Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czołem, ratunku. wczoraj strzeliło mi wzmocnienie w standardowej 240 (nie wromak) na przedniej szybie. co robić bo w nocy trochę czytałem i mam bałagan w głowie i 2 opcje

- wymienić wzmocnieni podłużne i dokleić poprzeczne

- dokleić tylko poprzeczne

doradźcie proszę. aha wzmocnienie nie pękło na samym środku

-------------|------- gdzieś tu.

I drugie pytanie, gdyby chodziło tylko o doklejenie poprzecznego czy zastosować dwa wzmocnienia o tak?

-------|------|-------

czy jedno na środek

woda spuszczona do połowy, urwa mnie strzela bo niedawno dojrzało i rybce już wpuściłem :| jak możecie to jak najszybciej coś doradźcie, będę sprawdzał na telefonie forum i popołudniu zrobię stosownego zakupa, dzięki z góry

jeżeli nieodpowiedni dział proszę o przeniesienie

Opublikowano

Koniecznie wymieniaj to pęknięte wzmocnienie na dłuższe tak żeby kończyło się około 5cm od szyb bocznych. A jak Ci nie przeszkadza wzmocnienie poprzeczne możesz tez takowe dać( na pewno nie dwa tyle to się daje przy naprawdę dużych akwariach).

  • Dziękuję 1
Opublikowano
Witam na początek proponował bym spuścić chociaż 50 l wody Pozdrawiam


Kolega pisał ze woda spuszczona do połowy, a reszta to tak jak pisał Stan. Nie ma się czym przejmować ;)

Opublikowano

...zanim spuściłeś wodę mogłeś zmierzyć na bokach i na środku różnicę jaka jest w szerokości...I spuść tyle wody aby jak najbardziej środek Ci się zszedł..Mi w 240 litrowym akwarium (8mm grubość szyby) wystarczyło spuścić 2/3 . W takim poziomie wody ryby były 3 doby przy włączonym biologu i nic im nie było!!

Co do wymiany wzmocnienia! Dobrze jest wymienić całe wzmocnienie o ile sam dasz sobie radę..Ja też miałem pęknięcie nie na środku ( ale prawie tak z 5 cm przesunięcia było )...Zrobiłem w ten sposób ,że wkleiłem poprzeczne wzmocnienie z szyby grubości 8 mm i szerokości 10 cm..Długość tak wymierzyłem aby czoło tej szybki z jednej i drugiej strony kończyło się po 2 mm przed tylną i przednią szybą . Płytkę tak nakleiłem ,że pęknięcie było na środku wklejonego wzmocnienia!! I to wystarczyło!!

Tak mi doradził Przemek ( dobrze znany naszym kolegom , który robi to zawodowo i cieszy się naszym autorytetem).

Pytanie czy masz wymienić całe wzmocnienie czy zrobić jak wyżej? Mnie przekonał Przemek argumentując ,że sam w warunkach domowych mogę mieć z tym problem i to mnie przekonało:)) Zrób tak abyś czuł się bezpiecznie

..i jeszcze jedna rada..Sprawdź wypoziomowanie..Bo gdybyś miał źle wypoziomowane to masz teraz okazję to zrobić. A jest to jedna z częstych przyczyn pękania wzmocnień ( ale nie jedyna ).

  • Dziękuję 1
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Skorzystam z tematu.

Urzadzajac akwarium zauważyłem ze dolne wzmocnienie na dnie w 720l jest pęknięte. Chodzi o poprzeczne wzmocnienie


Co z tym fantem da sie zrobić no i czy w ogóle na dnie też takie wzmocnienie jest potrzebne?

Opublikowano
Skorzystam z tematu.

Urzadzajac akwarium zauważyłem ze dolne wzmocnienie na dnie w 720l jest pęknięte. Chodzi o poprzeczne wzmocnienie


Co z tym fantem da sie zrobić no i czy w ogóle na dnie też takie wzmocnienie jest potrzebne?



hm pierwszy raz słysze o wzmocnieniach na dnie bo i po co ? co ma to wzamcniać -samo dno ?

kupowałeś używane akwa? może coś się tam wydarzyło ?

Opublikowano

No mnie też ono dziwi..


Tak akwa używane ale obrócilismy go do góry nogami i nic tam nie ma wszystko jest ok..


Koleś miał tam małe kamycKi na dnie i nie ostrożnie musielu je cYmś wyjmować bo w okolicach dna na przedniej szyby strasznie porysowane. Może jakimś kubkiem czy coś i zachaczył on o te dziwne wzmocnienie

Opublikowano

Ja bym dokleił 2 poprzeczne nie za szerokie a to dla tego że nie pękło na środku, nie wycinał bym poprzecznego za dużo zamieszania. Kiedyś podczas zalewania nowego akwa narożnikowego ok 450 l walnęło mi wzmocnienie na przedniej szybie 170 cm wkleiłem środkową szybe nakrywową bo nie było żadnych poprzecznych i tak stoi już ponad 10 lat ale już nie umnie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.