Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Pytam bo jeśli tak to.miałbyś w górnej części gąbki martwa strefę


Absolutnie nie! Też tak myślałem, do momentu zrobienia filtra :P. Gwarantuję, że gąbka pracuje całą powierzchnią. W pierwszych dniach na dole, zapewne szybko przykleja się syf ale wraz z upływem czasu mniejszy opór jest coraz wyżej i tamtędy zaczyna przeciskać się woda z całym brudem.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Ok. Kapuje. Faktycznie logicznie rzecz.biorąc ma.to.sens. To.robię taka wersję dopasowana.do.moich.wymiarów, mały.wlot u góry też.zrobię dla.świętego.spokoju. Tak z ciekawości próbowałeś też.wersje z tą.przegroda od.spodu zaraz.przed.ta.z.dolnym przepływem?

Opublikowano

Nie robimy nic dla świętego spokoju tylko tak jak sprawdzone wersje.

Bez prowadnic gąbka potrafi skręcać przy wciskaniu.

Zapomnieliście o grzałce więc albo komora śmieciowa przed gąbką albo ta między gąbką a blokiem powinna mieć 3cm by weszła grzałka.


W roślinnym akwarium nie ma potrzeby stosowania "usuwaczy NO3" bo najczęściej go brakuje a nie jak u nas NO3 jest zmorą akwarysty ale to do decyzji. Lepiej komorę pozostawić jakby naszła autora myśl zamiany roślinnego na Malawi to kaseciak gotowy:D a naprawdę warto bo u nas to się dopiero w baniaku dzieje i to od pierwszej chwili.

U kolegi w pustej komorze bloku Purolite może być dyfuzor CO2 i grzałka.


Także nie potrzebne jest złoże biopolimeru TMBT bo w roślinnym nie ma nadmiaru NO3.;) wprost przeciwnie oni nawożą akwarium nawozami w tym także azotowymi czyli dokładają NO3.


Przy stosowaniu biopolimerów czyli NGBC lub TMBT blok Purolite A520E pracuje tylko jako krystalizator wody usuwając humus z DOC czyli ten zółto-brązowy kolor wody.

W roślinnym też ten efekt występuje więc jednak komorę na blok Purolite bym pozostawił


przepraszam za OT bo to opis nie dla Malawi więc nie z tego forum a kolegę zapraszam do pisania na pw w przeciwnym wypadku zaraz mod kolegę pogoni.

Opis kaseciaka dla roślinnego jest odmienny od kaseciaka dla Malawi Tanganika co wyrażnie zaznaczam by młodziankowie się nie wzorowali.

  • Dziękuję 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano


Kaseciak będzie miał skimmer z wcięciem zęba ok 4cm (...)

(...) do tej komory planuje włożyć jeszcze grzałke i dyfuzor CO2, ew druga pompa żeby lepiej rozpuścić tam gaz.


http://www.fotosik.pl/zdjecie/738ec58082f18e54



Jako skimer do 160 w zupełności wystarczy jeden ząb o szerokości 5mm,wystarcza na pozbycie się filmu białkowego -tak mam i jest to sprawdzone.Więcej zębów to większy przepływ przez skimer kosztem zmniejszonego przepływu przez filtr.

W swoim szklaniaku mam również podawany CO2.

Dyfuzor CO2 jest umieszczony w komorze pompy - nad złożem biologicznym (nie chcemy wybić bakterii),następnie przykryty jest 1cm gąbki PPI 45(rozprowadza gaz na całą powierzchnię komory pompy) i dopiero na tej gąbce położona jest pompka ,która jeszcze bardziej miesza wodę z CO2.

post-15563-14695725472511_thumb.png

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich.


Jest to mój pierwszy post na tym forum i pewnie powinienem pierwszy post umieścić w dziale przedstaw się i swoje akwarium ale z uwagi, że brak jest jeszcze akwarium i nie ma co przedstawiać piszę tutaj bo na dniach odbieram nowy baniaczek 375l czyli 150x50x50 i chcę do niego wykonać kaseciaka. Wątek przeczytałem cały i jak już kilka osób zwróciło na to uwagę iż wersji jest dość dużo i trudno mi wybrać ponieważ nie mam doświadczenia z biotopem Malawi a i przerwa w akwarystyce jest kilkuletnia. Czekam z niecierpliwością na szablony kaseciaków zaproponowane przez deccorativo. W związku z tym, że muszę kupić wszystko do wykonania takiego kaseciaka mam pytanie:

1. Czy do tej wielkości zbiornika wystarczy pompa Aquaqel 2000 czy raczej kupić Jebao DC3000

2. Która wersja kaseciaka byłaby optymalna do tego zbiornika ( kaseciak może być zamontowany z boku jaki i na środku ).


Pzdrawiam.

