Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czas przedstawić swój zbiornik:

05394d324b3f.jpg d28f27977961.jpg 5e423159067e.jpg da970a560ac0.jpg 7679ab109bcd.jpg

Zestaw Diversa 576l. - po zapoznaniu się z problemami innych użytkowników takich zestawów przykleiłem obudowę na stałe silikonem oraz zamalowałem płytę wiórową pod listwą maskującą lakiero-bejcą. Z obudowy nic się nie leje, a szafka jest zabezpieczona przed nasiąkaniem.


Filtracja:

Eheim 3 2080 z grzałką cały zasypany ceramiką, wlot i wylot szkło ADA,

Eheim 2252.


Oświetlenie:

Zasilacz Mean Well RS-150-12 12V/12,5A 150W

RAMPA - miękki start do taśma LED

3 x Dioda LED 5W 20mm Cree XT-E Royal Blue 450-452nm

3 x Dioda LED Cree XP-G R5 Cool White 139lm 350mA 1-5W

Programator czasowy DIN

2 x Przetwornica driver prądowo-napięciowy 2,2A

Czasy świecenia:

od poniedziałku do piątku od 6:15 do 10:00 oraz od 15:00 do 20:30

sobota i niedziela od 7:30 do 21:00 trzeba doliczyć godzinę na świt i godzinę na zmierzch.


Obsada po 10 szt. z każdego gatunku:

M. es Red,

M. "maigano",

P. Acei,

C. Afra Cobue,

P. Saulosi,

L. Hongi sweden - tak wiem roślinożerne :(

Świderki


Parametry wody na chwilę bieżącą:

pH 8,0

KH 11°

GH 10°

NH4 <0,05

NO2 0,05

NO3 20-40


Dieta na dzień dzisiejszy:

Rano / Po południu

Poniedziałek: OSI SPILURINA / OSI VIVID

Wtorek: DAN. VEGGE FX / NAT. PREMIUM

Środa: NAT. PREMIUM PLANT / MROŻ. ARTEMIA

Czwartek: HIKARI EXEL / DAN. COLOR FX

Piątek: OSI SPILURINA / OSI FLAKES

Sobota: NAT. PREMIUM PLANT / OSI VIVID

Niedziela: DAN. VEGGE FX / MROŻ. MALAWI MIX


Wszelka konstruktywna krytyka mile widziana.

Opublikowano

Akwarium fajne tylko popracuj nad ułożeniem kamoli, trochę wzniesień masz wysoki zbiornik.I postaraj się ułożyć tak żeby mogły przepływać pomiędzy i tworzyć rewiry.

Opublikowano

też uważam że ładne i naturalne.

Jedyne co zwróciło moją uwagę to:

- ciemna smuga na tle od środkowego leda białego , tak jakby coś go zasłaniało.

Może to być twój efekt zamierzony albo samo tak wyszło. Mnie osobiście na zdjęciu to drażni choć przy migotaniu od refleksów i ruchu wody może już być fajne.

Nie ma tego na wszystkich zdjęciach ? czyżby coś się obluzowało w trakcie zdjęć?

- w całym spektrum światła brakuje silnej składowej czerwonej. Widzę to po kolorze saulosi które są mało koralowe a bardziej żółte?.

Masz 12V pod pokrywą zrób próbę z kawałkiem taśmy czerwonej i sam oceń wybarwienie ryb szczególnie tych czerwonych.

Moje oświetlenie tak ma i P. saulosi red coral są w kolorze korala morskiego.

poza tym perfekcyjnie - gratuluję i powodzenia


P.S.

rozumiem że pomiędzy 10:00 a 15:00 jest ciemność?? nic nie świeci?

Następni koledzy - tym z was - którzy są laikami elektronicznymi polecam taki sterownik MS35 Conrad ( wasze dzieci wam to zaprogramują) stworzony do taśm RGB ale jego parametry pozwalają go użyć także do niezależnego sterowania trzema kanałami ledów białych np białe cree, royal blue i pojedyńcze red oraz green.

Możliwości tego sterownika są wprost fantastyczne, otrzymujesz oprogramowanie na PC-ta i dowolnie programujesz.

