Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na dniach będę zamawiał zbiornik o wymiarach 120x85x65. Planuję postawić pod to akwarium stelaż, ale pomimo to że przeczytałem już sporo postów na ten temat nie jestem pewien jakie rozwiązanie zadziała przy takich wymiarach.


Pierwszy raz zrobiłem podejście do SketchUp-a więc efekty nie są porywające, ale zamieszczam poniżej to co udało mi się stworzyć. Mam też kilka pytań:

1. Czy jest sens pakowania słupka pośrodku stelaża?

2. Planowałem wysokość 50 cm, ale czy zmieści się pod nim np: filtr narurowy?

3. Wykorzystać aluminiowe profile zamknięte czy coś innego?


sqPf.jpg

Opublikowano

Hej Renton,

Ja już spawanie stelaża mam za sobą ;)

Postaram się trochę podpowiedzieć!


1. Dawaj słupek po środku Twoje akwarium z wodą będzie ważyło gdzieś 770 kg. Moim zdaniem lepiej chuchać na zimne!

2. Hm.. wysokość 50cm moim zdaniem to trochę mało ale dla chcącego nic trudnego! Ja osobiście zrobił bym go na 55 cm i nie dawał podłogi dojdą nóżki regulowane więc pewnie wysokość całkowita od blatu do podłogi wyniesie 57-58 cm.

3. Do zrobienia takiego stelażu wykorzystaj profile stalowe lub nierdzewne 40x40x2 Te drugie lepsze ;)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Dzięki Krzychu za szybką odpowiedź. Zastanawiam się też czy na podstawie nie dać takiej samej kratki jak pod blatem, czyli wzdłuż akwarium przez środek,

Opublikowano

Możesz wykorzystać materiał jaki chcesz. Słupek pionowy dodać proponuje w bocznych ścianach. Jeżeli wykorzystasz profil aluminiowy 20 x 50 lub nierdzewny lub kwaśny lub stalowy to i tak stelaż ci wytrzyma. Tylko podczas spawania ułóż je wyższą krawędzią w dół aby był mocniejszy. Postaw stelaż na 8 nóżkach. Po trzy na na dłuższych bokach i po jednej po środku pod pionowym proponowanym wzmocnieniem na krótszych bokach. Oto moje propozycje i sugestie.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

W sumie to rzeczywiście można pociągnąć linię środkową tak jak boki czyli środkowe słupki na krótszych bokach i dodatkowo na podstawie taki sam przez środek jak pod blatem. Wtedy te nóżki o których piszesz na środku krótszych boków byłyby uzasadnione.

Podsumowując te dwie propozycje jaki profil wybrać? 40x40x2 czy 20x50x2?

Opublikowano

20x50 w zupełności wystarczy. Sam takie mam. Kolega liczył wytrzymałość u mnie i wyszła mu nośność ponad półtorej tony u mnie. Nie pękaj :-) oczywiście mam trochę inaczej zbudowany stelaż ale to nie ma znaczenia. Ten profil spokojnie da radę spawany dłuższym bokiem w stronę ziemii. I do tego jest tańszy :-)

Opublikowano

a ja proponuje zrobić to z kątownika 30x30x2/3, widze ze koledzy pomagają wykonać bunkier, to co masz na rysunku zostaw a z góry wyrzuć jeden środek wytrzyma lekko, nie wiem czy jesteś świadomy ale jak postawisz akwa 65cm na stelaży 55cm z nóżkami to masz 1,2h, wiec do dna tylu akwa bez drabiny nie dojdziesz,

Opublikowano

oj ludzie stelaże, które proponujecie do 7 postu są chyba pod czołg :D


wykorzystaj profile stalowe lub nierdzewne 40x40x2 Te drugie lepsze

Krzysiek wytłumacz mi w czym chyba tylko w cenie :|

Profil metalowy! górną ramę zrób z profilu 40x50x2/3 lub 30x40x3 oczywiście stawiając na kant, łącząc na środku 2 poprzeczkami, uzyskujesz w ten sposób pancerną "koronę" pozwalającą na 6 nóg z profilu 30x30x3 lub 40x40x2, nogi połącz ze sobą tak jak masz na projekcie, będzie git !

Sam będziesz spawał czy zlecisz ?


