Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich bardzo serdecznie jestem na forum już od dłuższego czasu i już zaliczyłem swój pierwszy raz z Malawi. Pierwszy raz okazał się niestety porażką. Wydaję mi się ze nie dostarczyłem rybkom odpowiedniej liczby kryjówek a co za tym idzie agresja wewnątrz akwarium pozbawia mnie przyjemności oglądania tych pięknych ryb.

Nie zraziłem się i podchodzę do tematu jeszcze raz tym razem mam nadzieje ze się uda.

A wiec posiadam akwarium 112 l profilowane.


Wyposażenie:

Filtr wewnętrzny: AQUAEL FUN 2

Filtr zewnętrzny: JBL CristalProfi e901 (GreenLine )

Grzałka z termostatem 150 W

Oswietlenie : 2 x 18W standardowe z pokrywy (będzie zmienione nie wiem jeszcze na jakie)

Podłoże : grys dolomitowy o granulacji 1-4 mm

Ozdoby : wapień filipiński ok. 15 kg

W planie także tło czarne (FOLIA)

Obsada : 11 x Pseudotropheus Saulosi F1* około 3cm (*-przynajmniej tak twierdzi sprzedawca)

Docelowa obsada : 1+4/5


Mam nadzieję że zbyt mocno nie oberwę bo wiem że nie ma zbyt wielu zwolenników Malawi 112l. ;)


Bardzo chętnie usłyszę wasze rady i spostrzeżenia.

Pozdrawiam wszystkich

post-11289-14695714198573_thumb.jpg

post-11289-14695714208767_thumb.jpg

post-11289-14695714220414_thumb.jpg

Opublikowano

Witaj

Ciesze się że jesteś otwarty na sugestie.

Ale powiedz mi jedną rzecz czy podobają się Tobie te bąbelki?

Masz dobrą filtrację i według mnie to wylot z jbl-a powinien być ustawiony na taflę wody co spowoduje ruch i natlenianie wody.

Opublikowano

Witam

na zdjęciach widać ze wylot JBL-a (deszczownia) jest ustawiona pod taflę wody co powoduje jej ruch i natlenianie. Może miałeś na myśli AQUAEL-a i te bąbelki z wewnętrznego filtra to jakoś mi to nie przeszkadza nawet się nad tym nie zastanawiałem, bo filtr wew. nie pracuje przez cały dzień tylko wieczorami po około 3-4 h a używam go głównie jako swoistego cyrkólatora wody bo ma dość spory " wygar " i lepiej znikają zanieczyszczenia z dna akwarium i przy okazji jeszcze lepiej dotleniam wodę.

Opublikowano

Witam kolegę z sąsiedniego miasta.

Tym razem na pewno Ci się uda, zakładając że w akwarium zostanie odpowiednia liczba ryb nie innych niż saulosi. Ja mam też 112l i jest wszystko ok. Właśnie będę redukował obsadę, jak chcesz to mogę Ci odstąpić jednego samczyka lada moment zacznie się wybarwiać ;)


Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Opublikowano

Witam Kolego.

Dzieki za propozycję ale raczej nie skorzystam bo i tak na pewno będzie ich nadmiar z moich 11-stu szt. Zerknąłem na Twój profil i widziałem że masz obsadę 6 szt. a jeśli mogę zapytać jakie proporcje?? Domyślam się ze 1 samczyk. I chciałbym Cię zapytać gdzie zaopatrujesz się w ryby, karmy itd??

Pozdrawiam

Łukasz

Opublikowano

Osobiście polecam sklep akwarystyczny24( nie zawiedziesz się ). Dostaniesz tam wsio czego potrzebujesz, ceny bardzo dobre , wysyłka i kontakt pierwsza klasa. Jeżeli chodzi o pokarmy to dostaniesz tam sam TOP - OSI , nature food i dainichi.

Dla pseudotropheus saulosi polecam ;

-spirulina OSI (podstawa żywnienia pyszczaków roślinno i wszystkożernych codziennie)

-brine shrimp OSI ( idealny pokarm mięsny jak i wybarwiający x 3 w tygodniu)

-NFcichlid plant roślinny ( w dni kiedy nie podajesz brine shrimp)

Z czasem możesz coś kupić z Dainichi np. veggie FX - pokarm roślinny z dodatkiem Cyclop-eeze - dodatek zwierzęcy wybarwiający zarazem.

