Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano


@Bojar: 375l to prawie 2,5 razy tyle, ile mam ja. Więc to chyba normalne, że ten filtr u Ciebie nie wyrabia i nie jesteś zadowolony.



Tu nie chodzi o wymiar akwarium tylko o wydajność modelu 1000.

Po prostu nie wydala z gęstszą gąbką. Nie nadaje się więc do malawi.

Standardowa gąbka Aquael ma duże pory i przepuszcza wszystkie brudy, bez sensu.

Mi został z roślinnego ale planuje wymianę na kubeł lub mocniejszy model

bo stosowanie tego modelu nie ma sensu.

Opublikowano

Miałem TURBO1000 w swojej 160 ale pełnił funkcję tylko mechanika, pomimo tego nie byłem zadowolony. Myślę że jeżeli chcesz tylko jeden filtr tego typu to TURBO1500 to minimum wyposażony w gąbkę i pojemnik na ceramikę. Jednak będąc na Twoim miejscu celowałbym w kubełek np. taki http://sklep.roslinyakwariowe.pl/filtracja/filtry-zewnetrzne/akwarium-250l/filtr-zewnetrzny-hanza-bhw302-hw302-p-19744.html

Opublikowano

Bardzo serdecznie Wam dziękuję, drodzy Panowie.


Muszę przyznać, że z Waszej 'winy' coraz mocniej skłaniam się ku kubełkowemu ustrojstwu. Naturalnie jeśli TURBO, to 1500.


O HW-302 czytałam same dobre rzeczy. W dodatku jest dostępny w 'moim' miejscowym sklepie, więc... bardzo możliwe, że jednak na niego się zdecyduję. Ten model jest ok, czy może lepiej szarpnąć się na HW-303 (http://akwamaniak.pl/bhw-303-filtr-kubelkowy-do-akwarium-max-400l-p-7183.html)?


Raz jeszcze ogromne dzięki - dla ludzi mojego pokroju stanowicie Panowie naprawdę nieocenioną pomoc :)

Opublikowano

Witam:), co do tego turbo to moje zdanie jest takie, jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego. Generalnie to ani z niego mechanik , ani biolog. Jednak jeżeli już zdecydujesz się na kubełek, to zdecydowanie bierz HW-303. Pyski, to niezłe brudasy z większym kubłem, łatwiej będzie o stabilne parametry. Pozdawiam

  • 3 lata później...
Opublikowano

Troszkę odkopię temat póki młoda godzina :)

Mam pytanie odnośnie w/w filtra. Czy takie cudo jak aquael 1000  z jednym lub z dwoma pojemnikami zasypanymi ceramiką uciągnie samą biologie w akwarium 160-200l?

Pojemność jednego pojemnika na złoże to 625 ml. Do tego jakiś prefilterek. Jako mechanik w tym zestawie byłaby druga taka głowica z gąbką.

Zaskoczył mnie takim planem kumpel. Planuje on wystartować z malawi i twierdzi że zaoszczędzi parę złotych na kubełku i cyrkulatorze, bo głowice aquaela ma z poprzednich akwariumków. Czy taki plan ma możliwość powodzenia czy raczej nie? Pytam w jego imieniu, bo trochę nieinternetowy jest.

Opublikowano
Godzinę temu, mareckee napisał:

Mam pytanie odnośnie w/w filtra. Czy takie cudo jak aquael 1000  z jednym lub z dwoma pojemnikami zasypanymi ceramiką uciągnie samą biologie w akwarium 160-200l?

Pojemność jednego pojemnika na złoże to 625 ml. Do tego jakiś prefilterek. Jako mechanik w tym zestawie byłaby druga taka głowica z gąbką.

