Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja pompa zapowietrzona na pewno nie jest o czym zapomniałem poinformować.


Mam dwa narurowce w dwóch różnych akwariach i różnych rozwiązaniach przepływu wody w jednym i drugim przypadku pompy mają temp. przepływającej wody. Raz grzała się pompa kiedy zosatłą mocno zatkany zasys i pompa nie miała odpowiedniego przepływu wody.


Na pierwszym stopniu pracy pompa ma taką samą temp jak na 3cim. Przepływ mogę zwiększyć tylko wyjmując wirnik z biologia który nie pracuje. Ale myślę że nie w tym problem. Kolanek nie mam ani żadnych zwężek wszystko na wężu 18mm netto. Jedynym źródłem oporu może być biolog i korpus.


Nie wiem jak nowe modele pomp ale moja ma co najmniej 10lat i podobno 90W poboru a ups z którego jest elektronika ma 65W max. W środku różniły się (kondensatorem?-nie jestem pewien ale pompę sprawdzałem na obu łatwo przełożyć) Ale jak wcześniej wspominałem bez przekładek elektroniki było to samo.

Gość pemergency
Opublikowano

Możesz sprawdzić samą pompę, podłączając ją pod 1" rurki i przepompowując w kółko tą samą wodę, np w wannie...

Opublikowano
Według mnie jeżeli przepływ jest normalny to albo pompa jest nie teges albo po prostu tak ten typ ma .


Głowica ma temp wody, tylko część napędowa (wirnik i łoże) grzeje się. Są chłodzone wodą przez co mam pompo-grzałkę. Trzeba pamiętać że pompa konstruowana była do pompowania ciepłej wody w instalacji grzewczej. Dlatego zakładam że nikt nie przejmował się temp pracy i ten typ tak ma.


Temp nie przekracza 29"C przy 26"C w pokoju więc na razie pompa zostaje na 2gim z 3ech biegów (wydajność jak w hw304 jednak nie spada przy zabrudzonym prefiltrze jak ma to miejsce w HW) grzałkę wyciągam z baniaka bo wydaje się zbędna ;) Prawie się nie włączała a teraz to na pewno się nie włączy. Przynajmniej latem. Reszta bez niespodzianek lub wycieków. Czy pompa zostanie zdecydują rachunki.


Dzięki za rady.

Opublikowano
Ile ta pompa pożera prądu ?


Trudno powiedzieć z powodu że jest hybrydą z dwóch innych ta z której jest głowica i elektronika max 65W -3ci bieg a pompa z której jest korpus i wirnik 95W max. Sam naprawdę nie wiem pomógłby watomierz.

Opublikowano

DonPempollo, ja mam i pompe, i kubel.

I musze przyznac ze od przeszlo dwoch miesiecy wszystko działa bez zarzutu.

Moj układ to: dwa równoległe korpusy (mechanik, jeden sznurek, drugi watolina) - pompa Grundfosa (25/40) - trojnik - pierwsza nitka to kranik, druga to kubel i za kublem deszczownia, a trzecia dwa korpusy rownolegle ( odwrtotnie podlaczone)

U mnie w takim układzie mogę dość dokładnie wyregulować przepływ kubla, bez obawy ze go wyplucze;)

Tez wyjąłem z niego co zbędne.


U mnie nic sie nie grzeje ani zapowietrza, choc pompa pracuje na max biegu. Obserwacje co do klarownosci wody, podobne jak Twoje. Krysztal. Z tym, że jeśli chodzi o komfort użytkowania (halas, obieg wody) to u mnie bez porownania do samego kubla ( jbl 1501)


P.

Opublikowano

Mały UP odebrałem pompę z zakładu wymienili uszczelki i inne pierdy. Pompa popracowała i stwierdzam że jednak pozostanę przy samym HW i korpusie 10" bez pompy. Cotygodniowa wymiana sznurów w korpusie mi nie przeszkadza. Pompa idzie na sprzedaż gdyby był ktoś zainteresowany zapraszam do giełdy lub na PW pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanie chciałbym dołożyć jeszcze jeden korpus 10" szeregowo zaraz za korpusem 100mikr. Korpus pełniłby funkcję zapasowego np: dodatkowy sznurek lub wkład węglowy. Przez 99% czasu korpus byłby pusty (wiem że hamowałby przepływ) Ale chciałbym otwierać kubeł jak najrzadziej.


1 Czy takie rozwiązanie miałoby sens czy z nudów zaczynam wymyślać?


2 Czy podłączając korpus na odwrót jak FBF będę mógł stosować sznurki i węgiel ?


3 Czy to odpowiedni wkład dla naszych celów akwarystycznych?

1FILTR wkład blok węglowy 10cali Aquafilter FCCBL (4482367910) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img04.allegroimg.pl/photos/400x300/44/82/36/79/4482367910@@AMEPARAM@@04@@AMEPARAM@@44/82/36/79@@AMEPARAM@@4482367910



Droższe są bakteriobójcze czyli odpada, tańsze z kolei są do osmozy z wydajnością 6l/min co wdg mnie też dyskwalifikuje.


4 Czy taki wkład

FILTR WODY - Wkład siatkowy 10" 100 mikronów (4444210517) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img04.allegroimg.pl/photos/400x300/44/44/21/05/4444210517@@AMEPARAM@@04@@AMEPARAM@@44/44/21/05@@AMEPARAM@@4444210517

ma racje bytu ? Bo jako pierwsza filtracja się nie nadaję o czym się tutaj dowiedziałem ale jako drugi? Jest to opcja żeby korpus nie wisiał bezproduktywnie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
    • Chyba napisze do zoolka bo czuje że nic się tutaj nie dowiem... 
    • Nie zadawaj mi takich pytań bo ja na przykładzie testów kropelkowych miałem na myśli ważność antychlorów na np. pół roku albo więcej. Przykładowo bo chce się tego dowiedzieć. Nic nie pisałem o 48h bo to bzdura. Moje pytanie kieruje do kogoś kto zna się na chemii i czy może mi powiedzieć ile czasu ważności mają antychlory po pierwszym użyciu?  Do kogoś kto się naprawde na tym zna.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.