Opublikowano
Witam Kolego. Dzieki za propozycję ale raczej nie skorzystam bo i tak na pewno będzie ich nadmiar z moich 11-stu szt. Zerknąłem na Twój profil i widziałem że masz obsadę 6 szt. a jeśli mogę zapytać jakie proporcje?? Domyślam się ze 1 samczyk. I chciałbym Cię zapytać gdzie zaopatrujesz się w ryby, karmy itd?? Pozdrawiam Łukasz


Osobiście polecam sklep akwarystyczny24( nie zawiedziesz się ). Dostaniesz tam wsio czego potrzebujesz, ceny bardzo dobre , wysyłka i kontakt pierwsza klasa. Jeżeli chodzi o pokarmy to dostaniesz tam sam TOP - OSI , nature food i dainichi. Dla pseudotropheus saulosi polecam ; -spirulina OSI (podstawa żywnienia pyszczaków roślinno i wszystkożernych codziennie) -brine shrimp OSI ( idealny pokarm mięsny jak i wybarwiający x 3 w tygodniu) -NFcichlid plant roślinny ( w dni kiedy nie podajesz brine shrimp) Z czasem możesz coś kupić z Dainichi np. veggie FX - pokarm roślinny z dodatkiem Cyclop-eeze - dodatek zwierzęcy wybarwiający zarazem.

Panowie robicie OT.

Zapraszam do innych działów

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.


