Skocz do zawartości

Szafka pod akwarium 160 litrow 100x40x40


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!


Bardzo prosze o informacje czy szafka żakupiona z Ikea bedzie nadawala sie pod akwarium o wymiarach z tematu.

Jest to szafka o wysokosci okolo 50 cm. Jej szerokosc to 120 cm natomiast glebokosc to liczac dokladnie 39.5 cm. Na jej gornej stronie naklejona jest szyba o szerokosci 120cm i glebokosci 40 cm a ktorej grubosc to ok 5 mm.


Prosze o informacje czy taka szafka bedzie stabilna i nada sie pod akwarium ktore z woda i skalami bedzie wazyc z pewnoscia okolo 200-250 kg?

Czy nie wystapia jakies naprezenia itp?

Jakie ewentualnie najwłaściwsze musialy by byc jej wymiary?


No chyba ze ta 5 mm roznica nie ma znaczenia bo pod akwarium poloze rowniez styropian.

Opublikowano

Witaj

Cóż można Tobie poradzić, jeżeli nie widzi się tej szafki. Jak dla mnie wszystko no prawie wszystko co z Ikea ,to patrz na mnie na nie rusz. Uważam że szafka ta nie nadaje się pod akwarium. Ewentualnie jeżeli miałaby plecy z płyt z jakiej jest wykonana szafka to jeszcze można byłoby takową szafkę zastosować/

Z jakiej płyty jest szafka?

Czy ma plecy z płyty pilśniowej czy z grubszej??

5mm nie robi żadnej różnicy

Opublikowano

Często meble z ikei są robione z płyt tzw. plastrów miodu. Do tego długość szafki 120 cm a akwarium 100cm. akwarium nie będzie stało na bocznych pionowych płytach. Co prawda akwa nie wielkie, ale zastanowiłbym się.

Opublikowano

Szafka jest z tych dziwnych ikeowskich plyt zrobiona. Tylu nie ma wzmocnionego. Jest cinka plyta. Link do podobnej szafy http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10269125/


Czy jak bym ja wzmocnil i ewentualnie kupil akwa wieksze 240 l z pow dna taka jak szafa 120 bylo by bezpieczniej czy ? Czy lepiej nie ryzykowac?

Obecnie stoi na niej akwa 45 l ale to raczej bez porownania ;)

Opublikowano
Czy jak bym ja wzmocnil i ewentualnie kupil akwa wieksze 240 l z pow dna taka jak szafa 120 bylo by bezpieczniej czy ? Czy lepiej nie ryzykowac?

Obecnie stoi na niej akwa 45 l ale to raczej bez porownania



..wszystko zależy od tego jak ta szafka jest wzmocniona w środku!!Na tym zdjęciu tego niestety nie widać! Wejdź na Allegro i zobacz jak mniej więcej ( w ilu miejscach ) są wzmacniane szafki akwarystyczne i na tym się wzoruj! Moja 240 stoi na szafce która ma 4 pionowe płyty ( ścianki ) i boczne są jeszcze wzmocnione zewnętrznymi wspornikami z takiej samej płyty! Tył to sklejka gdzieś 3-5mm i jest oki!.A płyty to paździerz 18mm. Cała sztuka polega na tym aby symetrycznie rozmieścić te cztery pionowe płyty!! Tych pionowych ścianek ( jednocześnie wzmocnień ) może być więcej..zależy to od długości szafki..Ale pytałeś o 120 cm.. Mało tego..jak zauważysz przeglądając Allegro to niektóre szafki mają jakby podwójny blat..A wynika to z tego ,że niektórzy producenci zamykają górę łącząc pionowe ściany płytą a dopiero na to kładą właściwą..Też tak miałem w 112l...


..dodam jeszcze ,że pozbyłbym się tych nóżek lub ewentualnie dodał ich więcej po to aby spód się nie uginał!!

Opublikowano

Ta szafka ma w środku dwie ścianki wewnętrzne, w środku są szuflady a muszą na czymś być mocowane. Druga sprawa sami wiemy że Ikea robi meble lekkie, czyli te nogi też nie są zrobione z litego drewna tylko zapewne z płyty kartonowej.

Opublikowano

..jeżeli tej szafki nie zakupiłeś jeszcze to lepiej ją sobie odpuść!!!Szkoda kasy i dodatkowych prac przy jej modernizacji!! Jeżeli jej wygląd Ci pasuje do mebli to możesz sobie zrobić na zamówienie ale typową akwarystyczna ( chodzi mi tu o wzmocnienia ) ale z wyglądem podobnym do Twoich mebli:))

Opublikowano

Szafke juz niestety posiadam jest ona tego typu http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/S49917387/#/S39917397

Stoi na niej akwarium obecnie 45 litrowe. Nigdy na to uwagi nie zwracalem i dopiero dzisiaj zauwazylem zew. Miejscu gdzie ono stoi szafka jest okolo pol cm nizsza. Wczesniej tego nie zauwazylem. Czyli dobrze ze sie jeszcze nie zaopatrzyllm w akwarium bo bym sobie biedy narobil. Niestety raczej na nim nic ńie postawie wiecej....