Jak skończymy z programem pod świetlówki RGB i power COB RGB 10W to coś tam zaprezentujemy z diodami cree, no ale to już ciebie nie dotyczy.

Opublikowano

Jedyne co zwróciło moją uwagę to:

- ciemna smuga na tle od środkowego leda białego , tak jakby coś go zasłaniało.



Jest to krawędź wzmocnienia poprzecznego, tak niefortunnie ułożyła się dioda, jeśli będę przerabiał coś w lampie to ją przesunę ale obawiam się, że przesunięcie jej na środek wzmocnienia da dwie smugi zamiast jednej. Sprawa do zbadania :)



zrób próbę z kawałkiem taśmy czerwonej i sam oceń wybarwienie ryb szczególnie tych czerwonych



Spróbuje, jeśli stwierdzę, że jest ładniej to spokojnie mogę dorzucić trzy czerwone diody ale czy to nie ociepli mi barwy całego zbiornika? (Płetwy metriaclima estherae kiedy jest pod diodą royal dostają fenomenalnych barw, i co ciekawe tylko niektórych osobników, jestem skłonny stwierdzić, że te osobniki to samce.) Szkoda by było tracić ta zamierzoną zimną barwę światła.



rozumiem że pomiędzy 10:00 a 15:00 jest ciemność?? nic nie świeci?



Tak nic nie świeci, jest dostępne tylko słabe bo niebezpośrednie światło słoneczne, nie ma mnie przeważnie wtedy w domu. Rybom to chyba nie przeszkadza? A glonom jak najbardziej.



poza tym perfekcyjnie - gratuluję i powodzenia



dzięki to miłe :cool:

-- dołączony post:

Akwarium fajne tylko popracuj nad ułożeniem kamoli, trochę wzniesień masz wysoki zbiornik.I postaraj się ułożyć tak żeby mogły przepływać pomiędzy i tworzyć rewiry.


Ciężko jest otoczakami wybić się w górę, w akwa jest już 130 kg kamieni, więcej nie dam bo się boje. Zdjęcie tego nie oddaje, ale pomiędzy kamieniami są duże szczeliny, niektóre kamienie są wręcz w powietrzu. A ryby i tak będą po swojemu podkopywać nowe przejścia i jaskinie, zwłaszcza Saulosi są głównymi kopaczami i odsłaniaczami dna :mad:

Opublikowano

Zbiornik bardzo ładny kamienie super szkoda że obrosną glonami i zatrze się ich kolor. Przydałby się jakiś większy kamień który zachwieje linię którą stworzyłeś. Fajna szafka nie widziałem takiej jeszcze.:) Gratuluję pomysłu na oświetlenie.

Opublikowano
Jest to krawędź wzmocnienia poprzecznego, tak niefortunnie ułożyła się dioda, jeśli będę przerabiał coś w lampie to ją przesunę ale obawiam się, że przesunięcie jej na środek wzmocnienia da dwie smugi zamiast jednej. Sprawa do zbadania :)


tak podejrzewałem że to pewno wzmocnienie poprzeczne - moja rada będzie zaskakująca.

To nie dioda led niefortunnie ułożona tylko wzmocnienie zbędne więc jak potrafisz to je usuń. Nabrałeś się na stary chwyt producentów zbiorników. Ich to nic nie kosztuje a klient zawsze wybierze optyczne wzmocnienie jeśli cena ta sama . Przy rozproszonych żródłach światła ( T8,T5, taśmy led i świetlówki led) to nie miało znaczenia ale przy punktowych żródłach światła jak widać ma duże znaczenie na efekt końcowy.

Górna poprzeczka z punktu widzenia hydrostatyki jest zbędna bo ciśnienie na szyby rośnie wraz z głębokością i jest największe przy dnie a najmniejsze przy koronie zbiornika - powie ci to każdy budowniczy tam czyli hydrolog i każdy bóbr (a także ci którym zbiornik zaczął przeciekać- zawsze na dole). Ich tamy zawsze są najgrubsze przy dnie.



