakimś czasie zbladły.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.