Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano



aaaa purigen działa tylko chwile nabije sie azotem i koniec, działa na zasadzie gąbki, A jeżeli zbił 150 jednostek to napewno jest juz nabity

Możesz rozwinąć tę myśl?
Opublikowano

Testy powtarzałem codziennie nawet kilkakrotnie. Wiem, że przed włożeniem purigenu i Microbe parametry były fatalne. Natomiast później z każdym dniem poprawiały się w oczach. Po 3 dniach NO2 - 0,5 NO3 40. A po 5-6 dniach wszystko spadło do zera.

Czy możliwe jest, że cykl azotowy wystartował na nowo czy właśnie zamknął się na amen?

Opublikowano

Przy wysokim NH3 i NO2 testy na NO3 lubią przekłamywać (jakiej firmy masz testy?). Dodaniem purigenu zakłóciłeś domknięcie cyklu bo on najlepiej usuwa amoniak i azotyny, azotany tylko w początkowej fazie.

Ten preparat dopełnił dzieła

"Nite-Out II™ - środek do usuwania amoniaku i azotynów

Zapewnia natychmiastową neutralizację amoniaku (NH3) oraz azotynów (NO2). Aby osiągnąć najlepsze efekty stosuj razem z preparatem Special Blend."

- Do stosowania zarówno w akwariach słodkowodnych jak i morskich"

Cykl prawdopodobnie startuje od nowa.

Osobiście dodałbym ze 2 ampułki Prodibio BiDigest i na razie wyjął purigen z filtra.

Opublikowano
Możesz rozwinąć tę myśl?



Purigen działa jak gąbka ,, nie ma działania w nieskończonośc bo to jest absorber jak sama nazwa wskazuje

nawet w instrukcji jest rozdział zatytuowany ,, regeneracja ,, właśnie poto zeby od nowa mógł posiadać wartości magazynowania

więc nawet jeśli zbił taka wartość albo w niej pomogł to napewno się juz skończył z tego co pamietam zmieniał nawet kolor podczas wchłaniania tego co zbędne



a tak jak pisał ktoś wyżej jeśli tak zadziałała ta chemia to napewno oprócz pomocy ,,, także zaszkodziła

Opublikowano

Czy jest to możliwe żeby cykl znowu ruszył. Nie mam praktycznie żadnego doświadczenia z akwa ale na zdrowy rozum w cyklu chodzi o to żeby wytworzyła się odpowiednia ilość bakterii nitryfikacyjnych, które rozkładają groźne związki azotu do tych mniej szkodliwych. Jeżeli dodałem na start 2x sera nitrivec + później microbe i NO2 zeszło jednak do zera to ilość bakterii w akwa jak i w kuble jest wystarczająca.



Cykl prawdopodobnie startuje od nowa.

Osobiście dodałbym ze 2 ampułki Prodibio BiDigest i na razie wyjął purigen z filtra.



Chcesz przez to powiedzieć, że bakterie nagle wymarły.A jeżeli faktycznie cykl znowu wystartował to co z rybami, czy dadzą sobie radę?


Rozumiem, że jeżeli w testach NO3 miało by wartość >0 wszystko było by ok. Może dałem za dużo purigenu(250ml na 240l) i stąd taki wynik NO3.

Opublikowano

Dodając Nite-Out II i purigen odebrałeś bakteriom pożywkę i mogły się nie rozmnożyć w wystarczającej ilości. Aby mieć pewność czy jest ok, czy też cykl rusza ponownie, przydałby się test na NH3.

Rozumiem, że jeżeli w testach NO3 miało by wartość >0 wszystko było by ok.

