Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam zamiar stawiać akwarium 150cmx80cmx60cm w którym chcę trzymać nasze pyszczaki w takim składzie:

Nimbochromis livingstoni

Dimidiochromis compressiceps

Capadichromis borley kadango

Pseudotropheus flavus

Pseudotropheus crabro

Pseudotropheus acei

co sądzicie o takim składzie ewentualnie w jakich grupach mógłbym je trzymać i czy z Wasze doświadczenia to w takim szkle wogóle ma rację bytu.

Chodzi mi jeszcze po głowie:

Labidochromis caeruleus

ale to chyba już była by przesada.Z góry dziękuję za opinie.

Opublikowano

dno spore, jest litrów też, ale wahał bym się przy nimbo, dimidio i crabro...

to może tak : mój crabro miał 21,5 cm, dimidio teraz ma trochę ponad 4 lata i ma 21 nimbo też tyle urośnie. Wg mnie mocno na granicy rozsądku...a jeśli już tak to wtedy odpadają acei i flavusy

Opublikowano

Tak na zdrowy rozsądek to w pełni masz rację ale cierpię chyba na tę chorobę co nie którzy z nas chcę tego i tego i dlatego piszę tutaj aby spokojne głowy takie jak Twoja wylały mi kubełek zimnej wody.Tak myślałem i myślałem i raczej z rezygnuję z dimido;nimbo wydaje mi się samica ciekawsza na i ten sposób polowania może udało by mi się zobaczyć.Napiszcie w przypadku rezygnacji z dimido jest możliwość trzymania w tej obsadzie acei i flavusy,oczami wyobraźni wydaje mi się iż byłoby w miarę kolorowo borley czerwony;acei niebieski;flavus,crabro coś koło żółtego.

Opublikowano

Rozumie że zaczynasz przygodę z Malawi? A już mieszasz rybcie. C. Borley to grupa non-mbuna a pozostałe to grupa mbuna. Na początek proponuje alboe jedną grupę albo drugą. Jeżeli wybierzesz non mbune to zobacz jakie masz piękne gatunki np Placidochromis electa, Copadichromis ivory mloto, Protomelas taeniolatus Boadzulu, Sciaenochromis fryeri, Othoparynx lithobates bleck orange.

A jeżeli zdecydujesz sie na ryby z grupy mbuna to masz bardzo szeroki wybór np

P acei, P flavus lub chailosi, M msobo magunga, M chilumba Maison Reef,

Opublikowano

Twoje szkielko jest inne ;) pod wskazane drapieżniki niezbyt się nadaje ale możesz np zamiast nich dodać Sciaenochromis fryeri jako zębatą część zbiornika i dalej albo iść albo w non - Mbuna albo w Mixa dodając z wymienionych ryb.


Copadichromis borleyi ale nie większe Kadango tylko mniejsze Mbenji

i coś na dno do wyboru z Placidochromis lub Aulonocara


uzupełniając to rybami mięsożernymi z Mbuna


flavus pasuje

caeruleus pasuje


pozostałych bym nie brał.


Osobiście dałbym taki układ:


Copadichromis borleyi Mbenji 1 na 5

Scieanochromis fryeri ( standard a nie iceberg ) 1 na 2

Placidochromis phenochilus Mdoka 6 szt

Pseudotropheus flavus 1 na 4

Labidochromis caeruleus 1 na 4


Twoje akwarium najbardziej nadaje się właśnie na Mixa lub łagodniejszą Mbuna. Pod drapieżniki jednak lepsze są długie baniaki.


Obsad złożonych z Mbuna no i non - Mbuna można komponować dziesiątki bo szkło daje tu spore możliwości.

