Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koszty podstawy to bajka przy calej reszcie i przy takie wielkosci zbiornika mowimy o kilku tysiach. Ja postawilem zbiornik 170x60x60 i na gotowo z rybami wyszlo jakies 5-6k. Jesli chodzi o instalacje to 1/2 cala wedlug mnie za malo. Zrob 1 cal do pompy a pozniej 3/4 cala, chyba ze masz troche zabezpieczonej kasy to mozesz zrobic wszystko na 1 cal.

Opublikowano
baters
- ciekawa cena !

w moim przypadku, dopiero stawiam wcześniej wspomniane akwarium, ceny prezentują się tak :

stelaż - 150 zł materiał+farba 20zł - robocizna = własny czas

płyty do obudowy stelaża - ok 100zł+ blat w prezencie :)

akwarium - 850zł

materiał na narurowca - 300zł + pompa 300zł

oświetlenie DIY 3x10w - max 150zł

pokrywa - 200zł

piach z leroy merlin - ok 20zł

120kg serpentynitu -30 zł

tło - folia matowa do samochodów - w prezencie :) normalnie koszt ok 50zł

czyli ok 2100zł + automatyczna dolewka + ok 300-400zł

Pozdrawiam !

Opublikowano
Jesli chodzi o instalacje to 1/2 cala wedlug mnie za malo. Zrob 1 cal do pompy a pozniej 3/4 cala, chyba ze masz troche zabezpieczonej kasy to mozesz zrobic wszystko na 1 cal.

To faktycznie może podnieść skuteczność układu .

Ponieważ korpusy + puszki zasypowe zamawiałem i wpłacałem w piątek mam nadzieje że nie zostały jeszcze wysłane .

Wysłałem wiadomość do sprzedawcy o korektę na 6szt z przyłączem 1”

Pierwsze trzy pary dam 1” a ostatnie 3szt ½ cala

Co do pionowych zasysających zostanę przy dwóch ½ cala względy estetyczne lepiej zamaskować dwie cieńsze rurki w zbiorniku .

Połączę je w 1” dopiero przed wejściem do pompy .

Za mechanikami i tak muszę rozdzielać na dwie nitki .

-- dołączony post:

- ciekawa cena !

W moim przypadku - ?

Podstawa – 400zł

Płyty + blat – 150zł

Pokrywa i oświetlenie liczę około kolejne - 500zł

Pompa ponad - 200zł

Korpusy 10szt +puszki zasypowe 3 + wkłady 6 (w tym żywiczne 1 + pirigen 250g) - około 340zł

Policz teraz same zawory około 20szt trójniki , mufy, nyple i śrubunki , rurki ,kleje - około 300zł

To tak po łepkach liczone oczywiście co nieco już mam spora cześć zapłacona .

Dobrze że składaniem całości zajmę się sam – mam dostęp do narzędzi itd.

A do „domu daleko” jak widzisz .


Facet jest nie zastąpiony już mam potwierdzenie korekty w zamówieniu oraz zapewnienie jutrzejszego nadania przesyłki .

Allegro (Instaltex) polecam !!!


A tak na marginesie „FBF- ie” mam zakupione 3 puszki zasypowe , korpusy mam również dać wejściem na OUT ?

Opublikowano

"lukaszzsch"

Dzięki oszczędziłeś mi próbnego montażu bo w sumie można by w oba sposoby .

Planuje używać w „FBF-ie”

1-Purigen (na stałe powiedzmy)

2-Phosguard (również stały) – 1 i 2 bardzo słaby przepływ

3-Do po testowania z żywicami - Purolite A520E , Purolite C100H , Purolite MB400

Wszystko więc idealnie nadaje się do puszek zasypowych i łatwo zmieniać „naboje” po okresie pomiarowym .

Nie planuje na szybko zarybiać zbiornika więc mogę spokojnie porobić pomiary na rożnych „jonowyminnych”


Zostałem również przy korpusach ½ cala namieszałem tylko w głowie sprzedawcy .

Jak mam płacić za jednocalowy zawór niemal 80zł to wole nadal pierwotne założenie.

Bo nic mi to nie da każdy korpus niezależnie od „fi” przyłącza ma w głowicy wypustkę trzymającą wkład na miejscu o średnicy 20mm by pasował .

Z racji tego mam 3 równoległe nitki co daje ponad 1 cal – wystarczy dojście do pompy i za nią do pierwszego rzędu mechanika 1 calem .

Z korpusów 1 rzędu na 2 również ½ cala a za nimi wiadomo i tak musi być „Bypass” na „FBF-ie”

Wole dokupić pompę np. 25/80 a nie kleić i potem maskować taki rurociąg .

Obieg w moim narodowcu nie zakłada grawitacyjnego wejścia na mechanika tylko tłoczony z pompy .