Spróbuje, jeśli stwierdzę, że jest ładniej to spokojnie mogę dorzucić trzy czerwone diody ale czy to nie ociepli mi barwy całego zbiornika? (Płetwy metriaclima estherae kiedy jest pod diodą royal dostają fenomenalnych barw, i co ciekawe tylko niektórych osobników, jestem skłonny stwierdzić, że te osobniki to samce.) Szkoda by było tracić ta zamierzoną zimną barwę światła.



sumaryczny wzrokowy odbiór barwy się minimalnie ociepli ale nic nie stracisz z obecnych efektów jakie daje niebieski. Całość odbioru barw tylko ubogacisz - moim zdaniem może być tylko lepiej., czyli bliżej spektrum najlepszych świetlówek tradycyjnych wybarwiających.

Opublikowano
moja rada będzie zaskakująca.

To nie dioda led niefortunnie ułożona tylko wzmocnienie zbędne więc jak potrafisz to je usuń.


Eee.. to naprawdę zaskakująca porada, chętnie podyskutuje lecz najpierw odsyłam do lektury:

http://www.natalia.net-kom.pl/?p=253

http://www.holenderskie.pl/forum/viewtopic.php?t=29256&postdays=0&postorder=asc&start=0


Szkło to nie guma nie rozciąga się na dole zbiornika, nacisk wody owszem na dole największy ale naprężenia szyby rozkładają się od dołu do góry, nie da się wygiąć tylko dolnej części szyby, gdy góra nie jest "spięta" dzieją się takie historie jak we wromaku.


Kiedyś widziałem w necie fajne grafiki z jakiegoś programu inżynierskiego, były tam pokazane naprężenia i odkształcenia w różnych rodzajach zbiorników (panoramiczne, kule itp.) może ktoś ma linka bo nie mogę tego znaleźć? Jestem inżynierem i dla mnie jeden rysunek wart jest tysiąca słów :)

Opublikowano


Szkło to nie guma nie rozciąga się na dole zbiornika, nacisk wody owszem na dole największy ale naprężenia szyby rozkładają się od dołu do góry, nie da się wygiąć tylko dolnej części szyby, gdy góra nie jest "spięta" dzieją się takie historie jak we wromaku.




trudno dyskutować z argumentacją porównującą twoją Diversę ze szkła float 12mm do o 50% cieńszego wromaka z szyby okiennej 8mm. to nie tutaj temat do dyskusji więc zrobisz jak będziesz uważał. .