Opublikowano
1. Czy do tej wielkości zbiornika wystarczy pompa Aquaqel 2000 czy raczej kupić Jebao DC3000

2. Która wersja kaseciaka byłaby optymalna do tego zbiornika ( kaseciak może być zamontowany z boku jaki i na środku ).


Kup Jebao, ma regulację mocy jakby co.

W temacie wersji to wg mnie nie ma optymalnej, ja w swoim miałem wersję 7.0 (o ile nie pomyliłem numeracji:) ) i był zamontowany na tylnej ścianie po lewej i było git.

Opublikowano
Czekam z niecierpliwością na szablony kaseciaków zaproponowane przez deccorativo. W związku z tym, że muszę kupić wszystko do wykonania takiego kaseciaka mam pytanie:

1. Czy do tej wielkości zbiornika wystarczy pompa Aquaqel 2000 czy raczej kupić Jebao DC3000

2. Która wersja kaseciaka byłaby optymalna do tego zbiornika ( kaseciak może być zamontowany z boku jaki i na środku ).



Kaseciak każdy jest optymalny jak kolega słusznie zauważył bo każdy go robi jak zechce i na swoje widzimisię nie zawsze takie jak moje czy innych widzimisię.

Coś takiego jak szycie u krawca garnituru na miarę - fakturę, deseń, kolor, krój wybierasz a nawet jak masz garb to będzie leżał na tobie idealnie.:D nie to co ten gotowy ze sklepu.

Więc to ty musisz zadecydować czy będzie z boku czy na tyle, czy będzie stał na dnie czy wisiał nad dnem, czy będzie jednostronny czy dwustronny, czy to wersja 6.0 z pionowymi gąbkami czy 7.0 z poziomymi. Jak napiszesz na mój adres mailowy z publicznego profilu to uzgodnimy szczegóły i wyślę projekt bo tu nie wkleję.

Oczywiście jakieś projekty mam ale nie swoje bo nie maluję w 3D ani w exelu - mam podesłane przez dziesiątki kolegów które były na maila uzgadniane poza forum.

Tu nie mam możliwości wklejenia w exelu więc nie robię szablonów.

W zależności czy w ogóle i jak masz wklejone wzmocnienia i jaką kasę na to przeznaczasz to skroimy ci garniturek na miarę potrzeb i twoich możliwości .


Pytasz o pompy do 300l proszę bardzo do wyboru w zależności od dostępnej kasiory:


falownik jvp 102B 5000l/h tylko 12W

2x Hydor Pico 1200 tylko 2x7W

Atman 306 tylko 90 zł

Aquael Circulator 2000

Jebao/Jecod AC lub DC lub DCT od 2000l/h w górę - ale to Mercedesy


W ramach wprawek zrobiłem tło-kaseciak do najmniejszej możliwej Tanganiki - 54l która u mnie robi za kotnik do podchowania tropheusów no dla Malawi jako zbiornik nie realna ale działa prześmiesznie i może być jako tło-kaseciak także do najmniejszej naszej 112l.

Pierwsze to to że jest to kompletna filtracja mech/biol/NO3/PO4 z klarowaniem wody i skimmerem a wszystko chodzi na pompie 2,5W ( słownie dwa i pół wata) zabiera rybom 2litry z 54l i ani centymetra dna.

Przed budową wyglądało raczej jak jeden wielki eksperyment bez złoża biologii tylko na gąbce piasku i tym wapieniu, ale parametry doskonałe NH4-0 NO2 - 0,025 NO3 - 5-7 a woda klar super.


437b5f35cbdf8a1bgen.jpg



zaplanowałem totalną rewolucję by sprawdzić

- korek od wina Seby - kto czytał ten wie o co chodzi

- sprawdzenie biologii zrobionej przed zakupem akwarium

- sprawdzenie czy wystarcza tylko piasek jako złoże biologii po usunięciu gąbki i wapienia


kolejne etapy budowy


e8ec1bd3d6d1e225gen.jpg


f63485b3befadf41gen.jpg


4a18a833150bc084gen.jpg




opis co i gdzie


c9ac73fd8ff885c0gen.jpg


efekt końcowy


070f05088cf48e47gen.jpg



pomiary parametrów po 3 dniach.

Opublikowano
Jak zamontowałeś ten falownik ?


Na wcisk:D Agnieszko

Ważne by to był falownik który ma wystający okrągły kołnierz na wylocie np jvp 102B ja użyłem jvp 110 a jvp100 już się nie nadaje bo nie ma kołnierza.