Edit: kurcze, chyba sam zaproponowałem "pancernika" :D

Opublikowano

Początkowo miałem zamiar podejść do całej akcji razem z ojcem, ale po dłuższym namyśle doszedłem do wniosku, że lepiej by było gdyby zajął się tym ktoś z większym doświadczeniem. Macie jakieś namiary na konkretnego typa do takiej roboty?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Dziękuję za pomoc , postanowiłem do tych karm , które już mam , czyli do : Tropical Spirulina Forte 36% i Tropical Pro Defence S, dokupić Tropical D-Allio plus (będę podawał raz w tygodniu ), oraz Hikari Vibra Bites . No i może przetestuję też Aller Futura ex. , zobaczymy czy i u mnie , będzie ona równie chętnie zjadana przez ryby. I jeszcze taka karma, jak Naturefood Supreme Plant M, stosował ktoś ?
    • Dlatego od dawna obsadę dobieram pod względem kolorów a nie żywienia.
    • @Tomasz78 Na to wygląda. 
    • @triamond skoro jeden pokarm dla wszystkich to znaczy że dobieranie obsady zgodnej żywieniowo to mit.
    • @Tomasz78 Wygląda na to, że trudno taką obsadę znaleźć, jeśli chodzi o skład karmy. Temat już dyskutowany w długich wątkach (wraz ze źródłami):  https://forum.klub-malawi.pl/topic/25045-jak-dobieracie-diete-dla-swoich-ryb/ https://forum.klub-malawi.pl/topic/26433-roślinożercy-a-mięsożercy-różnice-w-układzie-pokarmowym-jak-i-czym-karmić-dyskusja-ogólna 'Mięsożercy' gorzej tolerują nadmiar węglowodanów od 'wszystkożerców'. Karma nie ma znaczenia, o ile ma dużo białka (w tym nie za dużo nie pełnych roślinnych), i trochę tłuszczu. Pielęgnice są wszystkożerne. Pielęgnice Jeziora Malawi są blisko ze sobą spokrewnione, wyewoluowały z kilku gatunków i się specjalizowały w młodym ewolucyjnie (1-2 mln lat) jeziorze. Nie było czasu na pełną specjalizację. Mają żołądki, zęby gardłowe, przewód pokarmowy o średniej długości, z  pewnymi różnicami gatunkowymi i jedzą co się da. Niektóre znalazły swoje nisze ekologiczne z danym typem pokarmu, ale doskonale poradzą sobie na innym, jeśli będzie trzeba. Za krótko i brak presji ewolucyjnej, by stracić zdolność jedzenia wszystkiego, szczególnie że poziom wody i warunki się zmieniały wielokrotnie (a więc i pewnie rodzaj dostępnego pokarmu). Peryfiton jest wysokobiałkowy (55%), niskowęglowodanowy (10%? jeśli chodzi o strawne węglowodany) i absurdem jest traktować peryfitonożerców, jako  roślinożerców i karmić je węglowodanami z karm roślinnych o niskiej zawartości białka, tylko dlatego, że i glony i rośliny są zielone. To prowadzi do bloat. No i karmy akwarystyczne/hodowlane są przetworzone. To coś innego niż w naturze.  
    • Tego nie wie nikt.  Zależy od układu skał, przebiegu filtracji, pokarmów, ryb itp itd Jeżeli z czasem będziesz miał problem to dokupisz i tyle Polecam Tunze 6045
    • Podłącze się jeśli można z pytaniem. Czy do moich 300 L jak będzie Malawi potrzebny mi cyrkulator? Jako filtr mam JBL e1502 i napowietrzacz w obecnym(pustym jeszcze akwarium ale zalanym).
    • Witam Czy ktoś kto ma Malawi korzysta może z worków SZAT jako medium filtracyjne? Bo mam kupione, jeszcze nie użyte, z myślą o poprzednum roślinnym i zastanawiam się czy nie włożyć tej żywicy do filtra. Podobno świetnie obniża to No3. Tak przynajmniej twierdził facet który zajmuje się hodowlą paletek. Ale czy moge to użyć również do Malawi?  
    • Skoro jeden pokarm jest dobry dla wszystkich ryb to jak ma się do tego obsada niepasująca żywieniowo...
    • Testowałem różne pokarmy i ostatecznie zdecydowałem się na pozostanie przy pokarmie polecanym między innymi przez @triamond czyli Aller Futura w granulacji 0,9-1,6mm. Następnym razem tylko kupię w tej większej granulacji  Pokarm rewelacyjny wg mnie. Jak ryby zaczęły na nim żerować to teraz po wrzuceniu czegokolwiek innego jedzą jakby się na mnie obraziły  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.