Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

to tylko skromna propozycja z mojej strony :), dla uscislenia diody w fazie koncowej ani poczatkowej nie mrugaja, natomiast prawda jest ze aby uzyskac calkowita automatyke potrzebny jest najprostszy wylacznik/wlacznik czasowy


natomiast to rozwiazanie ma kilka zalet:

1. po wylaczeniu zasilania nie gubi pamieci

2. zmontujesz wszystko bez lutowania

3. dziecinnie prosta obsluga

4. niezawodnosc

Opublikowano
do symulacji switu i zmierzchu uzywam modulu firmy IBIS


http://www.ibis.krakow.pl/miekki_start_bt4.html


przez 1,5 godziny delikatnie rozjasnia i na koniec dnia sciemnia oswietlenie (czas sciemniania i rozjasniania jest regulowany od minuty do 90 minut) mozna rowniez regulowac moc swiecenia od 1 do 100 %


nie musisz nic lutowac, u mnie dziala od ponad roku, najpierw na 150cm listwie POWER LED a teraz mam podpiete dwa moduly samsunga + dwie listwy 100cm (czerwona i niebieska)



Kolego z nieba mi spadłeś ! O taki sprzęt mi chodziło . . . Super stronka. Co sądzicie o tym produkcie :


http://www.ibis.krakow.pl/solar_engine_symulator_switu_zmierzchu.html


czyzby to mogloby byc takie proste ? To Taki wylacznik czasowy z funkcja sciemniacza.

Czy to sie nadaje do moich LEDow ?! Jesli tak to zaraz kupuje :)



Sciemniacze manualne jakie kupilem powinienenm dostac koło środy więc dam wam znać czy to pomogło!


Jest jeszcze jedno wyjście - głównym problemem w moim przypadku jest intensywny ruch powierzchni wody powodowany przez filtr zewnętrzny co powoduje straszne migotanie światła. Mógłbym skierować wylot filtra w głąb akwarium ( czego w sumie chciałbym uniknąć) ale musiałbym dokupić pompkę i napowietrzacz ale tego strasznie nie chcę bo pompka hałasuje a i wygląd bąbelków powietrza mnie denerwuje i psuje widok . . . .


Wczoraj jak skierowałem listwę na tylną ścianę akwarium efekt drażniący znikł :) Diody jednak zbyt mocno skupiają wiązki światła :(

Pytanie tylko czy zwykłe LEDy ( nie Power LED) działają tak samo ?? Czy różnica polega tylko na sile światła czy też jest to jakaś inna technika ??

Opublikowano

do urzadzenia ktore wybrales bedziesz potrzebowal specjalnego zasilacza z funkcja sciemniania,


najprostszym sposobem jest urzadzenie BT-4, z jednej strony podlaczasz zasilacz ktory masz, z drugiej strony listwe LED ktora masz i po wszystkim, aby sciemnianie i rozjasnianie wlaczalo sie o wyznaczonej przez Ciebie godzinie do dedykowanych stykow w BT-4 podlaczasz najprostszy programator czasowy na ktorym ustawiasz godzine rozjasniania i sciemniania, cale urzadzenie BT-4 jest wielkosci 2/3 pudeleczka od zapalek :)

Opublikowano

jest jeszcze latwiej :)

nie ma zadnych wtykow tylko takie podlaczenia jak przy listwie, ucinasz kabel, zdzierasz na koncu izolacje z kabla i przykrecasz do wtyku w BT-4, wazne abys nie pomylil polaryzacji (+ do +, - do - )

Opublikowano

UPDATE : problem rozwiązany . . . dostałem te ściemniacze i zmniejszyłem ruch tafli wody.

Na razie wszystko ok!


Kupiłem też dwa symulatory świtu ale te tecatlantis bo ta firma z Krakowa nawet nie odpowiada na maile więc dziękuję za takis sweris.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

dlatego napisalem, ze u mnie dziala bez żadnych ceregieli . . .zapłacisz trochę więcej bo ok 48 EUR za jeden kontroler ale tylko podłączasz pod kabel i gra gitara . . .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.