Ponadto mam do wykorzystania stojące 2 zmodyfikowane Tetry 1200 z przyłączami ½ .

Pozdrawiam .

post-14617-14695716361039_thumb.jpg

post-14617-14695716361178_thumb.jpg

Opublikowano

Witajcie

Przyszły właśnie korpusy 6szt ¾ i 4 ½ +3 puszki zasypowe kto je ma to wie że są warte takiej ceny .

Sitka dno i góra są na tyle drobne że dołączone krążki gąbki do kompletu są praktycznie zbędne .

Moje kolejne pytanie to z jakiego powodu 3 pierwsze wkłady (mechaniczne) większość daje przed pompą ? .

Po tym co okresowo wyjmuje z biologicznych to masakra mam oryginalne wkłady tetry bardzo duże oczka a i tak po 3 miesiącach przepływ spada niemal o połowę początkowego .

Zakładam (będę testował) obie Tetry połączyć równolegle tylko wyjściu (IN do nich z różnych miejsc w zbiorniku) które podam na IN pompy narurowca .

(Wyczytałem jednak że większość pomp CO nie lubi ciśnienia na wejściu .)

Druga alternatywa niezależne dwa biologiczne Tatra 1 na stronie lewej z wyjściem od góry środka zbiornika strumień wylotowy w lewym kierunku .

To samo Tetra 2 tylko po prawej stronie .

Pytanie czy sama siatka na wejściu do pompy narurowca się sprawdzi

bez 3 wkładów 50-tek przed pompą ?

Jaki iny „Pre” można by zastosować ?

Opublikowano
Moje kolejne pytanie to z jakiego powodu 3 pierwsze wkłady (mechaniczne) większość daje przed pompą ?

Aby zabezpieczyć pompę, filtracja mechaniczna a zarazem prefiltr dla pompy.

Osobiście bym się bał podłączać kubeł za pompą C.O., te pompy mają sporą moc i przy przytkaniu kubła może pocieknąć.

Opublikowano

To logiczne ale bardzo szybko siadają wkłady .

Z tego powodu chce dać 2 Tetry przed pompą .

Kubeł za CO będzie puchnął od ciśnienia co za tym idzie będzie spora praca na obwodzie uszczelki .

W moim załozeniu będzie powstawać podciśnienie dociskanie uszczelki .


Co to postawy „stolik” zleciłem i zadatkowałem spawanie .

Czekam na akwarium .

Do końca tygodnia chce zamówić całą armaturę klejenie po odebraniu podstawy.

-- dołączony post:

