Skocz do zawartości

2x external filter pomoc w modyfikacji/usprawnieniu filtracji


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W 240-tce jak dla mnie starczy ci 3000l/h, IMHO twój wystrój skutecznie tłumi cyrkulację (nawet 12000l/h nie wydmucha nieczystości z zakamarków ;)) w baniaku i niezbyt ciekawie wygląda. Spróbuj przesłonić trochę sprzęt i może zostawić trochę wolnej przestrzeni na środku. Niestety odpowiednie ustawienie cyrkulacji to metoda prób i błędów.

-------------

Tak na marginesie to masz niezły misz masz rybny ale to temat na inny dział.

-- dołączony post:

Przyjacielu, napisałem koralia 4400 czyli 4400l/h, to odpowiednik kiepskiego chińskiego JVP o opisie 8000l/h (rzeczywisty jakieś 3500l/h, a może nawet nie)
A można wiedzieć jak to zmierzyłeś lub ktoś to zmierzył?
Gość pemergency
Opublikowano
W 240-tce jak dla mnie starczy ci 3000l/h, IMHO twój wystrój skutecznie tłumi cyrkulację (nawet 12000l/h nie wydmucha nieczystości z zakamarków ;)) w baniaku i niezbyt ciekawie wygląda. Spróbuj przesłonić trochę sprzęt i może zostawić trochę wolnej przestrzeni na środku. Niestety odpowiednie ustawienie cyrkulacji to metoda prób i błędów.

-------------

Tak na marginesie to masz niezły misz masz rybny ale to temat na inny dział.

-- dołączony post:

A można wiedzieć jak to zmierzyłeś lub ktoś to zmierzył?



Można wiedzieć, jak najbardziej ;)


Eljot12 na prawdę nie chce mi się szukać tych konkretnych testów kolejny raz, ale podkleję na szybko te, które mam pod ręką dotyczące między innymi hydora, tunze i kilka innych, ale nie uwzględniające JVP. Zwróć uwagę na wyniki Tunze, wartość podana przez producenta 8000l/h, zmierzona 3500l/h, wyobraź sobie teraz jak w tym teście wypadłyby cyrkulatory JVP.


Link do całego artykułu http://www.advancedaquarist.com/2011/7/aafeature


image_full


Na koniec wydajność względem poboru prądu


image_full


Myślę, że troszkę odbiegliśmy od tematu, za co z góry przepraszam...

Opublikowano

Ja napiszę tak, mam JVP 3000l/h i koralię 1500l/h i w mojej subiektywnej ocenie ten pierwszy dmucha znacznie silniej pomimo szerszego strumienia, widziałem jak dmucha JVP 102 czyli 5000l/h i to już jak dla mnie za dużo na 120 cm.

Przy cyrkulatorach duże znaczenie ma ukształtowanie wylotu im szerszy tym pomiar punktowy (chyba taki robili w tym teście) będzie mniejszy. Porównując subiektywnie i organoleptycznie ;) aquael 2700 dmucha mocniej niż JVP ale widać na oko że ma mniejszy strumień. Np. pompa cyrkulacujna 5000l/h z wylotem o średnicy 1,5 cm wychlapywałaby wodę z 240 litrów :)

--------------------

Jak mniemam producenci idą na łatwiznę i liczą to na podstawie wielkości i rodzaju "śruby" i prędkości obrotowej :).

Opublikowano
Tak na marginesie to masz niezły misz masz rybny ale to temat na inny dział.


No niestety wiem, ale te akurat okazy dostałem free (nawet do końca nie wiem co mam w tym akwarium) jak kupiłem akwarium, to samo ze skałkami... szukam wapieni albo piaskowca ale w okolicy na składach mają samą drobnicę, w zoologach też nic ciekawego nie ma. Białe skałki albo żółte mnie tylko interesują. W następny weekend zmiana wystroju... wszystkie kamienie idą na boki, i środek będzie wolny... Tło przykleiłem z tyłu jak akwa stawiałem i po tygodniu się odkleiło... nie wiem czy nie spuścić ~70% wody, odsunąć akwa i nie pomalować na czarno... jeszcze nie wiem czym...


6000l/h czy 12000l/h ?


Aquarium Wave Maker Wavemaker Fish Tank Powerhead All Pond Solutions WM range | eBay

Opublikowano

OK po re dekoracji akwarium. Fluval robi już jako mechanic, APS biolog.


Pozostaje kwestia cyrkulatora/wave makera.


Ale mam dylemat kupić jeden markowy np Koralia, czy APS podwójny 6000/12000 ?

Czy może 2 ?


Wiem, że jednak APS będą miały niższy flow rate niż jest to podane ale zawsze można wyloty skierować w przeciwna stronę. Mam na myśli, że będą bardziej uniwersalne...


Mały schemacik jak u mnie wygląda przepływ wody:

I na drugim zdjęciu jak wygląda zbiornik po małym przemeblowaniu:

Proszę o edytowanie i zaznaczenie na schemacie gdzie mogłyby być cyrkulator(y)?




post-14884-1469571723273_thumb.jpg

post-14884-14695717233184_thumb.jpg

Opublikowano
jvp-201 nie będzie za duże do mojego baniaka?

Jeśli się nie mylę to są "sklejone" dwa po 3000l/h dlatego podają 6000l/h. IMHO spoko, tylko że to dość duże jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
    • Malawi to nie morszczak. Tak, szukasz problemu tam gdzie go nie ma.
    • A no po to, że mnie chodzi o wodę do dolewki nie do podmian. Temat podmian mam, jak pisałem ogarnięty, i podobnie jak Ty daję kranówkę przepuszczoną przez węgiel, a wcześniej przez filtr mechaniczny i odżelaziający. Dolewka ma uzupełniać wodę wyparowaną, w moim przypadku ok. 30-40 l/tydzień. Paruje czyste H2O, różne związki rozpuszczone w wodzie kranowej, a w konsekwencji  akwariowej, głównie sole wapnia,  zostają. Jeżeli będę uzupełniał ubytki kranówką, a u mnie jest twarda, faktycznie idealna dla pyszczaków, to z czasem stężenie tych substancji będzie rosnąć. Podmiany tylko spowolnią proces. Analogicznie, jeżeli w akwarium morskim będziesz uzupełniał wodę odparowaną solanką, to za jakiś czas będziesz miał biotop Morza Martwego.😉 Być może szukam problemu, tam gdzie go nie ma, może można w nieskończoność uzupełniać wodę odparowaną zwykłą kranówką i nic się nie dzieje,  ale na logikę, żeby nie zaburzać parametrów wody w akwarium, lepiej jest uzupełniać ubytki tym, co ubyło.
    • Ale po co? W kranach mamy wodę idealną dla pyszczaków. Wystarczy ją puścić przez węgiel🤷‍♂️
    • Sprawdza się w zupełności ale do podmian, a mnie teraz chodzi o wodę do dolewki czyli jak najbardziej zbliżona do chemicznie czystej. Chcę założyć trójnik za elektozaworem i jedną drogą pójdzie woda do podmian, a drugą przez DEMI lub RO do dolewki.
    • @marcin73m zawsze jak patrzę na tę aranżację robi mi się ciepło na sercu  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.