Opublikowano

W Malawi siedzę już trochę aktualnie udało mi się swoją piękniejszą połowe namówić na powiększenie swojego dotychczasowego akwarium 450l na w/w zbiornik i miałem nadzieję,że ten litraż będzie wystarczający aby wpuścić tam Dimido;Nimbo;Acei aby w toni pływały a Dimido i Nimbo od lat mnie pasjonują a teraz piszecie,że to za krótkie chyba się rozpłaczę gdyż na długość już nie mam gdzie iść w swoim pokoju.W tym nowym zbiorniku chciałem pomieszać obie grupy nie przesadzając z ilością a tu Harisimi oblał mnie wanną zimnej wody,że to za krótkie.

Opublikowano

Mieszać możesz ;) ale jednak mniejsze ryby niż Dimidio i Nimbo. A wybor jest ogromny. Tak wiec się nie załamuj tylko przemyśl to na spokojnie. Możesz oczywiście się wypiąć na nasze rady :P ale radzimy z serca i doświadczenia.

Opublikowano

1.A na taki litraż gdybym się zdecydował trzymać jedynie Nibo;Capadichromis borley kadango;Pseudotropheus flavus to też będzie niedobrze?

2.Nibo wpuszczony do takiego zbiornika będzie tłukł resztę czy po prostu będzie mu ciasno i z tego względu odradzacie mi skład który pierwotnie wymyśliłem?

3.Obsada którą podałeś mi Harisimi jest naprawdę fajna kolorowo,Mdoka zabija wyglądem,Frejka do wytrzebienia maluchów.Dzięki