Opublikowano
Szafke juz niestety posiadam jest ona tego typu http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/S49917387/#/S39917397



Jeśli wydałeś 464 zł za szafkę przeznaczoną pod akwa to popełniłeś duży błąd kupując tą z ikei , ponieważ za tą kasę miałbyś normalną szafkę akwarystyczną pod takie akwa co chcesz ;) A jeśli chodzi o kolor mebli pod który chciałeś dobrać to też żaden problem , bo niektórzy mają do wyboru kolor zamawianej szafki.




[300] Malawi

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
    • Używam właśnie poliestrowej od innego dostawcy niż poprzednim razem bo tamten już nie ma jej w ofercie. Tamta poprzednia nie robiła mi takiej wody. Oczywiście nie można wykluczyć, że ubytek bakterii ze starej owaty właśnie to powoduje, mimo braku zmiany parametrów NO2, NO3, ale może też trafiłem na wyrób z innej chińskiej fabryczki gdzie proces produkcji jest trochę inny . Woda wygląda przez dwa -trzy dni jak by była lekko zabarwiona (zafarbowana) na na biało, a nie pływał w niej jakiś widoczny gołym okiem pył.  Chyba przy następnej wymianie  włożę wkłady sznurkowe i zobaczę co będzie się działo. Czy ktoś z Forumowiczów używa gotowych sznurkowych , jeśli tak to z jakim PPI bo pamiętam, że kiedyś używałem jakieś w miarę gęste i po kilku dniach się zapychały.
    • Sprzedawca nie ma tu znaczenia, należy zwracać uwagę na rodzaj włókniny. Silikonowe pylą, poliestrowe nie. https://allegro.pl/oferta/wloknina-tapicerska-poliestrowa-owata-sztywna-300g-12017517499
    • Jedno nie daje mi spokoju, czy na pewno dobrze regenerujemy żywice jonowymienne? Powszechnie polecana na forum i stosowana metoda regeneracji zakłada przygotowanie roztworu 10% solanki i objętości 3 x objętość żywicy, w której następnie płukane jest złoże. Patrząc jednak jak sposób regeneracji w domowych stacjach uzdatniania (opis np. https://www.filtry-do-wody.info/blog/regeneracja-zmiekczacza-wody-co-warto-wiedziec/) widzę jedną zasadniczą różnicę: w stacji uzdatniania solanka przechodzi przez złoże tylko RAZ i trafia do kanalizy a u nas żywica zwykle "kąpie się" w solance przez dłuższy czas. Przykładowo, stacja do usuwania azotanów w instalacji domowej (https://sklep.osmoza.pl/usuwanie-azotanow-global-water-nitrate-p-2240.html) zużywa do regeneracji 25l żywicy 140 l wody i 2,9 kg soli (solanka o stężeniu ok 2%) i trwa niecałą godzinę. Proporcjonalnie, do regeneracji 1 litra żywicy zużywane jest zatem ok 5,6l solanki. I teraz pytanie co jest lepsze dla żywicy i jej właściwości absorpcyjnych? Jednorazowe płukanie solanką o mniejszym stężeniu ale w większej ilości, czy długie płukanie w tej samej solance o większym stężeniu? W pierwszym przypadku wypłukujemy wszystko z zabrudzonej żywicy, a w drugim "zabrudzona" solanka wielokrotnie przepływa przez nasze złoże. Tak jak już wcześniej pisałem mam u siebie 3 litry PA202 i do regeneracji używam 6 lub 9 litrów solanki 10%. Regenerację robię na dwa sposoby: albo mieszam gorącą "zupę" w wielkim 9-o litrowym garnku (6 litrów solanki + 3 litry żywicy), albo 9 litrów letniej solanki (ok 40oC) przepycham małą pompką przez dwa szeregowo połączone HW603 z wylotem z powrotem do gara. W obu przypadkach regeneracja trwa ok godzinę. Czasami powtarzam proces regeneracji po raz drugi z nową "czystą" solanką - wtedy kolor "zupy" jest jaśniejszy 🙂  Po tym oczywiście płukanie pod kranem i z powrotem do akwa. Następnym razem planuję jednak przygotować w wiadrze 30 litrów solanki o mniejszym stężeniu i przepchnąć ją tylko raz przez całą żywicę przy wolnym przepływie (litr na minutę). Co o tym sądzicie? A może ktoś już tak robi?
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.