Tetry mam już przerobione przyłącza na stałe ½ również znalazłem sposób na uszczelkę głowicy pompki uszczelnione na stałe (nie zalewam nimi)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Mogłem z tą grubością polecieć za mocno, za co przepraszam. Sprawdziłem przed chwilą i wyszło że ma 4 cm grubości, no miary w oczach to ja nie mam ;/. I tak, jest z płyty wiórowej.
    • Coo -Blat 10cm grubości? Jeszcze takiego nie widziałem z płyty drewnianej - wiórowej? Czy coś źle zrozumiałem?
    • Jak masz blat dwa metry to nie bierz akwarium 120cm. Miałem mniejsze i też takie 120 no i sobie były. Niby ładne. A teraz mam nieco większe 180cm i spod 50cm i przód 60cm. Mimo że skromne to na żywo robi na wszystkich wrażenie, bo jest "wielkie". Może nie gigant ale je widać w salonie.  Pomyśl nad stalowym stelażem. Ja chciałem nauczyć się spawać, bo taki miałem kaprys. Kupiłem więc materiały i chińską dobrą, wygodną spawarkę. Fajna zabawa a wyszło wszystko jakieś 70% tego co bym zapłacił za gotowca. Mocna, stabilna konstrukcja, która rozkłada ciężar i już. Przez 2lata ze sklejki miałem obudowę bo brakowało lasy ale i tak było estetycznie. Teraz mam obudowany spod pod wzór mebli. Nie wszystko na raz. Ale posłuchaj wszystkich powyżej i nie bierz akwarium 120cm, bo to na gupiki się nadaje tylko.  A jak sobie wstawisz takie 180 czy 200cm (albo większe ) to zapewniam Cię, że każdy (i Ty też) chociaż w myślach zawsze na widok tego akwarium będzie mówił : ale ku... fajne wielkie akwarium:)  A jak wstawisz 120cm to będą ( i Ty też) mówić: o jest akwarium, z rybkami, woda nawet chlupie sobie, no fajne...
    • Dobieranie akwarium do rozmiaru blatu to trochę dziwny pomysł.  Ale jeśli masz miejsce na akwarium 200x50 to nawet nie zastanawiaj się nad 120x40x50, bo po kilku miesiącach stwierdzisz, że jest za małe i będziesz sobie pluł w brodę, że nie postawiłeś większego. Sprawdź jak duże akwarium możesz zmieścić w pokoju. Potem poprzesuwaj meble, żeby weszło większe. Potem pomyśl czy wszystkie meble są naprawdę potrzebne, sprzedaj te zbędne (budżet wzrośnie), poprzestawiaj znowu te które zostały, żeby zrobić więcej miejsca. Ścian na razie nie burz (to przyjdzie później, jak złapiesz bakcyla), blat olej i celuj w takie szkło i stelaż jakie tam wciśniesz.  Jeśli nie mieszkasz w zabytkowej kamienicy to stropem się nie przejmuj, akwarium 500l waży tyle co dwóch Amerykanów stojących obok siebie, stropy się pod nimi nie zawalają. Jeśli Twój tata się o nie martwi to możesz podłożyć płytę pod stelaż żeby lepiej rozłożyć obciążenie podłogi. Fajnie, że pytasz i szukasz rozwiązań, to dobrze wróży na przyszłość. Jeśli jednak zdecydujesz się na 120x40x50 to bierz tego Juwela o którym pisał @Bartek_De, też od niego zaczynałem - solidny zestaw na początek, służył mi lata bez żadnych problemów.       
    • Różnica w cenie spora. Ale możesz wziąć pod uwagę zamontowanie jednego wzmocnienia poprzecznego . Ja tak zrobiłem gdy pękło moje. Trochę to może komplikować 'grzebanie" w akwa ale niespecjalnie . To tylko kwestia włożenia tła w przyszłości  ale i z tym można sobie poradzić.
    • Część. Powiem Ci szczerze, przemyśl to jeszcze... 240l. to jest niezbędne minimum jeżeli chodzi o ten biotop. 2 gatunki aby panował względny spokój. Max 3 kolory ryb. Większość z nas to przerabiała. Postawisz zbiorniki i za chwilkę będziesz żałował wydanych pieniędzy bo akwarium bardzo szybko się optycznie skurczy... Pomyśl o salonie, tam jak postawisz 200x50 to nacieszy oczy wszystkich domowników i gości🙂 Kasę można dozbierać i postawić coś bardziej sensownego. Nie nawiam na siłę, tylko opowiadam z własnego doświadczenia😉  Życzę powodzenia!
    • Jasne, też fakt, mogłem szybciej wszystko opisać. Generalnie po rozmowach z tatą doszliśmy do tego że najlepiej by było zostać przy tych 240l, tata nie jest pewny czy strop by uciągnął jakieś większe punktowe obciążenie, a w tej sprawie wolę zaufać. Akwarium dla mnie najlepiej jakby stało w moim pokoju, więc nie jestem zbyt skory żeby stało na parterze. Co do budżetu, to mogę wydać maksymalnie 2.5 tysiąca, chociaż oczywiście dobrze by było gdyby wyszło mniej. Blat ma wymiary 2m długości na 50 cm szerokości. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Od tego powinieneś zacząć planowanie. Przede wszystkim, ile możesz wygospodarować miejsca na akwarium i jaki masz na to budżet? Blat 10cm spokojnie wytrzyma, może masz kogoś znajomego, który wyspawa Ci stelaż pod ten blat. Jakie wymiary ma ten blat? A jak nie stelaż to na pewno taniej wyjdzie postawienie 3 cokołów z bloczków betonowych lub cegieł, na tym oprzeć blat i dorobić drzwiczki. Wszystko zależy od tego na co możesz sobie pozwolić. A jeszcze dobrze byłoby znać nośność stropu jeśli mieszkasz na piętrze. Jest wiele znaków zapytania, my możemy tylko gdybać...
    • Wiem że dobrze by było brać większe, z tym że szczerze bałbym się bo nie wiem do końca jaką nośność może mieć blat na którym chce to akwarium położyć - 240l, nawet ze skałami to nie jest właśnie np 400l + skały, a blatu raczej nie zamierzam wyrzucać. Nie wiem na ile to moja przezorność a na ile faktycznie może być niebezpiecznie, ale wolę dmuchać na zimne. Największym problemem by pewnie było znaleźć nogi do tego blatu które by to uciążenie zniosły, bo blat jest całkiem słusznej grubości - około 10 centymetrów. Wysłane z mojego SM-A125F przy użyciu Tapatalka
    • Skoro ma być 10mm to lepiej brać większe np 450l, litraż dwa razy większy a grubość szyby ta sama. Jeśli interesuje Cię malawi to ważna jest wielkość zbiornika, im większe tym lepsze choć nie każdy może sobie pozwolić na ogromny litraż to jednak różnica między 240l a 450l jest bardzo duża, masz przede wszystkim większy wybór gatunków, więcej ryb, mniej strat z powodu agresji.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.