Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Apeopo odnowienia tematu.Dzis wpadlem na pomysl zminimalizowania kaseciaka.Jak go opracuje podziele sie doswiadczeniami.Moj kaseciak jak do tej pory piwknie czysci akwarium.Nawet po przemieszaniu dna po 2h woda jest krysztal.

Opublikowano
..

Najbardziej mi pasuje koncepcja dużego kamulca aż do tafli wody i kaseciak w środku. Tylko kto mi taki kamień wydrąży za rozsądne pieniądze ;) No i baniak przydałby się większy wtedy :)



Jest na forum parę pięknych opisów jak zrobić sztuczny kamień.

Jak w toto obsadzić kaseciach by wszystko razem nie wypłynęło - to już małe piwo i kasa zdumiewająco mała.

Jak dobierzesz akryle w kolorze tych łupków ze Stojadły to wyjdzie rewelka.

Opublikowano

Problemy są dwa - wolę naturalne kamienie i brak zdolności artystycznych.

W razie czego rozumiem, że docinanie PCV to pestka? Czym to można robić? Czy przypadkiem nożykiem nie da rady?

Co z pompką? Musi być koniecznie cicha bo akwa będzie stało między bokiem narożnika a ścianą.

Opublikowano

Pompka powerhead jest dobra,jest tez dobry aquael.Albo tanie chinczyki resun-b. Ja na pcv rozrysowalem potrzebne plytki i wycinalem nozykiem do regipsow pierwszy raz powoli i dokladnie po liniach a drugi raz do konca.Bardzo dokladnie mi wyszlo.

-- dołączony post:

Co do kasety.Zobacz wczesniej jak umiescilem.Na przyssawkach,ale te nie utrzymaja ciezaru kamieni wiec trzeba by podstawic czyms.Kamienie przykleisz bez problemu na sylikonie.

Opublikowano

Kamienie potrzebuję na 2 bokach. Myślałem, żeby na rogach schodziły aż do podłoża a pośrodku była dziura, coś a'la brama. Byle tylko naturalnie to wyszło.

Ok, dzięki, chyba już wszystko wiem.


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Mam liczne pytania o wymiary filtra kasetowego. Każdy nie wiem czemu chce to zmieniać nie licząc się z ograniczeniami np wysokość kasety 30cm - to błąd!!!

Z kilku-miesięcznej eksploatacji takich dwu i wymianie tego wielkiego modelowego na nowy o wiele mniejszy płyną takie wnioski:


1/ Filtr kasetowy projektujemy nie na obecny baniak ale uwzględniamy większe o których na razie tylko marzymy, bo to nie zmienia jego wymiarów i nie wymaga budowy nowego filtra. Wystarczy wtedy zmienić zwykłą ceramikę 2 litry na Matrix 2 litry ( do baniaka 800l ) i przedłużyć szczudła na których się opiera o dno by z baniaka wysokości 40 cm przejść na wysokość 60cm. i z 240l na 800l bez żadnych problemów z wymianą sprzętu i dużych kosztów ( 2 litry Matrixa -106 zl). Ewentualnie do pracującej już pompy Aquael Circulator 2000 dokładamy małą ale obecnie najwydajniejszą Hydor Pico Evo 1200 tylko 7W. Wkrótce napiszę nowy temat gdzie będzie ta pompa podstawą rozwiązania problemów z biologią.


2/ Szerokość kasety czyli jej grubość.

Wymiar ten limituje szerokość baniaka oraz dostępne tanie gąbki na mechanika jak również objętość wkładu biologicznego. Zmniejszenie grubości filtra o 2cm z 10 cm na 8 cm skutkuje wzrostem jego wysokości o 4cm dla 2 litrowej ceramiki.

Optymalne jest 10,1 cm mierzone wewnątrz - te 0,1cm to luz na gąbkę by łatwo się wkładało i wyjmowało.


3/ Wysokość kasety.

Wymiar ten limitują dwa czynniki:

a/ długości grzałek które nie mogą znacznie wystawać powyżej lustra wody i kasety a powinniśmy mając na uwadze pkt1 uwzględniać grzałki co najmniej 2x200W - Eheim Jager ma długość 40cm .

b/ wystarczający słup wody w komorze pompy by ta się nie zapowietrzała. Tu jest prosty rachunek - 1 cm wolny od dna + 17 cm na dwa litry ceramiki + 2 cm na watę + 15 cm na zanurzenie pompy AqC2000 + 4 cm na różnicę lustra wody + 1 cm od krawędzi = minimum 40 cm

Wysokość kasety robimy zawsze - minimum 40 cm wymiar wewnętrzny.


