Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki wielkie za wyczerpującą odp. Misiek. Jasne że nie mogę mieć całkiem otwartego zbiornika,myślałem właśnie o takiej "koronie" z cienkiej pleksi na mniej więcej 10cm w głąb zbiornika,gdzieś czytałem że to powtrzymuje 90%ryb przed wyskoczeniem a jest przy tym mało widoczne.Jeżeli rozmawiamy o wielkości zbiornika to już prędzej wcisne 100x60x50 h albo 100x60x60 ale nie wiem jak taki zbiornik się będzie wówczas prezentował.Misiek ja piszę o szkle guardian które też jest floatem ale z najwyzszej półki,ma ktoś może z takiego szkla baniak.Dzięki za namiary na pewno zapytam.


Wysłane z mojego C1905 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Onestone jeżeli chodzi o baniak to na ul. Balickiej w Krk na giełdzie we wtorki jest giełda. Otwarta od 13-17, jest tam firma zajmująca się produkcją szkiełek "Myciok" sam mam od nich. Bardzo dobre wykonanie i cena. Polecam


Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Co do w pełni otwartego akwarium trzeba pamiętać o parowaniu wody. Będzie jej naprawdę szybko ubywać, wymagane są w miarę częste dolewki. Do tego ze względu na wodę jaką mamy, sporo kamienia osadza się na szybie na wysokości punktu odparowywania wody. Żeby zachować estetykę, trzeba dość często (co kilka dni) ten kamień usuwać, podobnież. Pisze to z perspektywy posiadanego otwartego akwarium o wymiarach 80x40x25. Dolewki też muszę robić dosłownie co kilka dni.

Minusem dla Ciebie, może być tez większy problem w utrzymaniu odpowiedniej temperatury, głównie w okresie chłodniejszym :). Przez parowanie, odkryty zbiornik będzie uciekać z wody sporo ciepła. To będzie musiała nadrabiać grzałka. Chyba, że zawsze masz w domu około 25 stopni :)

Korona nawet z cienkiej, przezroczystej pleksi będzie wyglądała wg mnie kichowato :) Bo jednak nie będzie całkowicie przezroczysta.


Co do wymiarów. Dla małej mbuny, jaką będziesz mógł umieścić w swoim akwarium 60cm wysokości nie jest konieczne (choć nie zaszkodzi). U siebie mam 55 i jest w sam raz. Co do głębokości 60cm też będzie fajnie, akwarium zacznie trochę przypominać kostkę. Choć akurat zwiększenie głębi zbiornika, nie umożliwi Ci komponowania ciekawszych obsad. Bo do tego potrzeba o możliwie największe odległości od ewentualnych rewirów. A to można uzyskać tylko na szerokości.

Opublikowano

hej,

stało sie jutro ma mi wjechac na mieszkanie moje nowe akwa,163x48x35h,szklo opti 15mm,wzialem sobie urlop i bede przemeblowywal salon pod akwarium.Licze na wasza pomoc i doswiadczenie zeby ta migracja moich rybek(w tym momencie saulosi i mpanga)odbyła sie bez uszczerbku na zdrowiu dla zadnego z domowników(mam tu na mysli tez siebie:))Tutaj odrazu mam pytanie,gdyż mam szafke solidna ktora jest krotsza od akwarium o 1-2 cm,musze podkladac jakas plyte pod akwa zeby wszystkie rogi byly podparte i sie nic nie rozszelnilo czy wytrzyma(15mm)? mam w tym momencie 100l dojrzalej wody.Moge dolac odstanej kranowy z uzdatniaczem zeby zalac do pelna nowe akwa czy moze lepiej zapelnic narazie w 1/2?


