Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Postawiłem swoje akwarium 100x40x40 na szafce w pokoju

Zalałem wodą i nie sprawdziłem poziomów

Teraz mam już pełne i sprawdzałem poziom i lekko leci do przodu jakieś 6mm i lekko na bok jakieś 3mm

Czy wylewać wodę i poziomować całą szafkę czy nie ma to większego znaczenia

Chodzi mi o samo akwarium czy się nic nie stanie jeżeli tak zostawię czy musze jednak wypoziomować

Opublikowano

Ja bym na Twoim miejscu nie ryzykował zlał wode i wypoziomował.Te 6mm to spory odbieg od poziomu a przy późniejszym podkopywaniu skał przez ryby jest większa szansa, że któraś może polecieć na przednią szybę i bd kłopot. A czy masz może jakąś mate poziomującą pomiędzy blatem a dnem akwarium??


Wysyłane z mojego GT-S5300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

Tak mam matę poziomującą pod akwarium 6mm

A co do kamieni to nie polecą bo nie są tak duże

O kamienie mi nie chodzi tylko o samo akwarium

Czy np przy nie wypoziomowanym jest większe ciśnienie na ściankę czy coś w tym rodzaju

Opublikowano
Czy np przy nie wypoziomowanym jest większe ciśnienie na ściankę czy coś w tym rodzaju


...oczywiście!! I jest bardziej podatne na pęknięcia..Wypoziomowanie akwarium to podstawowa czynność przy zakładaniu akwa. Nie masz zbyt dużego szkła co nie oznacza ,że coś nie pęknie!! Po prostu póki masz możliwość to je wypoziomuj i będziesz spał spokojniej.

Opublikowano

Dokładnie tak jak Andrzej pisze naciski na szkło są w tych miejscach większe a myślę, że te kilka godzin (powiedzmy) roboty to nie jest wysoka cena wzamian za spokój przy śnie, wyjazdach niż sprzątania w razie powodzi no i kosztów materialnych ;)


Wysyłane z mojego GT-S5300 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

A w jaki sposób w takim razie to wypoziomować ?

Czy tylko wystarczy pod szafkę z przodu podłożyć?

Czy pod całą szafkę jak to wykonać żeby było ok

POMOCY :)

Opublikowano
Najlepiej przy pomocy poziomicy


poziomnica nie jest potrzebna - już widzisz różnicę w poziomie wody w zbiorniku.

zakładając że akwa jest OK to albo szafka jest krzywa albo podłoga nie pozioma albo oba do d... spróbuj wcisnąć z odpowiedniej strony cienki klin metalowy między szafkę a podłogę a potem jakiś plastik by tak pozostało i nie było widoczne.

Opublikowano
Zmierzyłem i różnica lustra wody między tylną ścianką a przednią wynosi około 6-7mm

Czy jest sens to niwelować?



moim zdaniem jeśli (jak pisali słusznie koledzy) nie zrobiłeś tego na początku to przy takiej różnicy nie ma znaczenia z punktu widzenia różnic ciśnienia na szyby przód-tył.

To zbyt małe róznice by wpływały na możliwość pęknięcia szyb.

Ja bym pozostawił jak jest bo jak zaczniesz podnosić przód czy tył to właśnie możesz wprowadzić jakieś naprężenia na dno zbiornika.

Chyba że drażni cię i jest widoczna na zewnątrz ta róznica wypoziomowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
    • Parametry wody to: NO2 - 0,25mg/l NO3 - 25mg/l Twardość całkowita  GH - 3dH - mam uzdatniacz Twardośc węglanowa KH - 20dH ph - 8,0 Cl2 Chlor - 0mg/l   Przed uzdataniaczem mam GH - około 6-7dH I myślę by przed podmiana przefiltrować bardziej pozbyc się azotynów najwyzej dodac do wody seachem cichlid lake salt + malawi buffor
    • A jakie masz parametry wody w kranie, że aż tyle tego szpeju potrzebujesz?
    • Pytanie zrobił bym zestaw składający się z : - 3x obudowa https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-kp10-14-p-138.html w pierwszej obudowie dał bym filtr do 1mikrona https://sklep.osmoza.pl/wklad-polipropylenowy-gw-ps1-10-p-1580.html w drugiej obudowie węgiel https://sklep.osmoza.pl/wklad-weglowy-blokowy-gw-bl-10-p-732.html w trzeciej obudowa na złoże https://sklep.osmoza.pl/obudowa-gw-e-10c-p-1751.html + https://sklep.osmoza.pl/zloze-do-usuwania-azotanow-a520e-p-461.html wszystko zepnę to https://sklep.osmoza.pl/stelaz-plastikowy-ptbt-1-p-2532.html by trzymało się kupy + złączki aby się wpiąć w kran lub słuchawkę, wodę będę nalewał do wiadra i z wiadra do akwa by nie ciągnąc mega dużo węża. Czy taka konfiguracja będzie okej czy wystarczy tylko węgiel + złoże A520e, wydaje mi się że lepiej wstępnie przefiltrować by nie zapychał się węgiel. Czy będzie okej??
    • Witajcie, po wielu latach czekania zaczynam bawić się w Malawi ,na początek trochę zdjęć. Akwarium kleił niezawodny Marcin Horosz akwaria pro ,szafka zaprzyjaźniony stolarz ,kamienie moje osobiste z ogrodu.
    • Aquael dotrzymał słowa i wypuścił nowe rurki przelewowe do Ultramax BT na węże 19/25.  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.