Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam.

Czy jest ktoś na forum, kto używa tych modułów Samsunga:

http://softled.pl/pl/p/Modul-4-LED-z-diodami-Samsung-5630/139


Interesuje mnie ile sztuk potrzeba i czy to się w ogóle nadaje? Będę wdzięczny za pomoc.



Jak trochę włożysz wysiłku to jak najbardziej się nadaje.

Wersja zimna daje światło o temp. barwowej ok 6500K a to za nisko, ale strumień świetlny 170lm aż za duży bo i tak trzeba użyć naście modułów.

Jak montowane pod pokrywą blisko lustra wody to odstępy modułów max 5cm bo dają wąski snop światła i wyjdzie efekt "pojawiam się i znikam" jak u Marka na początku.

A jak zrobisz wg poniższych zaleceń to zakasujesz Marka swoim światełkiem na maxa, choć on swoje ocenia najwyżej z tych które miał. W to nie wątpię bo to doświadczony gościu w malawce.

Wszystkie bez wyjątku diody WHITE _LED nie mają silnej składowej czerwonej i niebieskiej w spektrum światła, a to one wybarwiają prawidłowo kolory naszych ryb. Zawsze więc rybcie są mdłe i bez ładnych wybarwień - coś jak ze świetlówkami ogólnego stosowania a nie akwarystycznymi.

Moduły Samsunga 5630 nie są inne ale zaletą jest ich wodoodporność i własny pad radiatora.

Wykorzystaj to. Na płaskowniku alu grubości min 2mm i szer max na ile sobie możesz pozwolić zmontuj dwa niezależne naprzemienne sznury z tych modułów. Jeden zasil 12V przez timer czasowy z niezależnymi stykami.

PROGRAMATOR CZASOWY TIMER NA SZYNĘ DIN TYGODNIOWY (4130301531) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.@@AMEPARAM@@http://img09.allegroimg.pl/photos/400x300/41/30/30/15/4130301531@@AMEPARAM@@09@@AMEPARAM@@41/30/30/15@@AMEPARAM@@4130301531


Drugi z max 7-mioma modułami S-5630 pozostaw do sterowania płynnego zmierzchu i świtu.


W przeżroczystej rurze długości akwa minus 20cm z plexi fi25/21 na taśmie alu 1mm szer 21 mm przyklej pasek LED 5050 czerwony a obok niebieski a końce rury i wyprowadzenia zasilania zahermetyzuj silikonem. Wklej w pokrywę taką rurę możliwie blisko przedniej szyby z lekkim obrotem by patrzyła w głąb zbiornika (robię takie dowolne hermetyczne świetlówki LED na zamówienie).

Kup w firmie Conrad to:http://www.conrad.pl/Kontroler-RGB-do-pask%C3%B3w-LED-Conrad-MS-35.htm?websale8=conradπ=181818&ci=SHOP_AREA_87008_0212016&otp1=tablink2


jest wielkości 5cio złotówki. W komplecie jest ta pokrywa i płyta CD z oprogramowaniem na twojego PC.

Ma to trzy programowalne regulowane przez ciebie niezależne kanały 12V x 1,5 Ampera.

Do kanału G podłącz drugą wstęgę 7x S-5630 , do kanału R - pasek czerwony do kanału B pasek niebieski. Teraz masz takie możliwości.

1/ całodobowy automatyczny program świecenia w akwa z niebieskim nocnym i płynną regulacją świtu, zmierzchu i przyciemnienia jak nikogo nie ma w domu. Dodatkowe mocne "słoneczko" programowane timerem.

2/ Pełna możliwość wybarwienia ryb i uzyskania światła od 3000K do 15000K z pikiem na czerwonym i niebieskim ( dokładnie jak akwarystyczne świetlówki wybarwiające)

nie zapomnij o kablu bo tego brakuje w zestawie .

http://www.conrad.pl/Kabel-USB-do-programowania,-Voltcraft,-USB-1.1%2f2.0,-180-cm.htm?websale8=conradπ=197339&ci=SHOP_AREA_212006_2420181


nie kupuj odbiornika IR oraz pilota bo drogo a zawsze z laptopem podejdziesz do akwa i kablem zmienisz dowolnie program dobowy.


Mam na tym zrobione oświetlenie RGB 70W w zamkniętym automatycznym cyklu dobowym i testuje to już dwa miesiące. Jak skończę aranżację, start baniaka i wpuszczę rybcie to zaprezentuję całość. Moja koncepcja Malawi jest zupełnie odmienna od wszystkich które na tym forum spotkałem.

Uwaga kontroler MS35 ma także wadę. Nie ma nieulotnej pamięci programów własnych i po wyłączeniu prądu ( awaria lub przypadkowe wyjęcie wtyczki zasilacza 12V) przechodzi w tryb programów własnych ( wolno zmienia barwy) oraz nie ma zegara więc cykl dobowy daje się zaprogramować z dokładnością ok 3 min na dobę. Poza tym ideał i za 80 zł.

Już w tej sprawie pisałem do Niemiec - zobaczymy czy poprawią.


Tym kolego Seba zakasujesz Marka na amen.


PS widzę że teraz dają większą moc w Kontrolerze MS35 teraz 3x 5A więc nie musisz dzielić modułów S-5630 na dwie wstęgi - do 25 szt modułów pakujesz na raz i nie potrzebny timer czasowy.