dzieki za wszystkie rady

Opublikowano

Akwarium jeszcze nie przyszło,dzisiaj mają je przywiesc, nie było robione na zamówienie,to używka.Gość co ma firmę szklarska jedna z większych na Śląsku robił pod siebie,ale się rozmyslil.za szkło z przykrywa 8mm zażyczył sobie 5 stow więc raczej nie śmieszna kasa.A pozatym przy 8mm potrzebowalbym wzmocnienia których tutaj brak

Opublikowano

No i jest..dosza jeszcze przykrywka z 8 mm opti i dwoma otworami gratis. Mysle ze cena zabija, mimo iz może najpiękniej nie jest sklejone Za to stan jednak nowka ;-) wiem że za niskie, ale jak się nie ma na takie na wymiar to się lubi co.się ma

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Mam pytanie o przygotowywanie wody do dolewki. Wystarczy DEMI, puszczona przez trójstopniowy filtr narurowy i potem przez takie coś:   https://mojawoda.com/filtr-do-wody-demineralizator-demi-duo-mb400-10-, czy powinna być RO? Jeżeli DEMI, jaki przepływ wody ustawić?
    • To już jesteś o krok od zrobienia własnych modułów z zaprawy ;). To jest jakieś rozwiązanie. Trzeba tylko tak je zaaranżować, żeby woda i ryby miały łatwy dostęp do środka. Moduły z zaprawy trzeba rzeczywiście moczyć kilka dni, zmieniając wodę, z aż będzie czysta.
    • Ja u siebie mam tak: Na dnie leżą połączone ze sobą kratki rastrowe (https://pl.aliexpress.com/item/32963167196.html) Bezpośrednio na nich układałem kamienie, tak żeby nic się nie ruszało. Na koniec poszedł piasek z wodą dzięki czemu wszystkie przestrzenie pomiędzy kamieniami się wypełniły. Konstrukcja stoi stabilnie, nawet jak pyśki podkopią kamienie. Kratkę widać tylko jak woda przesunie piasek z przodu akwarium albo któryś delikwent zrobi podkop - ale wtedy wystarczy wyrównać piasek i jest git.
    • Ja to rozwiązałem tak: na dno dałem piankę 5 m, na to spienione PCV (lepiej, żeby nie dochodziły do przedniej szyby, bo to źle wygląda). Dalej poszła kratka trawnikowa do 1/2 - 2/3 szerokości dna od tyłu. Kratkę wypełniłem lawą, na wierzch dałem kamyki granitowe 2 - 4 cm. Na przednią część dna dałem parę kamieni 5 - 10 cm i piasek do wysokości kratki (4 cm). Takie podłoże (mówię o kratce) podnosi i dobrze stabilizuje kamienie, czy moduły i nie pozwala na podkopywanie ich. Lawa to dobre siedlisko dla bakterii a w ażurowym podłożu trudniej o strefy beztlenowe. Kratka jest czarna, nawet, jak ją odgrzebią, nie razi to. Pomysł z wysoką aranżacją z luźno ułożonych dużych kamieni - jak najbardziej, moim zdaniem świetny efekt. Rozważ moduły DIY. Dobrze zrobione są nie do odróżnienia od prawdziwych głazów a ważą 10x mniej. Kamień 40x30x20 cm to ok. 40 kg. Moduły łatwiej układać, chwycisz je jedną ręką. Łatwiej zmieniać ułożenie w poszukiwaniu ideału, lub z potrzeby odmiany. Tworzą więcej kryjówek dla ryb. Planujesz wysoką aranżację - gdyby coś się osunęło, z dużo mniejszą siłą uderzy w przednią szybę. Jedyny minus - trochę się trzeba przy tym narobić. Na forum są instrukcje, jak takie moduły wykonać. Ja w najbliższych dniach będę miał trochę czasu, to opiszę moje doświadczenia.
