Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Warto czasami sprawdzić. Nie widze zdjęcia, nie wiem jakie Kolega ma swiatlo. Jak napisałem, wazne jest w tym wypadku widmo swiatla a nie nic lampy. Ale masz racje, moze byc tu np. brak CO2" nawożenia, czy substratów.

Opublikowano

Chodzi o Hemiatusa niskiego? Jego wymagania świetlne są dość wysokie. Przy dobrym oświetleniu rośnie zbity i niski, przy słabszym wyciąga się do góry, a przy średnim lub niskim natężeniu światła przestaje rosnąć i ginie. Potrzebuje dość intensywnego nawożenia, do wody. Bardzo szybko reaguje na niedobór żelaza w wodzie poprzez żółknięcie liści. Dozowanie CO2 wspomaga bardzo wzrost tej rośliny. Optymalna temperatura około 25°C, ale dobrze się rozwija w zakresie od 20°C do 28°C. Hemianthus callitrichoides jest jednym z najlepszych i najłatwiejszych roślin pierwszego planu, ponieważ szybko rozrasta się i tworzy niski i ozdobny dywan. Skutek ten jest poprawiony przez pęcherzyki tlenowe, które łatwo gromadzą się na liściach. Jednakże, wiele szybciej rosnących roślin może przysłonić Hemianthus callitrichoides i dlatego trzeba przycinać sąsiednie rośliny co jakiś czas.

Ze wzgledu na jego delikatność, powinno sie rezygnować z dużych ryb oraz gatunków przekopujacych podłoży czyli pielęgnic.

Oswietlenie min, 0,5-0,7W/l. Przy słabszym świetle pnie sie do góry (jak u Ciebie, bo inaczej byłby raczej niższy) a zacienione gnije i przestaje rosnąć. Wymaga na pewno nawożenia i to do kolumny wody. Jesli żólknie, to oznacza ze brak mu żelaza i mikroelementôw. Daj mu wiecej CO2 i to powinno mu troche pomoc.

Opublikowano

Nie to nie jest niski,to jest duży hemianthus.nawozow mu nie brakuje to nie zółknie ale ze względu na slqbe światło strasznie się wyciąga do góry i trzeba go ciąć.Ale do malawki to on się nie nada bo słabe korzenie ma i w piasku przy pyskach by odrazu pływał.

Opublikowano

Policzyłem Ci tez współczynnik - nie wiem jakie masz te halogeny (cob-y czy te 10W odpowiada 75 w żarówki i jaki kolor daje światło) ale przyjmując, Ze masz dwa COBy odpowiedniki 75w żarówki, wyjdzie Ci współczynnik 0,93W na litr... Wiec teoretycznie powinno byc ok. ale reakcja Heńka pokazuje, ze mu brak swiatla... warto wiec to przemyslec....

-- dołączony post:

Ok. To sie poddaje, :) Słowo. Moze sa mądrzejsi ode mnie. Powiem wprost, do roslin białe jasne LEd sa niewystarczające. To moja opinia, rosliny potrzebuja czerwieni, w tych COBach nie ma czerwieni prawie w ogole i moim zdaniem tu jest pies pogrzebany,,, Czerwieni jest za mało...

Opublikowano

Po środku to jeszcze jakoś rośnie ale po bokach to juz wegetacja,musze dorzucić jeszcze z 2 coby,wogole to straszny burdel w tym baniaku i będzie restart ;)

Skąd taki masz przelicznik ;D

Opublikowano

Znalezione w necie:

Duży Heniek Jest rośliną światłolubną i przy zbyt małej ilości światła ciemnieje, międzywęźla robią się dłuższe. Ma dość wysokie wymagania odnośnie oświetlenia i lubi dobrze nawożone podłoże. Zalecane dozowanie CO2. Jest to roślina dość delikatna, podskubywana przez ryby marnieje. Dlatego polecam do krewetkarium lub akwarium z małymi gatunkami ryb. W dobrych warunkach rośnie dość szybko.

Rozmnażanie poprzez sadzonki wierzchołkowe. Przy intensywnym wzroście, wytwarza ona korzenie na łodygach i zaczyna się płożyć, płożące się pędy można odzdzielić i również posadzić.


Wymagania świetlne: przeciętne-wysokie

Temperatura: 18-28 st. C

Twardość wody: miękka-twarda

pH wody: kwaśna-zasadowa

Uprawa: średnio trudna


I taka ciekawostka na koniec. Przy mocnym oświetleniu (u mnie było 4x54W w 216 litrowym zbiorniku a więc 1W/l i przy takim świetle rosła roślina widoczna na zdjęciu) "duży heniek" zamiast rosnąć w górę potrafi stworzyć ciekawie wyglądający dywan - ładnie płoży się po dnie.


A do do przelicznika: jest tego sporo w sieci

To jeden z nich, cos tam znajdziesz :)

http://lampy-esklep.pl/cms/content/przeliczniki-mocy-źródeł-światł

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.