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ale o co chodzi z tymi wylotami/wlotami? Mam ultramaxa 1500 i 2000 wszystko z nimi ok.
    • Witam wszystkich. Rozważam zakup dwóch filtrów Aquael ULTRAMAX BT.Filtry jak wiecie mają węże 19/25.Wloty i wyloty w tych filtrach to jak dla mnie dramat.Zastanawiam się nad Chińskimi zamiennikami od filtra SunSun Hw-3000.Jest też do kupienia osobno skimmer,który podłącza się na zasys.Co o tym myślicie?Macie takie zamienniki u siebie?Jak to zdaje egzamin?Warto dokupywać skimmer czy lepiej jakiś jeden osobny?Jeżeli macie takie rozwiązania to bardzo proszę o wasze opinie.Mile widziane też wasze zdjęcia.Z góry dziękuję za poświęcony czas.Pozdrawiam.
    • Napięcie jak u S.  Kinga. Dobrze, że wszystko się poprostowało.
    • Witam malawijskie towarzystwo! Minęły już 3 miesiące od mojego ostatniego wpisu. Od tamtej pory mocno ruszyły glony, ryby podrosły a akwarium w końcu żyje pełnią życia. Oczywiście znalazła się też masa problemów - od nich właśnie chciałbym zacząć dzisiejszą aktualizację. Podczas codziennego obserwowania ryb grupy mbuna z jeziora malawi zawsze najbardziej robiła na mnie wrażenie ich ruchliwość, która w połączeniu z niebanalnymi kolorami pyszczaków dawała oczom prawdziwy spektakl skrawka pięknego biotopu w moim własnym salonie. Pierwszy problem pojawił się wtedy, gdy ryby przez przeszło miesiąc czasu żyły w ciszy pod kamieniami. Było to o tyle kłopotliwe, że ani ja nie mogłem się cieszyć widokiem ryb, ani ryby nie mogły cieszyć się odpowiednio szybkim wzrostem. Ich płochliwość spowodowała zmniejszenie apetytu a co za tym idzie spowolnił także ich przyrost masy. Przyczynę problemu wykryłem dość szybko. Jak tylko wykluczyłem możliwość zbyt słabych parametrów wody odkryłem, iż mój kot notorycznie wrzucał zakrywkę od pokrywy akwarium do jego środka. Duża częstotliwość takiego działania spowodowała strach do pływania w toni u ryb. Jak tylko połączyłem kropki zabezpieczyłem zakrywkę tak, aby kot już nie mógł wrzucić jej do akwarium. Same ryby zacząłem na nowo przyzwyczajać do człowieka stosując głodówkę (oczywiście w granicach rozsądku - zamiast 3 razy dziennie dostawały raz). Gdy ryby zaczęły wychodzić zza kamieni przy karmieniu z powodu większej chęci do jedzenia szybko zaczęły z powrotem przyzwyczajać się do człowieka. Największy problem nastąpił około miesiąc temu: Otóż nie myśląc za dużo przy montowaniu oświetlenia opartego na modułach led postawiłem na przyklejenie go akrylem do pokrywy akwarium… Jak można się domyślić akryl w środowisku olbrzymiej wilgotności nie miał prawa wyschnąć, co poskutkowało odpadnięciem całej listwy z oświetleniem prosto do środka akwarium. O zaistniałej sytuacji dowiedziałem się dopiero po powrocie z pracy, kiedy to woda była już na tyle mętna od akrylu, że bałem się o zdrowie ryb. Od razu zabrałem się za podłączenie węży do akwarium, jeden pompował wodę przez balkon a drugi nalewał świeżej z kranu. Po godzinie okazało się, że wąż odprowadzający wodę z akwarium nie wyrabiał nad tym dolewającym i w salonie miałem wody po kostki. Szczęście w nieszczęściu, że żadna ryba nie ucierpiała. Nie mniej jednak wyciek wody spowodował zwarcie w zasilaczu od oświetlenia, który przez to, że leżał na podłodze za akwarium został zalany wodą. Po ogarnięciu sytuacji i ponownym zamontowaniu oświetlenia tym razem na śrubach, sytuacja się ustatkowała. Nie będę ukrywał, że spodziewałem się zdziesiątkowania populacji mojego akwarium, co na szczęście nie miało miejsca i ani jedna ryba nie przypłaciła mojego błędu życiem. Od tamtej pory wszystko śmiga jak należy więc mogę teraz napisać coś o samych rybach. Zacznę od gatunku Metriaclima Fainzilberi Makonde - ryba która tak jak wcześniej pisałem jest najbardziej związana ze środowiskiem skalnym przez co nie jest stałym bywalcem toni wodnej. Omawiany gatunek prawdopodobnie trafił mi się w statystyce 9+6 - o ile nie mylę się, iż samice mogą być tylko OB. Mooże jeszcze coś wyjdzie w ciapki ale szczerze wątpię. Z aż 9 samców tylko dwa