I koniecznie trzeba kupić wersję na przyssawkę. Ja ostatecznie założyłem przyssawkę bo komora pompy ma długość falownika z przyssawką więc nie ma się gdzie cofnąć:D

Dopiero jak to włączyłem to mi kopara opadła:shock:

Rozumiesz jak pcha te 2000l/h do przodu to sam falownik chce do tyłu.:D musi mieć podparcie bo kleić nie można musi być możliwość wyjęcia.

Do karmienia muszę wyłączać bo mi płatki wciąga w filtr zanim ryby doskoczą. ale praca tego jest zabawna - tylko na filmie można zobaczyć - zdjęcia nie pokażą.

Jeszcze mam falownik Resuna 4000l/h to zobaczę jak ten będzie działał i nakręcę filmik.

Oj Seba będziesz zdziwiony przyjacielu:D :D

  • Dziękuję 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Deccorativo polecał mi cosmpoplast500 do klejenia pcv, ale nie mogłem go znaleść w okolicy, a nie uśmiechał mi sie zamawiać go z Allegro czy to "cos" z castoramy sie nada? http://www.castorama.pl/produkty/narzedzia-i-artykuly/mocowania-i-laczenie/tasmy-i-kleje/kleje/klej-technicqll-do-twardych-plastikow-20-ml.html


