Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przymierzam się do zrobienia pokryw na swoje dwa akwaria 300 litrowe (120x50x50). Planuję zrobic to z PCV 8 mm z dzielonym wiekiem. Miałem już taką pokrywę kiedyś w akwarium roślinnym gdzie miałem świetlówki i nie miałem wątpliwości jak teraz.


Obecnie jadę na żarówkach led gu10 i jednym naświetlaczu. Kolory są dosyć mdłe i przede wszystkim trochę ciemno wg mnie. Druga sprawa gdybym pozostał przy obecnym świetle to jak to zamontować pod taką pokrywę. Wiadomo wilgoć i woda dostająca się do oprawek może spowodować bum.


Myślałem to zakleić jakąś żywicą tylko jaką i gdzie to zdobyć ?


Zastosować taśmy led tylko jakie i ile ?


Mam biotop CA i Malawi. Do Malawi trochę niebieskie pasowałoby użyć myślałem na połączeniu 2 taśm - białej i niebieskiej.


Chętnie posłucham Waszych rad ewentualnie oddzielnych pomysłów.

Opublikowano
nikt nie ma pomysłu ?


o nie kolego gdybyś tylko w dziale Oświetlenie przeczytał 1/10 pomysłów które tam były roztrząsane i opiniowane przez innych to na pewno znajdziesz swoją drogę do światła.

Po prostu za mało podałeś kryteriów jakie powinno spełnić twoje światełko. Podstawowe -Ile kasy przeznaczasz na to??

Możesz iść od HQI - 150W 9000lm poprzez stare świetlówki T8 aż do taśm RGB. 600lm/m.

Wylądowałeś na Gu i naświetlaczu i twoja ocena tego światełka jest prawdziwa a kierunki w których chcesz podążać- słuszne.

Opublikowano
Kurde czytałem nie jeden tutaj temat i mam mętlik w głowie .... Coraz bardziej zachęcają mnie te moduły http://softled.pl/pl/p/Modul-4-LED-z-diodami-Samsung-5630/139


Nie mam kompletnie pojęcia ile musialbym użyć na 120 cm akwarium. Nie mam porównania jak to świeci.

Każdy piszę że są wodoodporne a w danych pisze że mają IP65 więc jak to w końcu jest.



co najmniej dwóch kolegów to już wykonało, to pisz do nich na PW o szczegóły, kolega Sebo chyba kupił 6 szt a zastosował chyba tylko dwa bo było za jasno - albo coś pokręciłem.

IP 65 faktycznie nie jest wodoszczelne tylko bryzgoszczelne, trudno o ocenę bo to nowość i nikt nie ma opinii np po roku pracy pod pokrywą akwa. Moduł zimny daje światło ok 6000K i płaskie więc nie wybarwia czerwonego i dość słabo niebieski. Trzeba dołożyć albo diody R i B albo taśmę RGB. a tu problem wody masz na 100% nawet z tą IP68. nie wytrzymują skraplania wody.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.