4/ Długość kasety.

Tu mogą być dość duże różnice wymiarowe wynikające z podejścia do potrzeb filtracji.

Patrząc od wlotu wody najmniejszy wariant to:


1cm komora śmieciowa + 5cm gąbka ppi45 ( bez prefiltra) + 3 cm komora grzałki + 12 cm komora pompy -razem z prowadnicami i przegrodą = 22,5 cm


Wariant optymalny


1cm komora śmieciowa + 10cm gąbka ppi45 ( bez prefiltra) + 8cm komora chemii + 12 cm komora pompy - razem z prowadnicami ,przegrodą = 32,5 cm.


Dlaczego usunąłem gąbkę prefiltra. Sprawdzała się tam tylko już bardzo gęsta ppi30 przy głównej ppi45 - więc różnica żadna, a listwa prowadząca wypadła. Dostęp do gąbek jest i tak przy podmiankach wody i nawet jak się gąbki w ogóle nie zapchały to i tak lepiej je przy okazji wypłukać bo wywalamy cały syf z baniaka. Po co ma to tylko ponosić poziomy azotanów i fosforanów. Taka 10cm gąbka w baniaku z 20 szt dużych pysków w sposób widoczny przytyka się po 2 miesiącach a i tak nie ma to żadnego wpływu na wypływ z pompy.

  • Dziękuję 2
Opublikowano

Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w wariancie optymalnym potrzebuję następujące formatki (w cm):

dno - 1x32,6x10,7

boki - 2x32,6x40

przód, tył i przegrody - 4x10,1x40

przegroda pompy - 1x10,1x38

Założenia

- szerokość 10,1 cm "luz na gąbkę"

- boki, przgrody, przód i tył naklejane są na dno

- przegrody, przód i tył wklejane są między boki

- przód ma wycięcia/kratki na górze i dole plus grzebień na samej górze (ile? Z centymetr?)

- pierwsza i druga przegroda mają wycięte środki aby gąbka się trzymała (ile zostawić boków? z 0,5 cm?)

- trzecia i ostatnia przegroda (pompy) jest pełna ale krótsza (te 2 cm luzu od dna wystarczy?)

Razem wychodzi 10,7x32,6x40,3cm.

Akwarium 300 litrów, więc nie dam więcej jak 1l Matrixu.

Czy dobrze to wszystko policzyłem? Szczególnie jeśli chodzi o szerokość ramki do prowadzenia gąbki i odległość ostatniej przegrody od dna?

Opublikowano
Poprawcie mnie, jeśli się mylę, ale w wariancie optymalnym potrzebuję następujące formatki (w cm):

dno - 1x32,6x10,7

boki - 2x32,6x40

przód, tył i przegrody - 4x10,1x40

przegroda pompy - 1x10,1x38

Założenia

- szerokość 10,1 cm "luz na gąbkę"

- boki, przgrody, przód i tył naklejane są na dno

- przegrody, przód i tył wklejane są między boki

- przód ma wycięcia/kratki na górze i dole plus grzebień na samej górze (ile? Z centymetr?)

- pierwsza i druga przegroda mają wycięte środki aby gąbka się trzymała (ile zostawić boków? z 0,5 cm?)

- trzecia i ostatnia przegroda (pompy) jest pełna ale krótsza (te 2 cm luzu od dna wystarczy?)

Razem wychodzi 10,7x32,6x40,3cm.

Akwarium 300 litrów, więc nie dam więcej jak 1l Matrixu.

Czy dobrze to wszystko policzyłem? Szczególnie jeśli chodzi o szerokość ramki do prowadzenia gąbki i odległość ostatniej przegrody od dna?



na oko wszystko dobrze policzyłeś. Nareszcie ktoś myślący o wielkości złoża i swoich pieniądzach.

przegrodę między dnem a komorą pompy - przelot 5cm i na dnie komory pompy wklej dwie listewki unoszące worek z Matrixem 1-1,5cm nad dnem.

listewki prowadzące gąbki 1-1,5cm


nie podałeś głębokości baniaka i wymiaru od dna do wzmocnienia wzdłużnego chyba że będzie ustawienie boczne nie wchodzące pod wzmocnienia.

Dno daj z gresu lub innej ciężkiej ceramiki i to podwójnie. Inaczej kaseta z 3mm spienionego pcv pływa. To podniesie kasetę nieco - trzeba to uwzględnić

powodzenia i pochwal się rezultatem


Jaki napęd kasety dajesz?

