Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niedlugo startuje zbiornik. Zastanawiam sie, czy nie mozna jakos przyspieszyc dojrzewania.


Mam dostep do sklepu akwarystycznego zaprzyjazniony szef moglby mi dac troche syfu z filtrow. Do tego bakterie w plynie, zeby wystartowalo.


Czy oplaca sie tak robic? Wiem,ze wode ma napewno dobra. Ryby zdrowe. Nie ma ryzyka, ze cos 'wprowadze'


Czy same bakterie wlac? (one beda mialy sie czym zywic w świeżo zalanym baniaku? pierwotniakiem np?)


Czy poprostu nic nie robic, zalac i czekac? ile optymalnie do wpuszczenia pierwszych mieszkancow?


Wracam po dlugiej przygodzie z morszczyzna do malawki i niestety wszystkiego nie ogarniam.

Opublikowano

Tak jak w morskim, możesz wlać syf z filtrów i płyny, ryby wpuścisz jak amoniaku i no2 nie będzie w wodzie :) Mniej więcej 2-3tyg., testy najlepiej to powiedzą.

Opublikowano

a tak swoja droga z czego sie bierze no3 w slodkim zbiorniku? Woda w kranie przeciez jest pozbawiona no3, kamienie i piasek pozbawione sa zywej materii, biologicznych zabrudzen. W morskim to rozumiem, skala, zgnila materia organiczna itd, ale w slodkowodnym? Woda jakos przekwita,czy jak?

Opublikowano

A stąd, że najczęściej w specyfiku z bakteriami dodawana jest pożywka dla bakterii, lub dodaje się amoniaku, czy w końcu właśnie płuczesz ,,używaną" gąbkę na której są nie tylko bakterie nitryfikacyjne ale też nieczystości w postaci odchodów ryb. W późniejszym czasie dodaje się tzw. ryby startowe i one produkują pożywkę dla bakterii.

Opublikowano

Amen, dlatego po ustabilizowaniu się Nh4 i No2, pierwsze ryby należy wpuszczać w małych ilościach i etapami np. codwugodniowymi, pozwalając zbiornikowi dalej działać i tym samym namnażaniu się większej ilości bakterii. Bo samo dojrzewanie niewiele się zda, jak nagle np. do 200l wyląduje nagle 30 młodych ryb i wtedy można obciążyć zbiornik i wywalić go w kosmos :D Jednym słowem: pośpiech niewskażany w akwarystyce.

Opublikowano

Wszystko ladnie pieknie ale nadal chyba nie otrzymalem odpowiedzi na to co mnie interesuje. O cierpliwosci w starcie baniaka przy malawi to pikus w porownaniu do morszczyzny tam na pierwsze ryby min dwa miesiace się czeka.


