Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam jako że po nowym roku planuje projekt zbiornika 220x80x60, po woli chciał bym już coś zacząć. A więc zacząć od stelaża i mam pytanie z jakiego profilu zrobić stelaż jak zrobić stopki aby w razie potrzeby trochę podnieść któreś z nóżek do wypoziomowania baniaka. Czy musi być jakieś wzmocnienie stropu pod baniakem? Mieszkam w domku i pod moim pokojem jest piwnica może należało by pod miejscem akwarium zrobić jakieś wzmocnienie?

Następną sprawą jest myśl nad filtracją zastanawiam się nad sumpem lub narurowcem czy może jakieś 2 duże kubły. W środku w miarę potrzeby jakiś mechanik z gąbką. Myślę też o jakiejś wygodnej opcji podmiany wody wiadomo przy takim baniaku 20-30% jest to spory litraż a nie chciało by mi się latać z wiaderkami ;p Do obecnego baniaka 300L mam podpięty wąż 1/2 do zaworu od kibelka i jest to w miarę wygodne rozwiązanie do napełniania a spuszczam do kibelka.

Obsada planuje 20x t.duboisi maswa oraz 20x moliro lub kasanga plus jakies babki (eretmodusy) Oświetlenie jeszcze w sumie nie wiem czy będą to lampy hqi czy jakieś ledy.


I mam pytanie w sprawie akwarium może możecie kogoś polecić, osobę która klei tak duże baniaki i ma w tym doświadczenie nie chciał bym mieć powodzi w domu:)

Opublikowano

Akwarium ustaw zawsze w poprzek belek stropowych.Jeśli masz wątpliwości, zakotwienie stelaża w ścianie odciąży podłogę. Stelaż warto zrobić ze zwykłego kątownika - o wiele taniej i łatwiej się spawa, nie ma też większych problemów z np, mocowaniem zawiasów szafki.

Jeśli jesteś jesczcze na etapie planowania zbiornika,to przy twojej objętości aż prosi się o zapewnienie stałej podmiany wody. Chyba najbarziej ekonomiczna opcja ze wszystkich.


Tak czy inaczej mam szczerą nadzieje,że koledzy przekabacą cię jednak na malawi a nie tangę ;]

Jeśli chodzi o osoby klejące zbiorniki, the wald, p. Wieczorek.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

hm no to problem ponieważ akwarium ma się znajdować w miejscu pod ścianą i się okazuję że będzie ono wzdłuż. hmm. A ze stałą podmianą może być problem z kanalizacją nie ma możliwości doprowadzić do pokoju. Jaki kątownik proponujesz? A z filtracją sądzisz że narurowiec da rade? Nie wiem czy poradził bym sobie z sumpem

Opublikowano

U mnie 170x70x60 stoi na stelażu z kątownika walcowanego 35x35, cztery nogi do samej podłogi. Tak chciałem bo pod spodem wstawiona jest kostka 180l-litrowa jako kotnik/szpital itp. Wg mnie taka konkstrukcja zupełnei wystarczy a można jeszcze postawić na tym Malucha i też utrzyma. Za filtrację odpowiada 10" fbf i dwa mechaniczne osadniki na wacie w korpusach narurowych,wodę gania grundfos 25/40, na koniec woda przechodzi przez nowość - purigen+seachem denitrate. W ten sposób zrezygnowałem z sumpa. Na razie taka koncepcja się broni.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Myślałem o stelażu typu https://imageshack.com/i/1atqnhj 6 nóg do ziemi, ten kątownik walcowany na zimno czy na gorąco? Do tej podstawy jakieś nóżki powinny być do wypoziomowania? czy mata pod panele wszystko wyjaśni?


Co do jeziora to jeszcze jakiś czas do obsady jeszcze wszystko może się zmienić. Cały projekt mam zamiar skończyć dopiero po remoncie pokoju ponieważ na chwilę obecną można powiedzieć stan surowy a nie chciał bym za pół roku robić restartu i wszystko przestawiać itp.. Wiadomo ryby itp problem było by pomieścić w jakim kolwiek kotniku przez jakiś miesiąc bo mam do roboty sufit gładzie(kurz) malowanie. Ale w garażu już może wszystko czekać. Czy akwarium otwarte to dobre rozwiązanie? Myślałem o zastosowaniu lamp hqi i nie obudowywać góry akwarium ale nie wiem jak z rybciami czy nie chciały by poskakać trochę. Pozdro

Opublikowano

Witaj

Taki stelaż to dobry pomysł do tak dużego akwarium, łatwo go obudować i ma sporą wytrzymałość. Musisz poszukać na forum, są fajne pomysły na temat nóżek do twojej konstrukcji. Pytasz czy akwarium może być odkryte, otóż powinno mieć pokrywkę lub szybę. Jest to wyłącznie moje zdanie wynikające z dużej ilości straconych ryb.:)

http://forum.klub-malawi.pl/stelaz-160x45x70-t21078.html

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.