W mojej 150cm 300l w kasecie pracują

2 x Hydor Pico Evo 1200 oraz po drugiej stronie Jebao WP25 na najniższych ustawieniach.


Wnioski:

1 szt Hydora wystarczająco czyści wodę na kryształ i nic nie jest w stanie jej dorównać w cichej pracy. Wtedy wyrażnie słychać Jebao WP25

2 szt Hydora pracuje tak samo głośno jak Jebao chodz odgłosy są inne i Jebao mruczy a Hydory jednostajnie szumią. Tylko taka różnica.

Jestem zadowolony jest cicho.

Jebao WP25 dno zamiata i wymywa piasek do dna. Bardzo przydatna funkcja Feed czyli wyłączenie na 10 min na czas karmienia ryb.

To bardzo silny falownik z programowanym sterowaniem za niewielką kaskę - polecam

Opublikowano

Dzięki za rozwiązanie dylematów odnośnie budowy :)

Baniak 120cm, 52 cm od dna do wzmocnienia, wiec kryjówka będzie. A kaseciak nie wypłynie bo ma być obklejony kamieniem.

Co do pompek na razie będzie Hydor Pico 1200 plus mam na stanie jakaś starą 1100l/h (cięcie kosztów).

Ile kleju do pcv kupić (tego co Ty używałeś, nie pamiętam nazwy ale jest gdzieś na początku podane)?


Wysłane z telefonu

Opublikowano

Wtrace swoje:)W castoramie jest klej dragon do pcv za 4.5 tubka.Ja zuzylem prawie 2 cale i nie wplywa na wode.Proponuje od srodka uszczelnic sobie krawedzie sylikonem,tak dla pewnosci ze czysta woda leci:)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
    • Cześć, miło mi . Najprawdopodobniej będę kupował właśnie od Przemka, lub od akwaria.pro. Bardzo dziękuje za tak duży odzew, finalnie najprawdopodobniej będę brał akwarium właśnie z szyby 10mm. Przede mną jeszcze pewnie sporo czytania tego forum do tego czasu, ale już wiem w jakim kierunku działać . Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Mam i miałem już kilka różzych zbiorników od Wromaku. Nigdy nie bylo z nimi żadnego problemu. Obecny 375l stoi już 5 lat.
    • @Radiowski Witam Ziomka z pięknego miasta Torunia. 😉 Potwierdzam słowa Andrzeja. Mam od Przemka akwarium, co prawda sam je przywiozłem, bo akurat miałem wyjazd do Szczecina, ale wiem, że zorganizowałby Ci transport. Super wykonanie, zrobi co tylko zechcesz. Różne widziałem tu opinie na temat kontaktu z nim, ja zupełnie nie mogę narzekać, wręcz przeciwnie. Niemal na ostatnią chwilę udało mi się nieco powiększyć ostateczne wymiary zbiornika (początkowo miało być takie, jakie teraz planujesz) - także stawiaj od razu największe, jakie możesz, byś później nie żałował. 😉
    • Gdziekolwiek kupisz to upewnij się , że ten rozmiar akwa nie jest produktem firmy Wromak ( z Wrocławia).  To ich akwaria "słynęły" z tego , że po prostu pękały.  Przyczyną nie była zbyt cienka grubość szyb bo była akurat zgodna z normami ( znajdziesz w necie) , ale przyczyną były źle wykonane wzmocnienia wzdłużne i źle montowane. Firma dostawała setki ( w owym czasie) monitów ale nie brała ich chyba pod uwagę bo ich akwa wtedy dalej pękały.  Też tego doświadczyłem tyle , że mi w nocy pękło samo wzmocnienie wzdłużne. Takiego hałasu długo się nie zapomina. A żeby było śmieszniej to wiele awarii tego typu odbywa się w nocy:) . W Szczecinie masz super fachowca  @przemek wieczorek.  Nie wiem jak teraz z nim jest jeżeli chodzi o kontakt. Ale fachowiec super. 
    • No to ja się wyłamię. Miałem 240-stkę Juwela z szyby 8. Bez wzmocnień, spięte tylko plastikową koroną z plastikową spinką po środku (taki standard Juwela) Miałem je 2 lata. 4 lata temu sprzedałem i działa po dziś dzień🤷‍♂️
    • Miałem akwarium tego litrażu robione na zamówienie i kazałem robić z 10 i dodatkowo dałem jeszcze dorobić wzmocnienia,choć twierdził  sprzedawca  że przy tej grubości szkła wzmocnienia niepotrzebne,ale  się uparłem.Strzeżonego itd....😁
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.