Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie zasilajcie tych diod takimi wysokimi prądami. Wg informacji które jakiś czas temu uzyskałem na swiatelka.pl one się grzeją własnie dlatego, że prąd który jest przez nie puszczany jest dużo za duzy.


Mam chyba gdzieś jeszcze jedną taką diodę to mogę sprawdzić jak świeci przy prądach znacznie mniejszych niż to teoretycznie dedykowane 900mA.


Btw u mnie te diody chodzą na 525mA...

  • Dziękuję 2
Gość pemergency
Opublikowano
Nie zasilajcie tych diod takimi wysokimi prądami. Wg informacji które jakiś czas temu uzyskałem na swiatelka.pl one się grzeją własnie dlatego, że prąd który jest przez nie puszczany jest dużo za duzy.


Mam chyba gdzieś jeszcze jedną taką diodę to mogę sprawdzić jak świeci przy prądach znacznie mniejszych niż to teoretycznie dedykowane 900mA.


Btw u mnie te diody chodzą na 525mA...



Byłbym wdzięczny gdybyś mógł to sprawdzić. Stoję właśnie przed zakupem led 10w 900mA i do tego drivery na 850mA, lub 700mA lub 600mA :confused:


Aktualnie mam diody 350mA i drivery 300mA, więc driver 300mA do diody 900mA na pewno będzie za słaby. Będzie to zamówienie "mikro-hurt" na jakieś 20szt. więc nie chciałbym generować niepotrzebnych kosztów.


Swoją drogą nie widzieliście gdzieś może driverów z możliwością regulacji natężenia i napięcia? lub samego natężenia? Ale takich AC/DC (zasilacz z driverem), żeby nie trzeba było dokładać do tego zasilacza dodatkowego. Idealnym zasilaczem-driverem, byłby np zasilacz 60W, 12v z regulacją natężenia w zakresie 500mA - 5000mA, ale to pewnie z technicznego punktu widzenia nie jest możliwe?. Być może są jakieś typu 10W, 12V, 500mA - 900mA? taki zasilacz-driver też by spokojnie wystarczył. Pozdrawiam

Opublikowano

Prąd przewodzenia diody nie jest jedynym parametrem. Driver 300mA nie będzie za słaby tylko będzie pracował dla diod o innym zakresie prądu i napiecia. Taki 300mA automatycznie będzie mieć wyższe napięcie pracy, więc prawie na pewno spalimy diodę If=900mA przy pierwszym kontakcie, przykładając wyższe napięcie.

Opublikowano

Mam chyba gdzieś jeszcze jedną taką diodę to mogę sprawdzić jak świeci przy prądach znacznie mniejszych niż to teoretycznie dedykowane 900mA.



No to czekamy na wyniki testu :-)

Opublikowano
Prąd przewodzenia diody nie jest jedynym parametrem. Driver 300mA nie będzie za słaby tylko będzie pracował dla diod o innym zakresie prądu i napiecia. Taki 300mA automatycznie będzie mieć wyższe napięcie pracy, więc prawie na pewno spalimy diodę If=900mA przy pierwszym kontakcie, przykładając wyższe napięcie.


Albo masz na mysli cos innego albo bajki opowiadasz.

Zasilająć diodę zasilaczem ze stabilizacją prądu mozesz puszczac przez diodę każdy prąd z zakresu 0 - Imax. Odpowiednie napięcie na diodzie "ustawi" się samo.

To o czym piszesz ma zastosowanie tylko przy zasilaczach ze stabilizacją napięcią oraz zasilaczach prądowych których minimalne napięcie jest wyższe niż maksymalne napięcie diody.

Coś w stylu: zasilacz prądowy 360mA 6-35V". Nie można nim zasilić jednej 1W diody, a minimalnie 2-3 (w zaleznosci od typu).

Opublikowano
Albo masz na mysli cos innego albo bajki opowiadasz.

Bajki tylko dziecku na dobranoc :)


Najpierw mnie obraziłeś, a potem potwierdziłeś ale nie obrażam się.

Zasilacze prądowe w naświetlaczach występują najczęściej w wersjach ok 350mA i 600mA, ale na wyższy zakres napięcia niż maksymalne dopuszczalne napięcie diody o której mówimy.

Gość pemergency
Opublikowano

Mam w swoich akwariach różne naświetlacze 10W 12V, większość driverów w nich montowanych jest albo 300mA albo 830mA, wszystkie stałonapięciowe i stałoprądowe, tzn - odczytane z naklejki -> "constant voltage and constant current output"


To jak to w końcu jest z tą samoregulacją napięcia?


Tak więc w moim przypadku jeśli podepnę diodę 12v 900mA do drivera 12v 300mA, to jaki będzie tego rezultat? chyba nie powinna się spalić, a raczej będzie słabo świecić? ... czy może nie wiem o czym piszę? :mrgreen:

Opublikowano
Bajki tylko dziecku na dobranoc :)


Najpierw mnie obraziłeś, a potem potwierdziłeś ale nie obrażam się.

Zasilacze prądowe w naświetlaczach występują najczęściej w wersjach ok 350mA i 600mA, ale na wyższy zakres napięcia niż maksymalne dopuszczalne napięcie diody o której mówimy.



Na pewno nie miałem zamiaru nikogo obrażać. Musiałem źle zrozumieć co piszesz. :mrgreen:

Opublikowano
Tak więc w moim przypadku jeśli podepnę diodę 12v 900mA do drivera 12v 300mA, to jaki będzie tego rezultat? chyba nie powinna się spalić, a raczej będzie słabo świecić?