Aquael turbo 1000 da sobie spokojnie radę jako biolog. Z tym ,że skoro chcesz(cie)  aby w takmim akwa pracował  też jako mechanik daj Aquael 2000. Prefiltr  tutaj jest zbędny gdyż tę funkcję niejako stanowi gąbka  która spełnia rolę mechanika. Można dokładać do niego moduły nawet w dwóch liniach równoległych. Ale pamiętaj ,że wtedy spada jego wydajność ( przepływ). Na takim filtrze pracowało kiedyś u mnie akwa 160 litrowe i było wszystko OK ale Aquael 2000. Możesz dać max dwa moduły i gąbkę   ale też jeden moduł i gąbka da radę.

Opublikowano
8 godzin temu, mareckee napisał:

A to ma się jakoś do skuteczności w porównaniu do kubełka czy jedna i druga opcja będzie działała tak samo przy takim litrażu?

..jeżeli chodzi o biologię to różnicy nie ma. Tyle ,że kubełek jest niewidoczny, w akwa masz tylko zasys i wylot. Jeżeli chodzi o Aquela jest po prostu w akwa i zajmuje miejsce.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Nasz klubowy kolega Timi klei dobre akwaria -Akwaria.pro Przy tym wymiarze, co Ty zamierzasz kupić, to od kogo byś nie kupił, to będzie dobrze. Oczywiście o ile ktoś ma doświadczenie w klejeniu akwari
    • Cześć. Od jakiegoś czasu myślę nad nowym akwarium - 120x40x50, z tym że tutaj (dla mnie) już zaczynają się schody - ciężko jest mi znaleźć jakąś zaufaną firmę, do tej pory patrzyłem i najbardziej zaufany wydaje mi się Myciok, z tym że szukając po internecie byłem w stanie znaleźć różne opinie - na tym forum głównie pozytywne i wystawione nie aż tak dawno temu, więc możliwe że jest u tej firmy lepiej niż było, ale byłem w stanie też znaleźć opinie nie aż tak przychylne więc na dwoje babka wróżyła (jak dla mnie). Dodatkowym pytaniem dla mnie jest tutaj czy szyba 8mm będzie wystarczająca, ale to nie jest tutaj aż tak ważne. Do tej pory byłem w miarę przychylny akwaplastowi (ze względu na cenę), ale przemyślałem i w razie nieszczelności mógłbym mieć małą powódź w pokoju, czego wolałbym oczywiście uniknąć. Z góry dzięki za jakieś nakierowanie, bo rzeczywiście ciężko mi jest spośród firm na naszym rynku wybrać, a co do Mycioka już kiedyś słyszałem pozytywne opinie więc może rzeczywiście zamówienie akwarium u niego wyszłoby najlepiej.
    • Moja a502ps coś nie działa. A502e usuwała żółtawą barwę wody. Ta nie. Może sprzedawca się pomylił ?  Jak u Was ? EDIT: Sprzedawca wyklucza pomyłkę ze względu na kolor. Być może słaby przepływ przez żywicę, jak pływa w ruchomym złożu. Wrzuciłem do solanki. Zobaczymy co z tego wyjdzie...
    • Zgadza się, ale w czasie regeneracji żywica oddaje też zgromadzonym w niej brud. Założeniem podwójnej regeneracji było to, że za pierwszym razem żywica oddaje większość brudu i podlega regeneracji, a druga tura miała skupiać się już tylko na regeneracji 🙂 Ale tak jak już pisałem żadna ze stosowanych przeze mnie metod regeneracji nie dawała jakichś spektakularnych różnic więc stosowałem je naprzemiennie. 
    • A nie zostało udowodnione kilka lat temu na forum, że kolor zupy purolajtowej bierze się z odkładającego się w złożu syfu i nijak nie ma do tego czy złoże zostało prawidłowo zregenerowane czy nie?  Fsęsie, że purolite solidnie wypłukany w czystej wodzie nie będzie puszczać koloru, ale nie poradzi nic na NO3 i odwrotnie - brudny ale prawidłowo sformatowany będzie brudzić ale działać, pomijając dodatkowy niewypłukany syf.  