Klej jest odpowiedni do klejenia zabawek dla dzieci, mikserów i rur w kradnie więc chyba będzie ok.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Na chwilę obecną wszystkie 3 buccochromisy wyglądają na potencjalne samice i obecnie nic nie wskazuje aby był wśród nich samiec. Świadczy o tym m.in. brak nawet zalążków atrap jajowych, charakterystycznego wydłużania i zaostrzania się płetw, brak zmian w ubarwieniu szczególnie w okolicy pyska, roznica między największym, a najmniejszym to maksymalnie 2cm (na starcie były tej samej wielkości), do tego co równie ważne ich zachowiania nie świadczą o tym, że jest wśród nich potencjalny samiec lub np więcej niż jeden samiec. Widziałem też sporo zdjęć Buccochromisów i przy tej wielkości bardzo często samiec jest  już częściowo wybarwiony + dodatkowo dość wyraźnie odbiega wielkością swoim samicom. Reasumując jeszcze chwilę zaczekam, a później będę rozglądał się za samcem ewentualnie może trafi się ktoś, kto też kupował młode ryby z dobrego źródła i trafiło mi się więcej samców itp. Przy okazji jakby ktoś kto czyta miał na zbyciu samca lub potrzebował jednej samicy (planuje zostawić dwie) to można dać znać na priv. 
    • Ślicznego masz champso 🙂. Bucco ze zdjęcia to raczej samica, mam 4 mlode sztuki samca i trzy samice, różnica w wygladzie (wielkosc i budowa) diametralne. https://youtu.be/LoE0Isqv5Kg?feature=shared
    • Aktualizacja po 12 miesiącach od zalania zbiornika (10 m-cy od wpuszczenia obsady) Dziesięć miesięcy zrobiło swoje i widać po rybach, że trochę podrosły. Najważniejsze, że nadal ,,pływamy" w tym samym składzie i okres dojrzewania zbiornika nie wpłynął na obsadę. Pozostając przy temacie obecnej wielkości moich podopiecznych to wiadomo, że obserwując ryby każdego dnia, realny przyrost w ciągu jednego czy dwóch miesięcy nie jest aż tak zauważalny. Jednak niewątpliwie samiec Nimbochromis Livingstoni rośnie jak na drożdżach (w jego przypadku raczej bardziej na stynkach i krewetkach). W ostatnich miesiącach mocno wystrzeliły też moje 3 Buccochromisy. U pozostałych ryb biorąc pod uwagę wielkość początkową trzeba przyznać, że z perspektywy 8 miesięcy widać, że to już większe sztuki, ale nie ma aż tak spektakularnych przerostów jak np u amerykańskich pielegnic, które trzymałem u siebie lata temu. Dodam tylko, że w przypadku gatunków (Nimbo, Champso, Dimidio, Fosso) gdzie bazowo miałem określoną płeć nie było żadnych niespodzianek. Jeśli chodzi o pozostałe dwa gatunki, to na chwilę obecną u Tyrano chyba potwierdza się, iż będzie to samiec, zaś u Buccochromisów określenie płci (bez zaglądania pod ogonek) nadal nie jest możliwe. Pomijając fakt, iż w ostatnich miesiącach cała trójka wyraźnie złapała centymetrów, to jeden z osobników wystrzelił trochę bardziej i w nim upatruje samca, choć  może to być bardzo złudne i nie jest to poparte zmianami w ubarwieniu lub zachowaniami wskazującymi, że może być to młody samiec. Po cichu mam nadzieję, że wśród 3 osobników trafi się chociaż jeden samiec i samica, bo wtedy odbyłoby się bez ingegrencji w obsadę (no chyba, że byłoby 2+1 to pozbędę się jednego samca). Na chwilę obecną trochę wróżenie z fusów więc zbytnio się tym nie przejmuje, niech rosną, czas pokaże co dalej, a myślę, że te najbliższe miesiące ostatecznie potwierdzą czy samotny Tyrannochromis to samiec i czy u Bucco jest jakiś samiec (oby nie trzy). W tym wszystkim bardzo ważne jest to że mimo upływu czasu mogę przyznać, ze agresja między rybami jest co najwyżej ma minimalnym poziomie. W akwarium panuje ład i harmonia, do tej pory nie było sytuacji kiedy, któraś z ryb miałaby wyraźniejsze obrażenia walk/przepychanek (mam tu na myśli mocno postrzępione płetwy, ubytki w łuskach lub nawet zachowania sugerujące totalne zdominowanie). Jedynie na linii Champso-Nimbo od czasu do czasu trochę zaiskrzy. Raczej zdarza się to jednak tylko w okresie tarła Chmpsochromisa. Chłopaki najwyraźniej nadal widzą w sobie jedynych konkurentów do bycia ,,władcą zbiornika" i dlatego od czasu do czasu, Champso zaczepi samca Nimbochromisa (który jest drugą siłą w hierarchii mojej zbieraniny drapieznikow). Choć nie jest to wojna na całego i nie porównywalnym tego do licznych spin obserwowanych u mbuny. W okresach kiedy ww. dwa gatunki nie mają tarła samce starają się nie wchodzić sobie często w drogę. Pozycja Nimbo nie jest jednak na tyle silna aby mocniej odgryzać się Champsochormisowi (nawet w okresie swojego tarła). W tym czasie nimbochromis czuje się dużo pewniej ale nie na tyle aby powodować starcia z troche większym (albo raczej jedynie dłuższym) Champso. Jak jestem przy masie Nimbochromisa to muszę podkreślić, iż jest to mój największy łasuch i przypomina mi nabitego gościa z siłowni. Absolutnie nie przekarmiam swoich podopiecznych ale Nimbo to faktycznie kawał prosiaka, mimo, iż widząc spadającą (pokrojoną) stynkę tafla, aż się gotuje, wszyscy rzucają się aby wyrwać jak najwięcej łakomych kasków ale to Nimbo praktycznie zawsze wciąga najwięcej. Przy korycie jest bezwzględny i nawet Champso nie ma do niego podjazdu. Myślę, że to wszystko z czasem lekko się wyrówna bo na chwilę obecną Nimbo względem większości obsady nadrabia