Spalić się nie spali ale będzie słabo świecić lub jak u mojego kolegi migać jak stroboskop :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To że kupska nie są zbierane nie koniecznie oznacza że filtracja nie daje rady. Jeśli nie masz NO2 w zbiorniku to filtracja daje radę tylko trzeba pokombinować z ustawieniem wlotów i wylotów 🙂 Może jakiś kamień przestawić żeby lepszą cyrkulację uzyskać. Jeśli chciałbyś zmieniać pompę to ja nie bawiłbym się w szukanie tylko od razu dowalił jakąś jebao dcp 5-8tys. czy innego producenta o takiej mocy. Istotna sprawa żeby pompa miała kontroler. Wtedy sobie ustawisz moc zgodnie z zapotrzebowaniem. Ja u siebie mam pompę Aqua Nova z kontrolerem i przepływem bodajże 8000 litrów na godzinę. U mnie pompa pracuje sobie na pierwszym biegu i w zupełności to wystarcza. Ale w razie czego mam jeszcze kilka biegów w zapasie 🙂
    • Cześć. Potrzebuję porady... akwa 160x40x50. Filtracja to kubeł + gąbki w module z pompą AC2000 + druga pompa AC2000 jako cyrkulator. Ryby podrosły, trochę ich też przybyło, doszło trochę kamieni, korzeń i widzę, że filtracja nie daje rady. Zacząłbym od wymiany pompy w module na jakąś mocniejszą, bo nie wszystkie kupska są zamiatane do modułu? Jaka pompa sprawdziłaby się w takim akwa o dość sporej ilosci ryb i gęstej zabudowie?
    • Poszukuję sprawdzonego sklepu z tubami led i cała resztą do zabawy z oświetleniem tj. moduły, sterowniki i co tam jeszcze potrzebne  Polecicie coś? A może jakiś forumowy rzemieślnik
    • Wydaje się mi, że nie masz się czym martwić. Są to dość młode osobniki, pewnie cały czas stresują się. Wiele razy czytałem o takich zachowaniach, u mnie podobnie było z Acei, które może nie regularnie, ale jak były młode to często zbierały się w grupę i tak robiły. Spróbuj z zakryciem boków np. kartonem.
    • Witam tydzień temu wpuściłem do dojrzałego akwarium 375l (150x50x50) 15 sztuk Placidochromis Mdoka white lips. Wcześniej były tropheusy nie było restartu, akwarium cały czas funkcjonuje od stycznia. Przy wpuszczeniu do akwarium były 4 sztuki synodontisow, 2 dni później czyli w niedzielę wpuściłem 7 sztuk Yellow i o ile Yellowy zachowują się w miarę normalnie to Mdoki cały czas pływają w jednym rogu akwarium nerwowo. Miałem dużo gatunków z Malawi ale to pierwszy raz z non mbuna i zawsze takie zachowanie po wpuszczeniu trwało max 1 dobę. Tymczasem Mdoki zachowują się już tak od tygodnia. Jest się czym przejmować? Z rzeczy ważnych ryby normalnie przyjmują pokarm, nie ocierają się o dno. Z tej strony co pływają leci zawsze pokarm ale nawet jak nikogo nie ma w pokoju to tak pływają więc nie jest to chyba to. Być może za krótka aklimatyzację zrobiłem? Ryby od razu wlałem do pojemnika i kranikiem metoda kropelkową przez kilkanascie minut aklimatyzowalem i potem wpuściłem do akwarium oczywiście bez wody. Miałem też problem z sinicami tylko na piasku jak były tropheusy. Podmianę wody zrobiłem po 3 dniach i ściągnąłem resztki sinic z piasku. Dodam że tropheusy zachowywały się normalnie. Proszę o porady :) VID20251121184751.mp4 VID20251121184526.mp4
    • Przez miesiąc to już pewnie decyzje zostały podjęte, ale może ktoś kiedyś też będzie chciał o to zapytać. Mój narurowiec działa od sześciu lat. Planuję małą modyfikację ale nie śpieszy mi się. Moje rozwiązanie nie jest standardowe, bo jest w układzie pionowym, na ścianie i na dodatek piętro niżej niż akwarium. Koło akwarium nie było miejsca miało być cicho. Zmiany jakie mam zamiar zrobić: - wymiana pompy na sterowalną (by w razie czego przedmuchać akwarium), - rezygnacja ze śrubunków i niepotrzebnych zaworów, - zmiana zaworów na stalowe (dotychczasowe pvcu, po ok 2 latach zaczynają cieknąć, śrubunki też) - rezygnacja z korpusu na żywicę (już nie pamiętam ale jest jakiś parametr wody, który powoduje, że żywica nie działa) - rezygnacja z rotametrów i zaworów regulujących przepływ wody przez złoża biologiczne (rotametry się zatarły po roku, a zdławić przepływ przez złoża można wklejając na stałe do rury jakieś przewężenie) Przez ten czas wymieniałem tylko wkłady filtrujące i te nieszczęsne zawory. Kiedyś jak będę miał czas to opiszę całość
    • Ja od 30 lat leje prosto z baterii termostatycznej kranówę. Ważna jest temperatura i tyle. Woda RO do Malawi to przesada,  chyba że masz masakryczne parametry wody w kranie - zwłaszcza NO3. Na to trzeba uważać.    
    • Tak, do sumpa dolewam kranówkę. Więcej, nie zawsze chce mi się puszczać przez węgiel i leję prosto z kranu.
    • Czyli rozumiem, że uzupełniasz odparowaną wodę zwykłą kranówką przefiltrowaną przez węgiel i dłuższy czas nic się nie dzieje. To jest dla mnie jakaś wskazówka. Dzięki.
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.