  • Posty

    • To próbuj już z tym frejkiem, zawsze to lepiej niż te sumy, a przy okazji frejek ma bajeczne ubarwienie.
    • Temat czytałem, dorosły livingstoni jest za duży do 450l, a podrośniętego nie mam jak oddać w dobre ręce. 
    • Miałem problem odwrotny - zero narybku, więc zagruzowałem trochę i mam teraz sporo własnych ryb. Ale do rzeczy, kolega chyba nie czytał tego tematu bo pisze na temat frejka, lepszy byłby livingstoni jak już. Żeby było mało narybku: - mało gruzu - drapieżnik typu nimbochromis livingstoni - pułapka na ryby - ręczne odłowienie siatką - robienie rybom głodówki, lub oszczędne karmienie co często zmusza dorosłe do zwrócenia uwagi na małe ryby, jest szansa że dorosłe wyjedzą troche narybku.
    • Podłoga już wykuta, będzie wylewka 10cm zbrojona, stelaż już się spawa z profili zamkniętych 60x60, i zaraz można zamawiać akwarium 😁😁😁
    • Podepnę się pod temat; mój plan na kontrolę populacji (3 synodonty na 18 mbuniaków, gatunki w stopce) nie wypalił, bo te trzy giętozęby baaardzo wolno rosną i nawet jeśli coś tam redukują, to populacja Acei rozrasta się turbo-szybko, rdzawych też przybywa i co najmniej jeden yellowek już się wychyla w ciągu dnia. Na dnie nie mam piasku tylko tło strukturalne, do tego sporo gruzu, więc w opór schowków dla knypli. Facet z zoologa doradza dołożenie jednego-dwóch już podrośniętych giętozębów albo kilku krabów. Agresji w baniaku nie mam prawie wcale, czasami yellowki się pogonią, pojedynczy Sciaenochromis fryeri dałby radę? Problem w tym, że irlandzka akwarystyka przy polskiej to trzeci świat, nie miałbym komu podrośniętego oddać w dobre ręce a nie do rybnej zupy. 
    • W akwariach non-mbunowych nigdy nie uchował mi się żaden narybek. Dokładne zero. ........... koszmar. Osobiście nie mógłbym patrzeć na taki tłok i obijające się o siebie ryby. Ale nie chciałem pisać wprost. Nie chcę nikogo krytykować, bo różne są upodobania. Lethrinops (grzebacz) i Copadichromis (toniowy) po 15 szt podrośniętej młodzieży, by wykreować układy kilkusamcowe.  Placidochromis i Otopharynx (bardziej środkowe rejony) po 5 szt mniejszych niż powyższe, by wykreować haremy, bo to większe ryby yellow - jak w poprzednim moim poście dalej:
    • U mnie w 540l jest około 25 ryb i uważam że jest ok. Nie ma efektu zaganiania całej obsady w kąt akwarium podczas tarła 😉
    • @tom77 witaj. Na podstawie Twojego dość szerokiego postu dobierałem obsadę Z tymi toniowcami jest problem jak sam zauważyłeś bo ciężko kupić i Borley M i VG. Nic w tej obsadzie nie musi być "must have". Jak każdy amator poszedłem w wygląd. Janusz akwarystyka musi mieć kolorowo.  Mam jeszcze 2-3 miesiące więc zbieram opinie.  Twierdzisz że będzie problem z wielosamcowoscia przy 5 gatunkach a ja rozważam jeszcze jakiegoś małego kilera do eliminacji narybku. Nie wiem tylko co przez to rozumiesz ? Że ciężko będzie o wybarwienia jednego czy dwóch samców czy może wręcz żadnego ?  W ogóle jako doświadczony akwarysta przy takiej obsadzie po ile ryb (docelowo) i w jakich proporcjach samiec-samica wpuscilbys do baniaka.  Pytałem o to w Malawi Polska na FB i dostałem odpowiedź że ok 50 ryb co moim zdaniem jest dużym przegienciem tylko że mi to może się tylko coś wydawać a takie przerybienie pozwoli na rozkład agresji.  
    • A mierzyłaś wodę z innych źródeł dla porównania?  I jak się trzyma obsada po tygodniu?  
    • Copadichromis borleyi Mbenji ma opinię najspokojniejszego wśród C. borleyi. Może ze względu na długie płetwy brzuszne. Wydaje mi się, że ryzyko niewybarwienia się Copadichromis sp.„virginalis gold” jest mniejsze niż ryzyko podgryzania przez yellowki długich płetw brzusznych C. borleyi Mbenji. Moje C. sp.„virginalis gold” zaskakiwały mnie większą asertywnością niż się spodziewałem. Choć i tak pewnie jednak będą na dole hierarchii, bo yellowki to jednak mbuna (choć adoptowana), L. albus jest asetrywniejszy niż np. L. sp.”red cap”, a Placek i Otopharynx są jednak znacznie większe. I miałbyś ryby o kształcie „wydłużonym toniowym”, a nie trzeci gatunek „dość masywny” (jeśli C. borleyi Mbenji, bo są jeszcze Placek i Otopharynx).Niestety w ostatnich latach trudno o C. sp. „virginalis gold” wysokiej jakości (relatywnie dużo żółtego i dobrze ciemna reszta). Generalnie myślę, że wybrałeś zgraną ekipę, ani kilerów, ani bardzo spokojne gatunki. Pewności oczywiście nie ma, bo to żywe stworzenia. Wielosamcowość w pięciu gatunkach jest moim zdaniem niemożliwa. Częściowo ryby same zdecydują. Częściowo zdecydujesz Ty (w funkcji swoich upodobań). 5 gatunków wielosamcowo, nawet w akwa 200x80cm to ………, ale sam zobaczysz.🙂 Odnośnie yellow – w swoim głównym akwarium 200x80cm zawsze stosowałem zasadę selekcji, że zostawiałem „szczurki” (trochę skarłowaciałe, dobrze wybarwione samce) i jakąś samicę, albo dwie. Dlaczego? Bo yellow z non-mbuną zawsze da sobie radę. Jednak to mbuna. A w drugą stronę, jeśli przydarzy się osobnik agresywny, bo będzie ganiał słabszą non-mbunę (a tego nie chcemy). Osobiście chodzi mi o komfort moich L. sp.”red cap”. Ale odbiegliśmy od tematu. Mając 70cm wysokości zbiornika, warto zróżnicować karmienie – dla grzebaczy dłonią granulki przy dnie, dla toniowych zaraz później wolno tonący płatkowy. Ale to na marginesie, bo to dział obsadowy. Zróżnicowane zachowania wymagają zróżnicowanego karmienia.  Wszystko powyżej to tylko moje zdanie. Powodzenia w hodowli.🙂
  • Tematy

  • Grafiki

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

By using this site, you agree to our Warunki użytkowania.