dają się we znaki reszcie obsady. Dzieli ich +- 1cm wielkości. Większy osobnik zajmuje grotę po środku akwarium i nie narusza zbytnio cielesności innych ryb. Mniejszy samiec okupujący grotę w prawej części akwarium dużo bardziej natarczywie pokazuje swoją dominację na tym obszarze akwarium, ale nie robi przy tym większej krzywdy innym rybom. Nieustannie odgania nieproszonych gości ze swojego terytorium, ograniczając się przy tym jedynie do krótkiej pogoni. Z obserwacji tej dwójki nadal ciężko mi dojść do tego, który z nich jest rzeczywistym liderem u tego gatunku. Wielkość oraz okupowana przestrzeń skłania mnie ku stwierdzeniu iż to większy samiec wiedzie prym. Z drugiej jednak strony mniejszy osobnik wykazuje większą agresję wobec innych ryb i wcale nie schodzi z drogi temu pierwszemu. Myślę, że moje wątpliwości rozwieje zaobserwowanie wyczekiwanego przeze mnie ich spotkania na neutralnym gruncie, które podpowie mi kto tu jest maczo. Drugi gatunek to Metriaclima Msobo Magunga - gatunek widoczny non stop, uwielbiający pływanie w toni. Tutaj nie mam za dużo do powiedzenia. Wszystkie ryby tego gatunku to nadal żółtki nijak odróżniające się od siebie nawzajem. Jedyne co wiem to to, że dwa osobniki powoli nabierają „brudnej żółci” co świadczyć może o ich powolnym wybarwianiu się ku niebiesko-czarnym kolorom dorosłych samców. Trzeci i ostatni już gatunek w moim akwarium to Metriaclima Kingsizei Lupingu - ryba widoczna najczęściej ze wszystkich, bojąca się człowieka najmniej. Wiecznie zainteresowana wszystkim spoza i w akwarium, pierwsza do jedzenia i pogodnie nastawiona. Tutaj o jakimkolwiek samcu nie mam pojęcia, każda ryba wygląda identycznie a odróżnia ich jedynie wielkość. Nie mogę się doczekać momentu, kiedy jakiś samiec wybarwi się na kolory dominanta. Przy istniejącej sytuacji zbiornika i takim a nie innym usposobieniu gatunków póki co w akwarium jest zdecydowanie za żółto. Przełom w tej sprawie będzie dopiero w nowym, większym baniaku po dodaniu czwartego gatunku, kiedy to bilans ryb o tym kolorze troche zmniejszy się w stosunku do całości obsady. Tutaj jeśli jeszcze ktoś to czyta prosiłbym o sugestie jaki gatunek mógłbym dodać. Chciałbym utrzymać akwarium w klimacie ryb z rodzaju Metriaclima. Nowy baniak będzie miał 700l także możecie pisać swoje propozycje co by do niego pasowało, uwzględniając oczywiście dopasowanie do obecnej obsady. Póki co na celowniku mam Metriaclima hajomaylandii. Tak akwarium prezentuje się na dzień dzisiejszy: IMG_8375.mov   Na koniec wrzucam filmik z wczorajszego wieczornego karmienia i życzę wszystkiego dobrego, pozdro! IMG_8269.mov  
    • No  i sprawa wyjaśniona w tym konkretnym przypadku. Ja cały czas stosuje coś takiego jak w linku .  Ma zwolenników i  sceptyków. Osobiście polecam. https://www.ustm.pl/produkt/wkłady-sedymentacyjno-weglowe-sto/
    • Odpisali mi z zoolka. Oto co napisali: W przypadku preparatów firmy ZOOLEK wskazujemy termin do którego produkt zachowuje swoje właściwości. Nie podajemy terminu przydatności po otwarciu. Jeśli chodzi konkretnie o preparat Antychlor, to spokojnie zachowuje on swoje działanie nawet po przekroczeniu terminu. OK to gitara. Mogę spokojnie używać ten antychlor. Nie musze się przejmować jakąkolwiek datą ważności.
    • Przeczytałem ten artykuł co podałeś, wynika z niego że mam ten nowy prefiltr bo mam 2 kosze zamiast jednego wielkiego.
    • Nie wiem czy dobrze kojarzę, ale kiedyś był problem z obiegiem wody w JBL. Firma zmieniała konstrukcję górnego koszyka. Może to właśnie Twój problem? https://www.akwarystyczny24.pl/artykul/nowy-prefiltr-w-filtrach-jbl-cristal-profi-greenline-ii-158
    • Napisałem wczoraj do zoolka. Może dzisiaj odpiszą.
    • Data  na opakowaniu antychloru to data ważności produktu w zamkniętym i oryginalnym opakowaniu ( w odpowiednich warunkach) .  Masz racje poddając wątpliwości. Po otwarciu substancje aktywne mogą się  pomału ulatniać i degradować. napisz do producenta to udzieli wyjaśnień .
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.