  • Dziękuję 8
Opublikowano

No no.... taki post, aż miło się czyta ;)


Mi same światło z modułów 6500K nie wystarczało (kolory ryb z deczka mdłe) więc dorzuciłem zamiast taśm moduły czerwone i niebieskie i teraz barwa światła wygląda o niebo lepiej!! Wszystko działa na 2 niezależnych zasilaczach. Całość pobiera 19W ;)


Po przeczytaniu Twojego postu widzę jednak, że mogę jeszcze te moje oświetlenie zmodernizować ;) DZIĘKI !!! deccorativo!!

Opublikowano
No no.... taki post, aż miło się czyta ;)


Mi same światło z modułów 6500K nie wystarczało (kolory ryb z deczka mdłe) więc dorzuciłem zamiast taśm moduły czerwone i niebieskie i teraz barwa światła wygląda o niebo lepiej!! Wszystko działa na 2 niezależnych zasilaczach. Całość pobiera 19W ;)


Po przeczytaniu Twojego postu widzę jednak, że mogę jeszcze te moje oświetlenie zmodernizować ;) DZIĘKI !!! deccorativo!!



światło wybarwiające czyli moduły niebieskie i koniecznie czerwone powinny dawać światło równomierne na całej długości baniaczka dlatego lepsze są taśmy w rurach plexi bo wybarwiają równomiernie i nie ma efektu kameleona z rybciami.

Przy sterowanych programem dobowym modułami led S-5630 czy taśmami pojęcie mocy dotyczy tylko max możliwej (i to często nie jest prawdą ) bo najczęściej są nieco zregulowane a i tak dają dużo światła. Jeśli wierzyć parametrom katalogowym tego modułu jak podaje producent czyli 12V i moc 2,5W to prąd jest zregulowany do 208 mA .

ale i tak ich sprawność świetlna znakomita 68lm/W - typowe świetlówki daleko w tyle.

Zabawa z programowaniem w MS35 i światłem jest przednia. Kiedyś chyba pemergency wkleił taki film z yt na tym sterowniku i tak mnie to zafrapowało że sam to zrobiłem. Tam napisał jakąś moc systemu z kosmosu teraz możesz nawet to zrealizować na 3 szt diod LED RGB COB 20W ( takie od naświetlaczy) jak opanujesz nagrzewanie to będzie jak na scenie w Teatrze Narodowym. Obecnie mój program jest gotowy i czeka na resztę - czyli podkład muzyczny.

Opublikowano

Deccorativo dzięki śliczne za tak wyczerpującą wypowiedź. Żebym ja jeszcze tylko wiedział za co się zabrać to by było dobrze. W dziedzinie elektroniki, programatorów i sterowników jestem kompletnym laikiem. Wybieram raczej proste rozwiązania nie wymagające grzebania w kablach, lutowania ani programowania. Twoje rozwiązania na pewno byłyby o wiele lepsze no ale raczej temu nie podałam. Gdybym miał takie zdolności to już dawno zlutowałbym lampę na ledach cree.


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
może też do białego i niebieskiego dodam czerwone, kolego odwiedzaj to pomożesz:-)


coś chyba nie jarzę jeśli to do mnie, to pisałem że czerwone koniecznie też - jeśli nie do mnie to sorry.

-- dołączony post:

Deccorativo dzięki śliczne za tak wyczerpującą wypowiedź. Żebym ja jeszcze tylko wiedział za co się zabrać to by było dobrze. W dziedzinie elektroniki, programatorów i sterowników jestem kompletnym laikiem. Wybieram raczej proste rozwiązania nie wymagające grzebania w kablach, lutowania ani programowania. Twoje rozwiązania na pewno byłyby o wiele lepsze no ale raczej temu nie podałam. Gdybym miał takie zdolności to już dawno zlutowałbym lampę na ledach cree.


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



Seba zabawa z cree - to już wymaga podstawowej wiedzy elektronicznej i wyposażenia. To co ja proponuje wymaga śrubokręta i nic nie możesz zepsuć bo:

- jak zewrzesz zasilacz 12V to się sam wyłączy

- taśmy led mają przylutowane wyprowadzenia a jak podłączysz odwrotnie to tylko nie zaświecą ale się nie uszkodzą.

- moduły Samsung 5630 to bajka mają gotowe wyprowadzenia

- sterownik Conrad MS35 - ma wszystko pod śrubki a wtyczki kabla żle nie włożysz bo ma klucz prowadzący.

- oprogramowanie jak włożysz płytę do kompa samo się zgłosi i zainstaluje a jak odpalisz to sam zobaczysz że dziecko to zaprogramuje bo program został napisany dla laika i nie wymaga żadnej wiedzy specjalnej - wystarczy przesuwać suwaki jak w mikserze audio. Mój program napisał mój synek.


Więcej wiary w siebie i Do dzieła - na PW ci pomogę jak się zdecydujesz.

Opublikowano

No faktycznie wydaje sie proste. Jakimś tępym typem nie jestem bo majsterkować nieco lubię.

Zacznijmy od pierwszej sprawy. Ile tych modułów samsunga z mojego linku? Akwarium 140x40x50h. No i jaki zasilacz do tego?


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
No faktycznie wydaje sie proste. Jakimś tempym typem nie jestem bo majsterkować nieco lubię.

Zacznijmy od pierwszej sprawy. Ile tych modułów samsunga z mojego linku? Akwarium 140x40x50h. No i jaki zasilacz do tego?


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka



Sebciu wchodzimy w szczegóły konstrukcyjne a to już nie ten temat i rozwiązanie dla każdego może być inne indywidualne więc zapraszam na PW.

Przyślij fotkę pokrywy i co tam teraz świeci to sam zrobisz światełko-cacuszko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.