gabarytami (a tym samym również pojemnością pyska i brzucha), poza tym stynka i krewetki są na chwilę obecną z reguły krojone na trochę mniejsze kawałki, tak aby nie narobić problemu mniejszym mieszkańcom - szczególnie samicom Nimbo oraz Dimidio, których pojemność pyska znacznie odbiega od moich największych predatorów. Jeśli nie podzielę stynki to zdarza się że najmniejsze osobniki złapią stosunkowo dużą rybę i kończy się to pływaniem przez kilka h z wystającą z pyska stynką. Na obecną chwilę bardzo często do tarła podchodzą Nimbochromisy i Champsochromisy. Trochę rzadziej za miłosne igraszki zabierają się Dimidochormisy i Fossorochormisy. Oczywiście z uwagi na ograniczoną ilości kryjówek wyjątkowo rzadko udaje się spotkać ,,coś małego". Realnie patrząc to w całym akwarium jakiś pojedynczy maluch moze do pewnych gabarytów wytrwać jedynie gdzieś w blokach tła strukturalnego, a w sumie to mam jedno może dwa takie miejsca. Do tej pory miałem jednego ,,zawodnika", który wytrwał dłużej i regularnie widziałem jak się chowa w swojej kryjówce, miał już z 1,5-2cm, ale w pewnym momencie i jego przestałem widywać. Wiadomo, że to nic odkrywczego ale np. przy mbunie 1,5-3cm maluch przy dobrej znajomości zakamarków zbiornika i przy większym zagruzowaniu jest już niemal bezpieczny, to tutaj przy rosnącej obsadzie nie ma najmniejszych szans bo nawet jakby malych uchował się do tych 3 czy 4cm to w pewnym momencie będzie musiał wypłynąć na ,,pełne wody" a wielkie pyski będą wtedy tylko czekać na dodatkowy posiłek. Należy nadmienić, iz na obecną chwilę nie mogę narzekać na jakieś niebezpieczne obrazki w trakcie tarła. Jedynie samiec Champsochromis chwilowo zmniejsza przestrzeń życiową pozostałych mieszkańców, jednak nie są stłamszeni jak sardynki tylko mają dla siebie dobrze ponad połowę akwarium (akurat właśnie dziś jest ten dzień). Jako miejsce do tarła wybrał sobie pustą przestrzeń po lewej stronie akwarium, pod samą taflą (pod warunkiem, że to nie samiec Nimbo) oraz z tyłu za dwoma większymi modułami, na środku ryby mogą swobodnie plywac (przydaje się tu 80cm głębi). Na szczęście takie sytuacje nie wiążą się z przesadna agresja i inne gatunki schodzą z drogi nabuzowanemu samcowi Champso więc nie spotkałem się z jakimiś niebezpiecznymi sytuacjami. Pozostałe gatunki podchodzą do tarła to tu to tam i nie wiąże się to z przejmowaniem jakieś większej części akwarium. Ponad 2,5 m i 80cm głębi/szerokości przy niezbyt licznej obsadzie na chwilę obecną pozwala na jednoczesne tarło dwóch gatunków, które nie odbija się na jakości życia innych  mieszkańców. Wiem, że ryby są jeszcze młode i możliwe, że z czasem będzie trudniej o taki ład i harmonie, ale na tą chwilę jestem optymistą (tym bardziej, że 4 z 5 gatunków, ktore będą podchodzić do tarła to już całkiem spore osobniki i na tą chwilę wszystko dobrze się kręci) i mam nadzieję, że przy takiej obsadzie te 1400l im wystarczy. Z takich końcowych refleksji dodam tylko, że jak na tą chwilę jestem zadowolony, że zdecydowałem się na stosunkowo małą ilość ryb (5 gatunków z 1/2 samicami + pojedynczy Tyranochromis). 14 drapieżników zadowalająco wypełnia ten baniak, a jednocześnie nadal mam wrażenie, że ryby mają wystarczająco miejsca dla siebie.  
    • Przypadkiem trafiłem na Twoje pytanie, więc pewnie już jest nieaktualne, ale dla porządku odpowiadam. To prawdopodobnie krasnorosty. Zmora w akwariach roślinnych, w Malawi nawet mogłyby nieźle wyglądać. Nie jestem jednak pewien, czy ryby to jedzą, bo jak nie to pewnie zarosną wszystko. Na wszelki wypadek staram się więc, żeby się u mnie nie pojawiły, bo trudno z nimi walczyć.
    • Ja zaproponuję metriaclima estherae red blue, niebieskie samce i pomarańczowe samiczki.  
    • Witaj. Pewnie część odpowiedzi będzie już nieaktualna, ale odpowiem. 1) w takiej sytuacji możesz od razu wpuszczać ryby. Tak na marginesie, nawet gdyby to było zupełnie świeże akwarium, to przy planach jednogatunkowego akwarium mógłbyś spokojnie wpuścić do tego litrażu te kilkanaście sztuk maluchów. Nie byłoby z tym żadnego problemu. 2) testy kropelkowe JBL są chyba najbardziej miarodajne. 3) nochal w takim litrażu mógłby być ok, gdyby nie długość tego akwarium. Tu mam wątpliwości. To mbuna zaliczana do tych większych, a do tego lubiąca sobie popływać. Potrzebuje przestrzeni. Nie jest ścisłym terytorialistą, przywiązanym do jakiejś groty. Nie chcesz saulosi, więc może Pseudotropheus interruptus lub Pseudotropheus sp. "membe deep" lub Pseudotropheus johani. Myślę, że mógłbyś dać do tego akwarium  dwa gatunki. Np. któryś z wymienionych i Labidochromis chisumulae lub Labidochromis sp."perlmut" lub Iodotropheus sprengerae.  Aranżacja super.  
    • Te brązowe to okrzemki. Te zielone to zielenice, które zaczynają przykrywać okrzemki. Okrzemki w końcu przestaną być widoczne,co nie znaczy, że ich nie będzie. Zaczną po prostu dominować inne glony. 
    • Sprzedam w bardzo dobrym stanie dwa filtry AQUAEL ULTRAMAX 1500 wraz z pudełkami i akcesoriami.  Cena za oba to 500 zł. Przesyłka w cenie. Oferta tylko tutaj i tylko dla osób z forum.   🍻  
    • @Duckdub coś nie działa  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.