Opublikowano

Tu nie chodzi tak bardzo o ilość ryb co o wielkość nimbo. Agresja też nie jest bez znaczenia gdyż podczas tarła bywają egzemplarze bardzo agresywne a że to silna jak tur ryba cios od niej często dla mniejszych ryb równa się kraina wiecznej spiruliny ;)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Od lewa do prawa fajny pomysł. Kiedyś próbowałem coś takiego zrobić i nie udało mi się. Okazało się że mam za krótki baniak do symulacji takiego wschodu i zachodu albo za mało dałem ledów. Wysłane z mojego RMX3301 przy użyciu Tapatalka
    • Odnoszę się tylko do akwarium 180cm Jak chcesz połączyć L. Perlmutta, który dorasta raptem do 11cm. Z mdokami, które w moim akwarium samce mają po 18cm? Jeżeli chcesz coś w jasnym żółtym , złotym ubarwieniu, to zamiast Labidochromisów, proponuję nimbochromis venustus. A z mdoki są bardzo problematyczne w utrzymaniu ich w zdrowiu, oczywiście moim zdaniem i piszę tutaj tylko o moim doświadczeniu z tymi rybami. Pierwszy raz kupiłem stado 12ryb, po krótkim czasie zostało kilka szt. Które przeżyły do max rozmiarów. Później postanowiłem odbudować stado. Kupiłem kolejne kilkanaście rybek i wpuściłem do akwarium przejściowego, aby tam podrosły - padały jak muchy i po pewnym czasie nie zostało z nich nic. Nie poddałem się i długo szukając kupiłem kolejne 8szt. Takich odchowanych 8cm. (Ryby z Holandii) Aby je wpuścić od razu do dużego akwarium. Po 2mc z 8szt. Zostało mi 3szt i pływają do dzisiaj z 5 starszymi dorosłymi mdokami. Nie wiem, może tylko u mnie, ale te ryby są bardzo wrażliwe. Aby uzupełnić niebieski kolor w akwarium - samce i samice niebieskie, kupiłem stado cyrtocara moori. Kolorem tułowia nie odbiegają od ndok, lepiej pływają, bo mają temperament i przede wszystkim -nie zdychają. W dużym akwarium aktualnie pływa 5szt. Takich około 12cm. Dokupiłem też 16szt małych rybek, takich 3cm. Które aktualnie pływają samodzielnie w przedszkolu 200l mają już około 5-6cm i dalej rosną, w dodatku ani jedna z 16szt nie padła. Podrosną do około 8cm i wpuszczę je do reszty obsady. Ogólnie ryby z gatunków non - mbuna wolno rosną, a już cyrtocara wybitnie wolno rośnie. Do 0.5cm miesięcznie. W dodatku nie każdemu, podoba się garb tłuszczowy na czole tych ryb. Mi akurat się podoba.
    • Zgadza się, ale ja miałem na myśli początkujący z naszym biotopem.
    • Zdecydowanie, 3 to za dużo do Twojego akwarium. Skoro piszesz, że wolałbyś mniejsze gatunki, a więcej osobników, to na pewno odpada Acei, również dlatego, że po prostu rośnie za duży na ten litraż. Do Saulosi dobrym towarzystwem w Twoim zbiorniku byłby np. Labidochromis Perlmutt, fajna i ciekawa rybka. Możesz spróbować też że wspomnianym przeze mnie Maingano.  Dwa gatunki po 10-12 sztuk maluchów i celować w dwa haremy, po jednym z każdego gatunku.
    • Dziękuję za rady, jeśli zostanę przy 2 gatunkach, po ile sztuk może zostać? Czy 3 to już za duża liczebność?  
    • @Bartek_De założyłem że jak ktoś miał do czynienia "latami" z akwarystyką to już nie jest początkujący 😉😃
    • Też mi się tak wydaje, może Maingano do towarzystwa Saulosi, jeśli pozostać przy niebieskim?
    • Najprawdopodobniej w tak małym akwarium i źle dobranej obsadzie ryba jest nękana ewentualnie odczuwa pogarszanie się parametrów wody .  Masz ryby z różnych biotopów. Co się zmieniło? Zmieniło się to , że ryby dorosły , zmieniły się też parametry wody bo nie wierzę aby Twoja filtracja była właściwa patrząc na ten filterek. Tak jak napisał @yaroryby dorosły w złych warunkach i  się po prostu męczą  bo zmieniły się parametry i ubyło im miejsca .  Poczytaj wskazany link i zastanów się czy na pewno chcesz tak trzymać ryby i z jakiego biotopu. Nie chcesz się zrazić to działaj .
    • Poczytałem , poobserowałem, wziąłem też pod uwagę ryby, które mam w swoich zbiornikach.  Z uwagi że posiadam zbiorniki, w których posiadam młode  rdzawe, maingano, perlmutty, cynotilapie zebroides cobue (100x50x50 do likwidacji jeśli postawie 180cm) oraz w 120x50x50 copadichromis trewavasae lupingu oraz yellowy. To ostatecznie u mnie będą 2 akwaria. 120x50x50 oraz w/w 180x50x50.   Z uwagi że w 120cm mam copadichromis trewavasae lupingu wraz z yellowem od ponad 2 lat pora na jakieś zmiany. Nie ukrywam że z yellowami jestem już od blisko 4 lat i mi się przejadły. Także widzę 2 rozwiązania: -OPCJA 1 W 120x50x50 Zostawić copadichromisa trewavasae lupingu F1 dopuścić np. Labidochromis perlmutt (pasuje pod kątem żywieniowym) w miejsce yellowa.   A w 180x50x50 zrobić mbuniaka np. ze stadkiem acei luwala lub itungi. Do tego dokupić sobie "szefa" protomelasa steveni taiwan reef oraz z 2 gatunki mbuny pośród ryb: cynotilapia, maingano , rdzawy lub kolejne marzenie (Metriaclima msobo lub Fainzilberi)    - OPCJA 2  W 120x50x50 zrobić typową mbunę pośród rdzawego maingano cynotilapii.   W 180x50x50 zakupić placidochromisa mdoke white lips + aulonocare i np. dorzucić pasującego żywieniowo Labidochromisa perlmutta czyli zrobić non mbuniaka ale... wtedy muszę też sprzedać copadichromisy z 300l.  
    • No dobrze ale co się zmieniło co się dzieje tej rybce   
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.