    • @BaltazarGąbka wypowiem się na podstawie moich doświadczeń  Jeśli planujesz podnieść taki kamień na czymkolwiek to licz się z tym, że ta "podstawka" prawie na 99% będzie po czasie widoczna. Jak jeszcze jakiś "pyskacz" sobie obierze tam rewir do tarła i okaże się, że podłoże mu tam w czymś będzie przeszkadzało to zbuchtuje Ci tam jak dziki knur  Musiałbyś zrobić jakąś mechaniczną zaporę żeby to ograniczyć. Jeśli natomiast masz fizyczną możliwość włożenia tam po prostu wielkiego głazu to ja bym doradzał taką wersję. Jednak optycznie taki głaz robi dużo lepsze wrażenie niż mały kamień udający duży kamień  Ewentualnie możesz się pokusić o stworzenie własnego "menhiru" przy użyciu trików opisanych na forum pod hasłem "moduły samozatapialne"   Pozdrawiam 👋
    • Dzięki za odpowiedź. Jeszcze u mnie mam taki pomysł, żeby połączyć te otwory z otworem, którym wewnętrzny filtr pobiera wodę - wtedy będzie może trochę lepsza cyrkulacja... Minusem jest do, że nie będzie osobnych, odseparowanych od siebie jaskini. Myślisz, że zaprawa jest konieczna? Zrobiłbym wejścia do tych otworów osłonięte przed wzrokiem (przynajmniej w 90%), i myślałem, żeby po prostu pomalować sytorpian bezpośrednio akrylem, żeby się biały styropian nigdzie nie przebijał i tyle. A drążyłbym jamy z tyłu tła. Z tego, co czytam, to z zaprawą jest chyba nie tak łatwo, ludzie jakoś to potem moczą w wannie... Chyba, że źle doczytałem
    • Aquadan ma rację, chyba obecnie nie ma nic lepszego do takich celów, niż Silirub AQ. U mnie póki co od maja ub. roku trzyma mocno.  Zalecane jest nakładanie kleju w formie niewielkich, niestykających się ze sobą okręgów. Ma to taką zaletę, że po dociśnięciu jest dostęp powietrza do wszystkich tych okręgów, co ułatwia schnięcie i wiązanie. Aquadecor poleca taki sposób klejenia.  https://www.youtube.com/watch?v=94zJsmlzG14   Ja usunąłem najpierw resztki kleju mechanicznie, przy użyciu ostrego nożyka (na płasko, ostrożnie, żeby nie porysować szyby), potem odtłuszczałem jakimś acetonem, czy innym rozpuszczalnikiem. 
    • Jak najbardziej ma sens. Moduły czy też tło z tyłu możesz wydrążyć a wierzchnią  stronę pomalować zaprawą  i porzeźbić w  niej lub   przy nakładaniu.  Zaprawa dociąży  i zmniejszy wyporność. też tak miałem kilkanaście lat  i nic się nie działo. Jedyny problem u mnie był taki , że tło nigdy szczególnie nie porosło mi glonami a zaprawa była pomalowana czarnym akrylem i po latach kolor wypłowiał. Ale jak będziesz miał glony to nie ma problemu z tym.
    • Myślałem o podniesieniu na styropianie, ale jak go odkopią to będą skubać  Ktoś na forum pisał, że ma taki problem z tłem 
    • W Akwa 720 litrów miałem zrobione w ten sposób  , że pod akwarium dałem matę akwarystyczną chyba grubości 0.5 cm czarną . Ale możesz dać pod akwarium też styropian . Tylko będziesz musiał zamaskować białe boki lub dać inny , ciemny. Do środka włożyłem ciemne spienione PCV grubości około 0.3 cm i to wystarczyło. A kamieni miałem  kilka wielkości o której piszesz. Osobiście nie polecam styropianu białego do akwa w całym kawału wielkości dna czy nawet tylko pod kamienie. Weź pod uwagę , że pyszczaki bardzo kopią i jak podrosną to niestety styropian będzie widoczny a Ty będziesz niepotrzebnie zmuszany do wkładanie rąk celem zakrycia jego.  No i wiecznie pływające kulki styropianu pod powierzchnią.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.