Tak

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Jak najbardziej ma sens. Moduły czy też tło z tyłu możesz wydrążyć a wierzchnią  stronę pomalować zaprawą  i porzeźbić w  niej lub   przy nakładaniu.  Zaprawa dociąży  i zmniejszy wyporność. też tak miałem kilkanaście lat  i nic się nie działo. Jedyny problem u mnie był taki , że tło nigdy szczególnie nie porosło mi glonami a zaprawa była pomalowana czarnym akrylem i po latach kolor wypłowiał. Ale jak będziesz miał glony to nie ma problemu z tym.
    • Myślałem o podniesieniu na styropianie, ale jak go odkopią to będą skubać  Ktoś na forum pisał, że ma taki problem z tłem 
    • W Akwa 720 litrów miałem zrobione w ten sposób  , że pod akwarium dałem matę akwarystyczną chyba grubości 0.5 cm czarną . Ale możesz dać pod akwarium też styropian . Tylko będziesz musiał zamaskować białe boki lub dać inny , ciemny. Do środka włożyłem ciemne spienione PCV grubości około 0.3 cm i to wystarczyło. A kamieni miałem  kilka wielkości o której piszesz. Osobiście nie polecam styropianu białego do akwa w całym kawału wielkości dna czy nawet tylko pod kamienie. Weź pod uwagę , że pyszczaki bardzo kopią i jak podrosną to niestety styropian będzie widoczny a Ty będziesz niepotrzebnie zmuszany do wkładanie rąk celem zakrycia jego.  No i wiecznie pływające kulki styropianu pod powierzchnią.
    • W sumie, to ostatnio zastanawiałem się nad czymś podobnym. Generalnie to nie wiem, nie słuchaj mnie, niech mądrzejsi się wypowiedzą, ale... Nie rozważałeś po prostu dania więcej styropianu? W sensie, takiego bloku prawie pod powierzchnię, który z przodu będzie zakryty "prawdziwymi" kamieniami. Można go przykleić do dna w razie czego, choć kamienie pewnie go dociążą, żeby nie wypływał.
    • No i stało się - dwa zewnętrzne segmenty zaczęły wypływać po napełnieniu 🙂 o ile silikon dobrze trzyma te środkowe segmenty, o tyle boczne - nie wiem, czy ze względu na to, że klejone były głównie do plastikowego filtra, czy też dlatego, że po prostu są większe i mają większą wyporność, poszły do góry.  Na szczęście powoli, bez żadnych strat.  I przy tej okazji chciałem się Was zapytać - czy te boczne segmenty tła mają sens w takiej postaci? Tak na oko, każdy z nich zabiera z mojego akwarium z 50-60 litrów wody, czyli z 450 brutto robi się pewnie z 250 netto 😕 Może można to jakoś przerobić? Myślałem, żeby może wydrążyć od tyłu wiertarką, żeby jakieś jamy porobić - małe wejście, a w środku obszerne - ma to jakiś sens? Czy fakt, że woda będzie "stała" w takich jamach, będzie negatywnie wpływał na rybę, która tam wpłynie? No i drugie pytanie, pewnie w zaprawy nie ma się co bawić, ale można czymś po prostu pomalować ten styropian, żeby nie rzucał się w oczy? Pozdrawiam, Jakub
    • Planując, projektując na papierze i w głowie moje akwarium 170x50x50 pojechałem i pomacałem kamienie  Chcąc mieć dwa trzy  prawie pod lustro  to już kawał gruzu potrzeba, tak na moje oko po 25-40 kg jeden i jednocześnie  I tak sobie pomyślałem, czy dobrym pomysłem będzie na styropianie, który będzie leżał na dnie, dać z tyłu gdzie te większe mają być, worki na media wypełnione żwirkiem, może lawą. Takie rozwiązanie pozwoli na wykorzystanie mniejszych kamieni i łatwość w aranżacji przy zachowaniu efektu głębi  Jak się zostawi w nich trochę luzu, to  można kamienie ułożyć/ustawić w prawie dowolny sposób. Ruchomość żwirku daje taką możliwość. Wydaje mi się, że w workach nie powinno dziać się nic złego typu powstawanie siarkowodoru, ale wolę zapytać bardziej doświadczonych Malawistów
    • ...pytanie w sumie nieaktualne, napisałem do Aquadana i dowiedziałem się że - cytuję: "Silirub aq se najlepszy klej ale trzeba mieć pistolet specjaln   Albo zwykły silirub aq klej"
    • Hej, jakieś nowości w zakresie klejenia styropianowego tła? Kupiłem używane akwarium z tłem od Aquadana, i pierwsza niespodzianka po nalaniu wody - tło poszło do góry... Jakieś rady, jak to odkleić, jak oczyścić ze starego kleju, i oczywiście - czym to ponownie przykleić? Po całej powierzchni raczej, czy "placki" wystarczą?
    • Dzięki przeogromne! Teraz tylko pozostaje mieć nadzieję, że jak naleję wody, to nie wypłynie A swoją drogą, macie pomysł, jakie kamole kupić, żeby jak najlepiej pasowały do tego tła? Bo właśnie trochę serpentynitu przywiozłem ze składu, ale jednak w zbiorniku trochę razi, że to "prawie to samo, ale nie do końca". Chyba że jak glonami zarośnie, to będzie dobrze :)
    • AquaDan robi tła z kawałków, też mam od niego. U mnie szczeliny są troszkę mniejsze, takie maksymalnie do 0,5cm. Tło ściśle dolega do tylnej szyby, więc nie ma możliwości żeby coś wpłynęło za tło. Też mam komory filtracyjne u siebie i już kilka razy zdarzyło się, że ryba wskoczyła od góry, więc warto czymś to zabezpieczyć.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.