W pozywce na bakterie no3, w gabce no3 to oczywiste. Ale skad no3 gdyby tego nie dawac? Pytam z czystej ciekawosci. Przeciez wiele zbiornikow startuje bez bakteri,syfu czy ryb starterow. Czy tez taki start bez dodawania jakis organicznych rzeczy zaczyna dojrzewac dopiero po wsadzeniu pierwszych ryb i wtedy zaczyna rosnac stezenie no3 co prowadzi do namnazania bakterii nitryfikacyjnych? Chyba, ze tak jak pisalem wczesniej. W wodzie znajduja się pierwotniaki, ktore stanowia pierwsze zrodlo no3?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • Ja również. Kształt głowy mi nie pasuje do saulosi
    • Obstawiam że na 99% to demasoni.
    • Bartku...demasoni nawet jak ledwo się " urodzi" to widać jego zdecydowane barwy czyli pasy pionowe. Nie można jego pomylić z inną rybą . No chyba , że jest złego gatunku. Wydaje mi się , że to może być saulosi lub coś innego.
    • Ta największa wygląda na crabro.
    • To Ty jesteś bardzo dzielny, albo bardzo silny, albo masz nieduże akwarium. Przy zbiorniku 160 litrów - wielkość mini jak na malawi - podmiana 25% to jest 40 litrów - wiadrami w jedną i w drugą. Przy większych akwariach odpowiednio więcej. To już chyba lepiej ciągnąć węże.  Jak już się upierasz przy targaniu tej wody, to wygodniejsze od wiader mogą być kanistry - trudniej rozlać. Ja tak na razie uzupełniam wodę w dolewce.  Jeżeli masz miejsce w szafce - mnie się takie rozwiązanie bardzo sprawdziło - można tam zamontować narurowca i na czas poboru wody łączyć go z siecią wężem ogrodowym z szybkozłączką.  Z drugiej strony wpiąłem zestaw na stałe do rury prowadzącej wodą z sumpa do akwarium. Jak widać na zdjęciu, założyłem też elektrozawór z wyłącznikiem pływakowym, żeby nie przelać.  Co do wkładów - mam polipropylenowy, odżelaziający i węglowy. I jeszcze jedno drobne udogodnienie: Wąż doprowadzający wodę do filtra podpinam do baterii prysznica. Żeby nie musieć za każdym razem odkręcać węża i nakręcać końcówkę do podłączania szybkozłączki, wąż prysznica dokręciłem do szybkozłączki z gwintem zewnętrznym 1/2" (trochę się naszukałem w internecie). Tym sposobem przepinam tylko węże. Zastanawiam się jeszcze nad założeniem za elektrozaworem trójnika i podłączeniu tam modułu z żywicą jonowymienną - w ten sposób ogarnę też temat uzupełniania wody w dolewce.    
    • Poziome psy - Melanochromis auratus Plamy - Nimbochromis livingstonii Bez Pasów - 3 x Pseudotropheus sp. 'acei' Pionowe pasy - słabo go widać, Chindongo demasoni albo Chindongo saulosi Ta największa, trudno powiedzieć, jakiś Pseudotropheus? W tej misce, bez napowietrzania i przykrycia za długo nie pożyją.
    • Siemka potrzebuje info co za pyszczole tu pływają 😁😁😁🍺
    • Cześć  To stary temat ale i mnie aktualny ponieważ mój samiec Yellow od ponad pół roku na zmianę bździ się z dwoma samicami Saulosi , już chyba z osiem razy nosiły w pysku młode ale jak na razie przetrwały dwie jedna ma jakieś  4 cm a druga jest jeszcze tyci tyci maleńka 
    • @Tomasz78https://forum.klub-malawi.pl/search/?q=Hexpure &quick=1  W podanym linku są 4 tematy różne w tym jeden właśnie ten tutaj. W szukajce zaznacz WSZYSTKO  wtedy szuka w zawartości całego forum.
    • Napiszę tutaj bo wpisując w wyszukiwarkę hexpure wyskoczył tylko ten temat. Moje spostrzerzenia po użyciu hexpure w porównaniu do purigenu. Jeżeli coś jest tanie a tak samo dobre jak te drogie to zapala się czerwona lampka - gdzieś tkwi jakiś "haczyk". No i znalazł się owy "haczyk". Jeżeli chodzi o czystość wody to oba preparaty krystalizują wodę tak samo, oba po 4 tygodniach tak samo zabrudzone na kolor brązowy. Różnica wyszła w regeneracji. Oba regeneruję wybielaczem ace. Hexpure wybielało się 3 dni zużywając 1 litr ace i to nie wybieliło do białości. Nalałem około 300 ml ace do 125ml hexpure tak jak robię to w przypadku purigenu, po 24h wybieliło może w połowie, i tak jeszcze 2 razy powtarzałem aż zużyłem 1 litr. Natomiast 125ml purigenu po użyciu 300 a nawet 250 ml ace po niecałych 20h wybiela do białości. Wniosek z tego taki że hexpure opłaca się tylko w tedy jeśli używa się go jednorazowo. Jeżeli hexpure działa tak jak purigen latami to na wybielacz wydamy więcej. Purigen regeneruje co 4 tygodnie zużywając 300ml ace, więc zaokrąglając 1 litr ace starcza na 3 miesiące, czyli rocznie 4 litry, powiedzmy że litr ace kosztuje 10 zł, to roczny koszt 40 zł. Hexpure po 4 tygodniach użycia zużywa 1 litr ace, czyli rocznie potrzebuje 12 litrów czyli 120 zł. Hexpure 300ml kosztuje 60 zł. Purigen 250ml kosztuje 110 zł. (Aktualne ceny ze sklepu "trzmiel") Ale na ace trzeba rocznie wydać 80 zł więcej. Wnioski wyciągnijcie sami, a może ktoś ma inne spostrzeżenia?  
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.