Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie


Tak z Waszego doświadczenia w ver 2.0 jaką i jak grubą gąbkę dać aby było OK?

Dzisiaj mam grubość 10 cm (40x10x10) ale chcę to zmniejszyc do 5 cm. tym zabiegiem chcę odzyskać trochę miejsca. Ale czy to ni ebędzie za mało? I jaką gestośc dać? Dzisiaj mam 45 ppi.

Opublikowano

A tak w kwesti skimera według mnie bardzo prostym i w 100% skutecznym rozwwiązaniem będzie wygospodarowanie minimalnej komory na pompe hj311 za 13 zł .

Pompa jest bardzo mała spokojnie da się ją zmieścić w każdym kaseciaku.

Opublikowano

Zadałem sobie trud przejrzenia tego wątku od początku i chciałbym zdementować dwie bzdury które pemergency napisał w poście 397 i 444.


EDIT stecjalnie dla Bezpryma: ;)

Pompa jebao serii DC pamięta ustawienie sprzed wyłączenia prądu. Po powrocie prądu nie włącza max obrotów.

Pracując na zewnątrz (poza wodą) wcale nie zdarza się jej przeciekać, bo ma wyśmienite uszczelki. ;)

To tak gwoli nie wprowadzania w błąd.

Opublikowano
Zadałem sobie trud przejrzenia tego wątku od początku i chciałbym zdementować dwie bzdury które pemergency napisał w poście 397 i 444.

Pompa jebao dc pamięta ustawienie sprzed wyłączenia prądu oraz nie, pracując na zewnątrz wcale nie zdarza się jej przeciekać. ;)

To tak gwoli nie wprowadzania w błąd.


Makok drugiej części twojego postu za ch....re nie mogę zrozumieć aczkolwiek czytałem go kilka razy.


Wysłane z mojego LG-D722 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Filtr kasetowy 7.1 polimer - free NO2 NO3 PO4 - uzgodniona z Deccorativo - nie sprawdzona eksploatacjnie

Wersja dla pomp MAX 1000l/h i zbiorników 120-240l

(dla większych pomp wielkość przelotów, szerokość i długość muszą być większe a filtr dwustronny)


1111filtr%2520-%2520Kopia.png


Wymiary zewnętrzne filtra:

25cm x 25cm x 5,6cm


Wymiary wewnętrzne komór:

A - 3cm x 5cm

B - 8cm x 5cm

C+D - 13cm x 5cm


Komory:

A - komora ze szczelinami w dolnym rogu filtra, mieszcząca (1) krótką grzałkę 100W o średnicy 2cm


3cm górny przelot między komorą A i B


B - komora filtracyjna z:

2 - 5cm gąbki 45PPI

3 - 2cm DRAK PHOSPHAREDUC

4 - 1cm wata bo 3 brudzi.

5 - +-6cm ceramiki

6 - +-6cm NGBC (OAL NITRA-GUARD BIO-CUBES 250ml)

7 - 1cm ruszt na dnie (wklejone na sztorc kilka pasków pcv zgodnie z kierunkiem przepływu wody)


3cm dolny przelot między komorą B i C


C - komora - "prawie odpieniacz białek":

8 - 5cm kamień napowietrzający

9 - 1cm grubości gąbka "Seby" T25 - wsuwana w ramkę - zmieniana raz w tygodniu na nową


D - komora pompy:

11 - 1cm gąbka antywibracyjna

10 - pompa Hydor Pico 1000


Koszty:

50zł spienione pcv

10zł tania ceramika

67zł pompa Hydor Pico 1000 lub 1200 (z przesyłką)

69zł NGBC 250ml z upustem (kod promocyjny "BioCubes" 50% do końca roku)

19zł Drak-phos 100g

6zł wata

24zł 2xGąbka ppi45 oraz zamiennie ppi35 (z przesyłką)

6zł arkusz 0,75m2 gąbki Seby 1cm

92zł Napowietrzacz JBL Prosilent e200 (zestaw)- (rozwojowo e300 za 112zł)

89zł grzałka TYTANOWA 100W LifeTech (z przesyłką)

10zł woreczki na ceramikę itp.

= +-450zł

Opublikowano

Tak sobie myślałem o wersji 7.0 i przypomniały mi się stare, szklane filtry zawieszane na zewnątrz akwarium. Zasys z akwa był fajką i wpadał na warstwowo ułożone media jak gąbka, wata. Na dole była rurka wracająca do akwarium napędzana napowietrzaczem (na marginesie, to były czasy... :) ). Teraz pewnie podobnie działają kaskady.

Nie jest to nic odkrywczego, ale gdyby zastosować ten patent wewnątrz akwarium? Wtedy powierzchnia gąbek będzie większa niż w 7.0 i nie trzeba by często czyścić gąbki. A i łatwiej ją wyjąć niż pionową z poprzednich wersji. Ceramikę można by umieścić w siatce na jakiejś kartce.

42cb24248c240123b2e906343c99b659.jpg

Co o tym sądzicie?


Wysłane z telefonu

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.