    • Koledzy, mam dość obojętną wodę w kranie (nigdy nie odpowiada na zaczepki) i szkło bez piasku, z dnem strukturalnym na dnie. Szukam jakiegoś medium do trwałego podniesienia pH bez sypania sody czy innych soli, ale poza kruszonym koralowcem nic nie widzę. Kiedyś było coś takiego ale ze sklepów zniknęło, więc pewnie było po prostu słabe. Może któś, cóś?  450L, 350L wody netto, filtracja FX4 i JBL 901 z grzałką przepływową.   
    • ok, dziękuję, zamówię u tego sprzedającego.
    • Żywice do zbijania NO3 używam już od ponad 6-u lat - początkowo miałem Purolite A520E a po ok roku przesiadłem się na PA202. Regularnie co 2 tygodnie staram się robić kontrolny pomiar NO3 więc mam trochę danych statystycznych (ok 200 pomiarów) 🙂 Testy robię paskami JBL proscan, które skalibrowałem sobie kropelkami JBL, a ostatnio używam jeszcze kropelek Zooklek. PA202 pracowało u mnie prawie 5 lat, po czym wymieniłem je na nowe. W starym (mniejszym) akwarium żywicę regenerowałem jak NO3 dochodziło do 20, w obecnym nowym (większym) dopiero jak przekracza 30, przy czym w starym akwarium miałem dużo mniej ryb niż obecnie 😉 .  W obu przypadkach pierwszą regenerację robiłem po 26-28 tygodniach czyli po ok pół roku. Przy regularnych cotygodniowych serwisach zużywam i podmieniam ok 120 l wody (30%), a gdy NO3 dochodzi do 30 to robię większą podmianę (ok 50%). Gdy kolejne 2 pomiary (co 2 tygodnie) pokazują 30 to planuję regenerację i oczywiście razem z nią znaczącą podmiankę wody (nawet 70%). Czas pomiędzy kolejnymi regeneracjami stopniowo malał i początkowo było to ok 20 tygodni, aż doszedłem do 12-14 tygodni. Od marca 2024 mam nową żywicę, którą regenerowałem po raz pierwszy we wrześniu. Zaskoczeniem dla mnie było to, że już po 4 tygodniach od regeneracji N03 podskoczyło do 30. Na szczęście kilka większych podmian i NO3 spadło, ale po kolejnych 4 tygodniach znowu wskoczyło na 30 i tak się już utrzymuje - dla jasności Zoolek pokazuje pomiędzy 20 a 50. Tak szybki czas po którym żywica mi się zapchała po pierwszej regeneracji wzbudził moje zaniepokojenie i stąd moja ostatnia dociekliwość i aktywność w tym wątku 🙂  Za tydzień planuję regenerację nowym sposobem, o którym pisałem poprzednio - 30 litrów solanki ok 3% (1kg soli), powolny, pojedynczy przepływ przez blok z żywicą. Zobaczymy co z tego wyjdzie 🙂 
    • W akwarystyce problemem jest wiązanie DOC przez żywice. Przy stacji uzdatniania nie ma problemu. Producent określa parametry regeneracji w kolumnie, gdy DOC nie jest problemem. Warunki regeneracji pewnie są tak ustawione, żeby było dobrze (zużycie solanki, czas, efekt) a nie najlepiej (efekt?). Która metoda jest najskuteczniejsza (i co to znaczy)- trzeba zrobić eksperymenty. Pytanie czy bardziej wymagająca metoda regeneracji da na tyle wyraźny efekt, by było warto ją stosować. Myślę że najlepsza (efekt) będzie regeneracja w kolumnie z bardzo wolnym przepływem, solanką z ługiem sodowym (żrący!). Najlepiej na ciepło (do 60 stopni z ługiem). Napisz proszę o wynikach swoich eksperymentów
    • Ja od lat używam takiej owaty: https://allegro.pl/oferta/wloknina-poliestrowa-filtrujaca-owata-600-g-8994288263 Nie pyli i idealnie filtruje wodę - polecam.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.